راسل ویلسون کیست و چه حرفه‌ای را دنبال می‌کند؟

19 دی 1399 - 11:00
بیوگرافی - راسل ویلسون کیست و چه حرفه‌ای را دنبال می‌کند؟
راسل ویلسون کیست و چه حرفه‌ای را دنبال می‌کند؟
امتیاز مطلب: 88%

راسل کرینگتون ویلسون متولد 29 نوامبر 1988است. او یک مهاجم فوتبال آمریکایی عضو تیم سیاتل سی‌‌هاکس است که در لیگ ملی فوتبال NFL فعالیت می‌کند. در 7 فصل اول حضور خود در NFL، ویلسون 6 بار نامزد دریافت  عنوان پرو بولز بوده و در دو رقابت سوپر بولز حضور داشته است. او برنده عنوان Bowl XLVIII نیز شده است. او در 7 فصل فعالیت خود رکورد بیشترین پیروزی توسط یک مهاجم NFL را در اختیار دارد و یکی از دو رکورددار تاریخ NFL محسوب می‌شود. در یوکن می‌توانید در مورد بیوگرافی و فعالیت‌های راسل کرینگتون ویلسون بخوانید.

در 15 آوریل سال 2019، ویلسون قراردادی چهار ساله به ارزش 140 میلیون دلار با سی‌هاکس امضا کرد و این قرارداد، او را به یکی از پردرآمدترین بازیکنان NFL تبدیل کرد. ویلسون توسط سی‌هاکس به عنوان انتخاب 12 ام در دور سوم  NFL 2012  برای حضور در ترکیب اصلی این تیم انتخاب شد. در سال 2012، ویلسون رکورد پایتون مانینگ را برای داشتن بیشترین پسینگ تاچ‌داون را، در عین تازه کار بودن و جوانی کسب کرد. به‌علاوه عنوان Pepsi NFL تازه کار سال را نیز به‌دست آورد.

 ویلسون در دوران حضور در دانشگاه برای دانشگاه ویسکانسین در سال 2011 فوتبال بازی می‌کرد. او در همین دوران  FBS Record را برای داشتن بیشترین امتیاز در عبور موفق از منطقه تاچ داون (191.8) ثبت کرد. ویلسون همچنین تا قبل از انتقال به ویسکانسین طی سال‌های 2008 تا 2010 برای دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی در رشته‌های فوتبال و بیس‌بال بازی کرد.

دوران کودکی و پس زمینه خانوادگی

 ویلسون در بیمارستان کریست در سینسیناتی متولد شد و در ریچموند، ویرجینیا، رشد و نمو کرد. او فرزند هریسون بنجامین ویلسون وکیل، و تمی ویلسون (ترنر)، یک پرستار مشاور است. او یک برادر بزرگ‌تر از خود به نام هریسون و یک خواهر کوچک‌تر به نام آنا دارد. ویلسون در سن چهار سالگی با پدر و برادرش فوتبال بازی می‌کرد و اولین بازی رسمی خود را برای تیم فوتبال جوانان توکاهو تامی‌هاکس در کلاس ششم انجام داد.

پدر پدر پدربزرگ ویلسون، برده یک سرهنگ نظامی بود و پس از جنگ داخلی آمریکا آزاد شد. پدربزرگ ویلسون، هریسون بی ویلسون جونیور، رئیس پیشین دانشگاه ایالتی نورفولک است که در دانشگاه ایالتی کنتاکی فوتبال و بسکتبال بازی می‌کرد و مادربزرگ او، آنا دابل ویلسون، در دانشکده دانشگاه ایالتی جکسون فعالیت می‌کرد. با توجه به کاوش ژنی صورت گرفته ویلسون دارای ژنی با اصلیت 62درصد آفریقایی، 36درصد اروپایی، 1درصد غرب آسیا و 1درصد آسیای مرکزی است.

پدر ویلسون در دارتموث فوتبال و بیس‌بال بازی می‌کرد و در سال 1980 به عنوان یک گیرنده خطوط عرضی در ترکیب سن دیگو چارجرز حضور داشت. برادر ویلسون، هری، در دانشگاه ریچموند فوتبال و به یس بال بازی کرده است و خواهرش آنا در استنفورد در رشته بسکتبال مشغول بوده است. پدر ویلسون در تاریخ 9 ژوئن 2010 در سن 55 سالگی در اثر عوارض دیابت جان خود را از دست داد.

