12 عادت مخرب‌ که موفقیت را از شما دور می‌کند

26 تیر 1399 - 6:00
عادت‌های موفقیت - 12 عادت مخرب‌ که موفقیت را از شما دور می‌کند
12 عادت مخرب‌ که موفقیت را از شما دور می‌کند
امتیاز مطلب: 88%

شاید بتوان گفت ترک عادت سخت‌ترین کار دنیاست. اما لازم است برخی عادت‌ها را کنار گذاشت زیرا به شخصیت و آینده ما صدمات جبران ناپذیری وارد می‌کنند. برخی از این رفتارهای همیشگی باعث می‌شود تا بقیه شما را فردی ناموفق تلقی کنند و در نتیجه مسئولیتی را به عهده‌تان نگذارند. با یوکن همراه باشید.

داشتن یک یا دو عادت نامناسب لزوما شما را به فردی ناموفق تبدیل نخواهد کرد، اما به مردم نشان می‌دهد در زندگی یا شغل خود دچار مشکل هستید. همین رفتارهای ناپسند سبب می‌شود مردم از شما فاصله بگیرند و اعتمادشان از دست برود.

1. همیشه دهان‌تان را بسته نگه می‌دارید

حرف نزدن - سکوت - ساکت بودن - دهان بسته - بسته بودن دهان - عادات مخرب - دور شدن از موفقیت

عادت بسیار بدی است که هیچ نظر، انتقاد و پیشنهادی به بقیه نمی‌دهید. شاید فاصله گرفتن از اتفاقات زندگی و محل کار ابزاری مطمئن برای محافظت از خود در برابر آسیب‌های احتمالی باشد، اما همیشه شما را عقب نگه داشته و مانع پیشرفت‌تان خواهد شد.

اگر فکر می‌کنید محل کار شما طوری است که نمی‌توانید بدون ترس از توبیخ شدن نظرات‌‌تان را بیان کنید و در نتیجه ترجیح می‌دهید همیشه ساکت بمانید، پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان شغل خود را ترک کنید. اما اگر اجازه اظهار نظر دارید اما فردی برون گرا هستید و از حرف زدن اجتناب می‌کنید، باید بدانید عادت بدی در پیش گرفته‌اید و اگر آن را ترک نکنید ررسیدن به موفقیت برایتان سخت‌تر خواهد بود.

2. مدام در حال تکان خوردن هستید

تکان خوردن - وول خوردن - یکجا ننشستن - عادات مخرب - دور شدن از موفقیت

اگر عادت دارید مدام پاهایتان را تکان دهید، این پا و آن پا شوید، با وسیله‌ای بازی کنید یا همیشه کاری تکراری انجام دهید، بهتر است حداقل این کار را در حضور اطرافیان‌تان انجام ندهید. بی‌قراری و وول خوردن شما این حس را به دیگران می‌دهد که عصبی و دستپاچه هستید. هم‌چنین، بی‌قراری‌های شما همکاران و اطرافیان‌تان را هم عصبی خواهد کرد. سعی کنید این عادت خود را تحت کنترل داشته باشید. شاید در ابتدا برایتان سخت باشد اما با تمرین و تحمل رفع خواهد شد.

3. اغلب تأخیر دارید

تاخیر - تاخیر داشتن - دیرکردن - بدقولی - وقت نشناسی - عادات مخرب - دور شدن از موفقیت

حتما با افرادی برخورد داشتید که همیشه با تأخیر سر قرار حاضر می‌شوند. اگر خودتان از جمله این افراد هستید باید بدانید تأخیر در محل کار با شوخی یا ارسال یک ایموجی در گروه دوستان برطرف نخواهد شد. وقتی بیشتر روزهای هفته با تاخیر در محل کار حاضر می‌شوید به دیگران این پیام را می‌رسانید که فرد بی‌نظمی هستید و نمی‌توان روی حرف شما حساب باز کرد.

4. سریع دلخور می‌شوید و کینه به دل می‌گیرید

زودرنجی - زود رنج بودن - دلخور شدن - کینه - کینه ای بودن - عادات مخرب - دور شدن از موفقیت

اعتماد نداشتن به برخی‌ها در زندگی کاملا طبیعی است. برای خیلی‌ها پیش می‌آید که مجبورند افرادی را تحمل کنند که طرز فکر و رفتارشان موردپسند نیست. اما باید بدانید فکر کردن به بدی‌های دیگران تنها وقت‌تان را هدر می‌دهد و هیچ نتیجه‌ی دیگری ندارد.

باید یاد بگیرید نسبت به برخی مسائل بی‌اهمیت باشید و از کنار آن‌ها بگذرید. اگر مدام در مورد رفتارهای بد و اشتباه برخی افراد با بقیه حرف بزنید، آن‌ها شما را فردی ترسو و انتقام‌جو می‌بینند و دیگر به شما اعتماد نخواهند کرد.