فعالیت حرفه‌ای در دبیرستان

 ویلسون در مدرسه‌ی کالگیت، که یک مدرسه‌ی آمادگی برای ادامه تحصیل در دانشگاه در ریچموند، ویرجینیا بود حضور داشت. او به عنوان یک بازیکن جوان در سال 2005، آمار خیلی خوبی از خود به جا گذاشت. او 3،287 یارد عبور موفق و 40 عبور موفق، از منطقه تاچ داون و برای 634 یارد حمله موفق، به منطقه تاچ داون داشته است. همچنین 15 تاچ داون موفق در هنگام حمله ثبت کرد. او به عنوان برترین بازیکن بین تمام بازیکنان ناحیه، منطقه و ایالت انتخاب شد. ویلسون دو بار به عنوان برترین بازیکن سال ریچموند تایمز انتخاب شد.

راسل ویلسون - بازیکن فوتبال آمریکایی

او به عنوان یک بازیکن عضو تیم بزرگ‌سالان، 3009 یارد عبور موفق، 34 عبور موفق از منطقه تاچ داون و 7 توپ‌گیری از تیم مهاجم به ثبت رساند. علاوه بر این، او 1،132 یارد حمله و 18 حمله موفق به منطقه تاچ داون از خود به جا گذاشته است. در همان سال، او علاوه بر انتخاب به عنوان برترین بازیکن سال کنفرانس، توانست به عنوان برترین بازیکن سال تمام کنفرانس‌ها و ایالت انتخاب شود. او همچنین در مجله اسپورت ایلوستریت به خاطر عملکرد فوق‌العاده‌اش در مسابقات قهرمانی کشور، برجسته شد.

در طول زمان حضور خود در دبیرستان، ویلسون در آکادمی مانینگ دوره آموزشی را گذراند. علاوه بر انجام بازی فوتبال، ویلسون همچنین عضو تیم های بسکتبال و بیس بال مدرسه کالگیت نیز بود. او در تاریخ 23 ژوئیه 2006 به دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی رفت. او همچنین یک پیشنهاد بورس تحصیلی رشته فوتبال از دانشگاه دوک دریافت کرد.

دوران حضور در دانشگاه و حضور در ان سی استیت

ویلسون در فصل 2007 در تیم ان سی استیت (NC State) لباس قرمز بر تن داشت. در سال 2008، ویلسون در ابتدای حضور خود در این تیم به عنوان کوارتربک بین دنیل اونس و جونیور هریسون بک بازی کرد. ویلسون در جریان یک پیروزی برابر کارولینای شمالی، 201 یارد عبور موفق، از منطقه تاچ داون و سه عبور موفق از منطقه تاچ داون از خود ثبت کرد. او همچنین در هر یک از 6 بازی آخر خود حمله موفق به تاچ داون داشت.

در سال 2008 در تیم پاپا جونز در برابر راتگرز، ویلسون 186 یارد عبور موفق از منطقه تاچ داون و 1 عبور موفق از تاچ داون و 46 یارد حمله به منطقه تاچ داون تا قبل از اتمام نیمه اول ثبت کرد. در اواخر نیمه اول او به پشت ناحیه 4 یاردی تیم راتگرز رفت، جایی که او تکل زد و دچار مصدومیت از ناحیه زانو شد. بعد از اینکه ویلسون مصدوم شده و باقی مانده زمان بازی را بیرون نشست، جایگزین‌هایش در مجموع 3 بار توپ را از دست دادند و نهایتا بازی را با نتیجه 29،23 واگذار کردند. 

در طول فصل، او 150 تلاش از مجموع 275 تلاش خود برای عبور از منطقه تاچ داون را با موفقیت به انجام رساند. همچنین 1955 یارد عبور موفق و 17 عبور موفق تنها با یک بار از دست دادن توپ در هنگام حمله از خود به ثبت رساند. او همچنین رکورد 116 دفعه حمل توپ تنها با پیمودن 394 یارد و 4 تاچ داون موفق به ثبت رساند. کنفرانس د آتلانتیک کاست او را به عنوان کوارتر بک تیم برتر کنفرانس انتخاب کرد. این اولین بار در تاریخ کنفرانس بود که یک مهاجم تازه وارد، در ترکیب منتخب کنفرانس قرار می‌گرفت.

افتخارات ثبت شده در دوران دانشگاه

پیش از آغاز فصل 2009، ویلسون در روز 12 ژوئیه به عنوان کوارتر بک تیم All،ACC انتخاب شد. در 19 سپتامبر، ویلسون رکورد تمام دوران NCAA آندره وودسون که با 325 عبور پشت سر هم موفق، از منطقه تاچ داون بدون حتی یک بار از دست دادن توپ ثبت کرده بود را در بازی مقابل گاردنر، وب تغییر داد.

در نهایت او این رکورد را به نام خود ثبت کرد. رکورد ویلسون با 379 عبور موفق در 3 اکتبر در یک بازی، در برابر ویک فارست به پایان رسیده و در این بازی آخرین تاچ داون موفق ویلسون به ثبت رسید. ویلسون این رکورد را تا بازی بعد و تا تاریخ 10 نوامبر 2012 نگه داشت. تا اینکه در بازی برابر تیم لوئیزیانا تک، کوارتر‌بک این تیم، کالبی کامرون مانع از ثبت 380امین عبور موفق ویلسون از منطقه تاچ داون شد. ویلسون به عنوان پر افتخار‌ترین بازیکن در تیم All،ACC در سال 2009 انتخاب شد.

او با ثبت (274.1) یارد عبور از منطقه تاچ داون و (307.5) یارد حمله موفق به منطقه تاچ داون بهترین عملکرد را در ACC داشت. او در ترکیب تیم دوم  All،CC قرار گرفته و نامزد دریافت جایزه بازیکن سال فوتبال ACC شد. در ماه مه 2010، ویلسون در سه سال تحصیل در مقطع لیسانس در رشته ارتباطات، فارغ‌التحصیل شد. بعد از آن، او دوره‌های کسب‌وکار در فال سمستر در فصل 2010 را گذراند.

انتقال به تیم دیگر

 در ژانویه سال 2011، ویلسون اعلام کرد که یک دوره تمرین بهاری را با تیم  کولورادو روکیز گذرانده است. تام اوبراین، سرمربی ان‌سی استیت (NC State)، با تصمیم ویلسون مخالفت کرد و گفت: «راسل و من گفت‌و‌گوی بسیار خوبی در مورد مسئولیت‌های او در ارتباط با بیس‌بال و فوتبال داشتیم. در حالی که من با اطمینان از تعهد راسل به به بیس‌بال در چند سال گذشته آگاه هستم. با وجود بحث‌های انجام شده، در مورد تعهد زمانی او به تیم فوتبال  ان‌سی استیت نیز با او صحبت کردم.» 

در تاریخ 29 آوریل 2011، اوبراین اعلام کرد که ویلسون در حال فارغ‌التحصیلی از فوتبال است و یک سال از آن دوره باقی مانده است. در تاریخ 27 ژوئن 2011 برت بیلما، سرمربی تیم ویسکانسین، اعلام کرد ویلسون تا فصل 2011 متعهد به بازی برای این تیم شده است. در بازی آغازین فصل در مقابل UNLV، ویلسون با عبور موفق 255 متری در منطقه تاچ داون و دو بار عبور موفق از منطقه تاچ داون، در پیروزی 51،17 این تیم ایفای نقش کرد. او همچنین با طی کردن 62 متر، در حالت ضد حمله که 46 متر آن فرار از منطقه تاچ داون حریف بود عملکرد خوبی از خود به جا گذاشت. 

در پایان فصل ، ویلسون همراه با هر دو مربیان و تیم رسانه ای‌اش در ترکیب تیم آل بیگ تن قرار گرفتند. او همچنین برنده جایزه 10 کوارتربک برتر سال گریس، بریس نیز شد. در بازی افتتاحیه تورنمنت  10 قهرمان بزرگ تیم، در تاریخ 3 دسامبر، ویلسون برای سه بار توانست از منطقه تاچ داون عبور کند. ویلسون به عنوان گرنج، گریفین MVP بازی نیز انتخاب شد و در دسامبر 2011، در رای گیری برای عنوان جایزه هیزمن با 52 امتیاز در رده نهم قرار گرفت.