5. به سرعت شبیه دیگران می‌شوید

همرنگ جماعت - تقلید - پیروی از جمع - عادات مخرب - دور شدن از موفقیت

هم‌رنگ جماعت شدن در دوران نوجوانی یک ویژگیی مثبت به حساب می‌آید. اما باید بدانید این خصوصیت مختص همان دوران بوده و اکنون یک فرد بزرگسال هستید و باید نظرات و عقاید شخصی خود را داشته باشید. از ترس و اضطراب این‌که دیگران چه فکر و تصوری نسبت به شما خواهند داشت دست بکشید. همان کاری که مطمئن هستید درست است را انجام دهید. اگر همیشه هم‌رنگ بقیه باشید و نظرات آن‌ها را بپذیرید تا هیچ حرف و انتقادی پشت سرتان نباشد، از مسیر پیشرفت باز خواهید ماند.

6. بی حساب و کتاب خرج می‌کنید

ولخرجی - بی حساب کتاب خرج کردن - بی رویه خرج کردن - عادات مخرب - دور شدن از موفقیت

اگر عادت دارید هر چه پول در می‌آورید را خرج کنید، قطعا در برهه‌ای از زندگی با مشکلات مالی مواجه خواهید شد. باید بدانید پس انداز کردن پول برای آینده زندگی بسیار ارزشمند است.

بهتر است برنامه‌ای برای خرج کردن خود داشته باشید تا جلوی ول‌خرجی را بگیرید.

7. مدام کارهایتان را به تعویق می‌اندازید

عقب انداختن کارها - کار امروز را به فردا انداختن -پشت گوش انداختن کارها - تنبلی - عادات مخرب - دور شدن از موفقیت

باید بدانید تعلل و عقب انداختن کارها تنها باعث از دست رفتن زمان، پول، انرژی و انگیزه‌‌تان می‌شود. با این عادت دیگران نیز اعتماد و احترام خود را نسبت به شما از دست خواهند داد.

8. دروغگو هستید

دروغ - دروغگویی - علامت دروغ - دورغ گفتن- عادات مخرب - دور شدن از موفقیت

باید قبول کنید دروغ گفتن خیلی سخت‌تر از راست‌گویی است. حتما می‌دانید آدم دروغگو فراموش‌کار است. برای این‌که یک دروغ فاش نشود مجبورید دروغ‌های بیشتری به هم ببافید و این مساله روی اعتبار، اعتماد و احترام شما تاثیر می‌گذارد. صداقت و راستگویی اصلا کار سختی نیست، تنها باید یک‌ بار آن را امتحان کنید.

9. بدون فکر حرف می‌زنید

بدون فکر حرف زدن - حرف زدن بدون تفکر - عادات مخرب - دور شدن از موفقیت

برای این‌که به فرد موفقی تبدیل شوید باید اصیل و قابل اعتماد باشید. باید قبل از این‌که دهان‌تان را باز کنید، به آن‌چه می‌خواهید بگویید، خوب فکر کنید.

افراد ناموفق هر چه در سرشان می‌گذرد را به زبان می‌آورند و به طور هیجانی حرف‌های نامربوط می‌زنند. این عادت باعث می‌شود تا دیگران آن‌ها را فردی بی‌ادب و گستاخ بدانند.

10. اهل غیبت و شایعه‌پراکنی هستید

غیبت - شایعه - شایعه پراکنی - عادات مخرب - دور شدن از موفقیت

باید بدانید شایعه‌پراکنی باعث انحراف ذهن مدیر و همکاران می‌شود. اگر این عادت نامناسب را کنار نگذارید، به تدریج اعتماد دیگران نسبت به شما از بین خواهد رفت.

11. مدام در حال شکایت و اعتراض کردن‌ هستید

غر زدن - شکایت کردن - غرغر - اعتراض - ناله - عادات مخرب - دور شدن از موفقیت

اغلب مردم برای تخلیه احساسات و هیجانات خود به غر و شکایت کردن روی می‌آورند. این رفتار اگر محدود باشد، طبیعی است و آسیبی به فرد وارد نمی‌کند. اما اگر عادت دارید برای همه چیز معترض شوید و بد و بیراه بگویید، بهتر است این عادت ناپسند را کنار بگذارید. مطمئن باشید هیچ کسی نمی‌تواند برای طولانی مدت غر زدن شما را تحمل کند.

12. فراموشکار و بی‌اعتنایید

فراموشکار - فراموشی - بی اعتنا - بی اعتنایی - بی توجهی - بی خیالی - بیخیالی - عادات مخرب - دور شدن از موفقیت

گاهی فراموشکاری و بی‌اعتنایی می‌تواند مفید باشد؛ مخصوصا وقتی می‌خواهید ذهنتان را خالی کنید و به کارهایتان برسید. باید بدانید، این عادت در محل کار بسیار ناپسند است. گوش دادن فعال از بهترین مهارت‌های حرفه‌ای است. این را به خاطر بسپارید که هیچ کسی نمی‌تواند به فردی که بی‌اعتنا رفتار می‌کند اعتماد کند.

پیشنهاد می‌کنیم خیال‌پردازی خود را برای ساعات بعد از محل کار بگذارید و تمام حواس‌تان را جمع کار کنید.

منبع: businessinsider

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-07-21 04:08:10
دسته بندی ها