در دوم ژانویه سال 2012، در بازی رز بول مقابل اورگون داکس، ویلسون در 25 تلاشی که برای عبور از منطقه تاچ داون داشت؛ با طی کردن مسافت 296 یاردی، توانست 19 عبور موفق ثبت کند. او همچنین 18 یارد عبور از منطقه تاچ داون در حالت ضد حمله و در مجموع 3 عبور موفق از خود به جا گذاشت. ولی در نهایت تیم بدگرز با نتیجه 38،45 بازی را واگذار کرد.

ویلسون این فصل را با 33 بار عبور موفق از منطقه تاچ داون به پایان رساند. این یک رکورد به لحاظ تعداد عبور در یک فصل در ویسکانسین بود. این آمار او را بعد از رکوردی که دریو بریس در عبور از منطقه تاچ داون در فصل 1988 ثبت کرده بود، در رده دوم رکورد در تاریخ بیگ تن قرار داد. ویلسون همچنین یک رکورد منحصر به فرد در یک فصل از فعالیت خود در زمینه عبور موثر از منطقه تاچ داون نیز در Fbs ثبت کرد. در تاریخ 28 ژانویه 2012، ویلسون دوران بازی در دانشگاه را به اتمام رساند.

دوران فعالیت حرفه‌ای

 در 16 ژانویه 2012، ویلسون برای آکادمی فوتبال IMG مادن فوتبال در برادنتون فلوریدا تمرین کرد. پیش از انتخاب ترکیب بازیکنان واجد شرایط برای حضور در NFL 2012، ویلسون توسط استعداد یاب‌ها و تحلیلگران NFL رصد می‌شد. قرار بود که این یک انتخاب میان دوره‌ای باشد و در میانه فصل انتخاب شود. در ماه فوریه 2012، مربی و کوارتربک سابق شاغل در NFL و مدیر آکادمی فوتبال IMG مادن، کریس وینکه گفت: «اگر او 6.5 فوت بود، احتمالا انتخاب شماره 1 لیست واجدین شرایط بازی در NFL بود.» در تاریخ 11 آوریل 2012، تحلیلگر دوشنبه شب‌های فوتبال ESPN، جان گرودنسید گفت: « تنها مسئله‌ای که با راسل ویلسون وجود دارد قد او است. شاید دلیل این که او در دور اول انتخاب نشده است همین مسئله باشد.»

راسل ویلسون - بازیکن فوتبال آمریکایی

جوایز و دستاورد‌ها

جوایز

  • جایزه برترین مهاجم جوان ماه (دسامبر 2012)
  • 7 عنوان بازیکن تهاجمی هفته
  • برترین بازیکن جوان هفته (هفته 10، 2012)
  • برترین مهاجم سال (2016)
  • جایزه PFWA پسر خوب (2014)
  • 3 بار عنوان FedEx بازیکن هوایی برتر هفته
  • 2 بار جایزه استیو لارگنت (2012 و 2018)
  • کارنامه بازی در NFL
  • بیشترین مسافت طی شده توسط یک بازیکن جوان (385 یارد)
  • بیشترین تعداد پیروزی در دو فصل اول بازی توسط یک کوارتربک؛ بیشترین تعداد برد مجموع در دو فصل اول ( از جمله مسابقات حذفی)
  • بیشترین تعداد پیروزی در سه فصل اول بازی توسط یک کوارتربک 
  • بیشترین تعداد پیروزی در 4 فصل اول بازی توسط یک کوارتربک 
  • بیشترین تعداد پیروزی در 5 فصل اول بازی توسط یک کوارتربک به صورت مشترک با مت رایان
  • بیشترین تعداد پیروزی در 6 فصل اول بازی توسط یک کوارتربک
  • بیشترین تعداد برد در 7 فصل اول بازی توسط یک کوارتربک
  • اولین کوارتربکی که در یک بازی توانسته است بالای 300 یارد عبور موفق از منطقه تاچ داون و بالای 100 متر ضد حمله موفق به ثبت برساند (در بازی مقابل سنت لوییس رمس) 19/10/2014
  • بیشترین بازی با 1 عبور موفق از منطقه تاچ داون در یک فصل (همراه با 12 بازیکن دیگر): 2015
  • بیشترین بازی متوالی با 3 یا بیشتر از 3 عبور از منطقه تاچ داون و بدون از دست دادن توپ: 5 بازی، 2015
  • دومین بیشترین امتیاز در عبور از منطقه تاچ داون در طول دوران فعالیت (حداقل 1،500 تلاش): 100.1
  • اولین و تنها کوارتربکی که توانسته 3 عبور از منطقه تاچ داون بدون از دست دادن توپ در 5 بازی پیاپی ثبت کند.
  • اولین و تنها کوارتربکی که توانسته امتیاز عبور از منطقه تاچ داون 128.3 یا بیشتر را در 5 بازی پیاپی ثبت کند.
  • اولین و تنها کوارتربکی که در تاریخ NFL توانسته در یک فصل بیش از 4000 یارد عبور موفق از منطقه تاچ داون و و بیشتر از 30 عبور موفق از منطقه تاچ داون داشته باشد. همچنین او بیش از 500 یارد عبور از منطقه تاچ داون در حالت ضد حمله از خود به جا گذاشته است.
  • کوتاه قامت‌ترین کوارتربکی که در تاریخ NFL توانسته است، در ترکیب (XLVIII, XLIX) حضور پیدا کرده و جایزه سوپر بول را از آن خود کند
  • اولین مهاجم سیاهپوستی که در رقابت های متعددی از سوپر بول حضور پیدا کرده است.

رکورد‌های ثبت شده در سیتال سی‌هاکس

  •  بالاترین امتیاز در عبور از منطقه تاچ داون، (حداقل 500 تلاش) : 100.1 امتیاز
  • بالاترین امتیاز عبور از منطقه تاچ داون، فصل 2015 (حداقل 200 تلاش): 110.1 امتیاز
  •  بالاترین امتیاز عبور از منطقه تاچ داون، اولین فصل حضور (حداقل 200 تلاش): 100.0
  •  بالاترین امتیاز عبور از منطقه تاچ داون، فصل 2018 (حداقل 10 تلاش): 158.3
  • بالاترین درصد تکمیل کردن عبور از منطقه تاچ داون، در دوران فعالیت (حداکثر 500 تلاش): 64.7 درصد
  • بالاترین درصد تکمیل کردن عبور از منطقه تاچ داون، در یک فصل (2015) (حداقل 200 تلاش): 68.1
  •  بالاترین درصد تکمیل کردن عبور از منطقه تاچ داون، اولین فصل حضور (حداقل 200 تلاش): 64.1
  • بالاترین متراژ طی شده در هر تلاش، در یک فصل (حداقل 500 تلاش) : 7.98
  • بالاترین متراژ طی شده در هر تلاش، در اولین فصل حضور (حداقل 200 تلاش) : 7.93
  • کمترین درصد عبور ناموفق که با قطع توپ همراه بوده، در طول دوران فعالیت (حداقل 500 تلاش) : 1.97 درصد
  • کمترین درصد عبور ناموفق همراه با از دست دادن توپ در اولین فصل حضور (حداقل 200 تلاش) : 2.54 درصد
  • بیشترین متراز طی شده توسط یک مهاجم در ضد حمله در طول دوران فعالیت : 3651 یارد
  • بیشترین متراژ طی شده در هنگام ضد حمله توسط یک کوارتر بک در یک فصل (2014) : 849 یارد
  • بیشترین متراژ طی شده توسط یک کوارتربک در هنگام ضد حمله در اولین فصل بازی : 489 یارد
  • بالاترین میانگین مسافت طی شده در هنگام ضد حمله در طول دوران فعالیت (حداقل 400 تلاش): 5.6 یارد در هر بازی
  • بالاترین میانگین متراژ طی شده در هنگام ضد حمله در یک فصل (حداقل 100 تلاش): 7.2 یارد
  • بیشترین پیروزی با کوارتر بکی که از اول بازی در ترکیب بوده در یک فصل (با مت هسلبک): 13، 2013
  • بیشترین متراژ طی شده در مجموع تمامی عبور‌ها در یک فصل (2016) : 4،219
  • بیشترین متراژ طی شده در مجموع تمامی عبور‌ها در اولین فصل بازی
  • بیشترین متراژ طی شده در مجموع تمامی عبورها : 452 یارد در تاریخ 29 اکتبر 2017
  • بیشترین تعداد عبور از منطقه تاچ داون در طول دوران فعالیت : 196 بار
  • بیشترین تعداد عبور از منطقه تاچ داون در یک فصل (2018) : 35 بار
  • بیشترین عبور از منطقه تاچ داون در اولین فصل بازی : 26 بار
  • بیشترین تعداد عبور تکمیل شده از منطقه تاچ داون در یک فصل (2016) : 353 بار
  • اولین و تنها کوارتربکی که توانسته است بیش از 4000 یارد عبور موفق در یک فصل از خود به ثبت برساند(2015 و 2016)

دوران فعالیت در بیس‌بال

 پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، ویلسون توسط  بالتیمور اوریولز از لیست واجدین شرایط بازی در لیگ MLB به عنوان انتخاب پنجم در دورۀ 41‌ام انتخاب شد. اوریولز ویلسون را به عنوان استعدادی ارزشمند از ده دور اول دانست و برای امضای قرارداد با او، پیشنهاد دستمزدی 350000 دلاری را داد. او به عنوان یک تازه کاری که از لیست واجدین شرایط انتخاب شده، سومین قرارداد گران قیمت را بعد از قرارداد مت ویترز، با 6 میلیون دلار و قرارداد جِیک آریتا با 1.1 میلیون دلار به نام خود ثبت کرد. ویلسون در مصاحبه سال 2008 گفت: «من به حضور در لیست واجدین شرایط اتکا داشتم، اما تحصیلات و مهارت آموخته شده از دانشگاه چیزی است که شما همیشه آن را در اختیار دارید.»

راسل ویلسون - بازیکن فوتبال آمریکایی

 دوران فعالیت بیس‌بال در دانشگاه

 ویلسون عضو تیم بیس‌بال ولف‌پک ان‌سی استیت  از سال 2008،2010 بود. همچنین در تابستان سال 2009 برای گاستونیا گریزلیز، یک تیم بیس‌بال تابستانی دانشگاه در لیگ کستال پلین بازی کرد.

فعالیت‌های تجاری

 در تاریخ 26 آوریل 2012، ویلسون اعلام کرد که تصمیم گرفته است، به عنوان بازاریاب، رابط عمومی و فعال در زمینه بازرگانی فعالیت کند. از زمانی که به عنوان کوارتربک آغاز کننده سی‌هاکس در آگوست 2012 انتخاب شد؛ در آگهی‌های مربوط به کمپانی لویز، بیمه خانواده آمریکا، پپسی، نایک، هواپیمایی آلاسکا، مایکروسافت، دوراسل (Duracell)، براون، بوز (Bose)، کمپانی راه ایالات، گروه خودروسازی لارسون شرکت کرد.

در سال 2014، ویلسون بخشی از مالکیت و سهام کمپانی ایت د بال، یک شرکت نان اروپایی را اختیار کرد. در سال 2015، او شروع به سرمایه‌گذاری در یک شرکت فعال در تولید مواد غذایی منجمد به نام لوو کرد. در تاریخ 29 فوریه سال 2016، ویلسون  برند گود من را راه‌اندازی کرد. این برند یک خط تولید لباس است که او مؤسس آن و سهام‌دارش بود. در آگوست 2016 اعلام شد که ویلسون با شرکت جویس پرس همکاری‌اش را آغاز کرده است.

 در 14 نوامبر سال 2016، ویلسون اعلام کرد که کریس هانسن، والی واکر، اریک و پیت نوردستروم را به عنوان شرکای گروه سرمایه گذاری اش فراخوانده است. این عمل او در تلاش برای آوردن یک منطقه ورزشی جدید، در محله سودو سیاتل، برای پرورش استعداد و فعالیت های مربوط به NBA و تیم NHL به انجام پیوست.

ویلسون در سال 2017 یک پلتفرم شبکه هواداری را برای ارتباط و اتصال طرفداران با افراد مشهور به نام تریس‌می تاسیس کرد. تریس‌می نسخه بتا عمومی خود را در 8 سپتامبر 2017 راه اندازی کرد. او 9 میلیون دلار را در سری A  با سرمایه گذاری شرکت ها و افرادی چون موسسه بیزوس اکسپدیشن به مالکیت جف بیزوس، جو تسای، یکی از موسسان علی‌بابا و چاد هارلی، یکی از بنیانگذاران یوتیوب سرمایه گذاری و توسعه داد.

 در 20 نوامبر 2017 در سهام تولید کننده کلاه ایمنی فوتبال آمریکایی شرکت ویکیس 7 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شد. از جمله افراد سرمایه گذار در این سهام ویلسون بود.

در ماه ژوئن سال 2018، ویلسون و همسرش سیارا اعلام کردند که در تلاش برای به دست آوردن حق استفاده از یک نام تجاری در لیگ برتر بیس بال در پورتلند، اورگان هستند. در ماه ژوئیه 2018، ویلسون در یک شرکت تولید کننده تشک به نام مولکول سرمایه گذاری کرد.

زندگی شخصی

 ویلسون و همسرش سیارا در تاریخ 28 آوریل 2015 در کاخ سفید با باراک اوباما و شینزو آبه دیدار کردند. ویلسون اولین همسرش، اشتون میم را اولین بار در حالی که هر دو دانش‌آموز دبیرستان بودند ملاقات کرد. آن‌ها در ماه ژانویه 2012 ازدواج کردند و در ماه آوریل 2014 طلاق گرفتند.

راسل ویلسون - بازیکن فوتبال آمریکایی

 بعد از آن ویلسون با خواننده امریکایی R&B، سیارا ازدواج کرد. آن‌ها در اوایل سال 2015 شروع به آشنا شدن بیشتر کردند و نامزدی خود را در تاریخ 11 مارس 2016 اعلام کردند. آن‌ها در تاریخ 6 ژوئیه 2016 در قلعه پکفورتون در چشایر انگلستان ازدواج کردند. دخترشان، سیه نا پرنسس ویلسون، در تاریخ 28 آوریل 2017 متولد شد. ویلسون مسیحی است و ارزش خالص او تا اکتبر 2016، 120 میلیون دلار است.

فعالیت‌های خیرخواهانه و انسان دوستانه

 ویلسون یک داوطلب فعال، در کارهای عام‌المنفعه در سیاتل است. در طول فصل برگزاری NFL، ویلسون در روزهای تعطیل خود به صورت هفتگی به بیمارستان کودکان سیاتل سر زده و از کودکان عیادت می‌کند. همچنین او با سربازان در پایگاه لوئیس مک کورد دیدار می‌کند. در روزهای تعطیلی مسابقات، ویلسون میزبان آکادمی روسل ویلسون، یک کمپ تیم فوتبال جوانان در چندین شهر است. در سال‌های 2013 و 2014، ویلسون در برنامه‌ای موسوم به «سرمایه‌گذاری با راسل» شرکت کرد. این مراسم مربوط به اهدای 3000 دلاری به بنیاد خیریه ویلسون، بعد از هر عبور موفق از منطقه تاچ داون که به ثبت می‌رسید بود.

ویلسون میزبان رویداد خیریه سالانه گلف همراه با ناسکار درایور کیسی کین در سانکادیا ریزورت در کی الام واشنگتن بود. این رویداد برای حمایت از سازمان‌های مختلف از جمله باشگاه‌های پسران و دختران آمریکایی و کودکان سیاتل است.  در آگوست 2016، بنیاد «چرا تو نه» ویلسون یک چک به مبلغ یک ملیون دلار، برای بیمارستان کودکان سیاتل برای تقویت توان بیماران آنجا برای مقابله با بیماری سرطان صادر کرد.

 

منبع: wikipedia

نویسنده مطلب
mohammadmahdi piran - محمدمهدی پیران
نویسنده متن‌های انگیزشی، مثبت، برندینگ و کابردی برای کسانی که تازه قدم به دنیای کسب‌و‌کار گذاشته‌اند

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-08 23:51:55
دسته بندی ها