6 شایستگی که بهترین‌ها دارند

6 دی 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - 6 شایستگی که بهترین‌ها دارند
6 شایستگی که بهترین‌ها دارند
امتیاز مطلب: 92%

شباهت‌های بیشتری نسبت به تفاوت‌هایی که بین افرادی که «به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا می‌کنند» و بقیه ما وجود دارد. من مطمئن هستم که شما این زنان موفق تجاری را می‌شناسید و وقتی آنها را با خودتان مقایسه می‌کنید، نمی‌توانید تفاوت مثبتی را ببینید. حتی ممکن است شما شخصیت آنها را از زمان کودکی یا دانشگاه و جاهای دیگر بشناسید و برای شما غریبه نباشند. 

اما، آنها موفق هستند و شما ممکن است در حال حاضر فقط مثل بقیه باشید و هیچ برتری خاصی نداشته باشید. مشاهدات تمایز شما با آنها توسط تحقیقات روانشناسی زیادی مورد تأیید است. در شایستگی، هوش، نژاد، تحصیلات و سن بین بهترین‌ها و افراد دیگر تفاوت معنی‌داری وجود ندارد.

بااین‌حال، باید تفاوت‌هایی وجود داشته باشد که آنها در بالاترین جایگاه قرار دارند، و من در آنجا نیستم. تفاوت اصلی در محتویاتی است که در ترکیب «پکیج موفقیت» است، که باعث می‌شود افراد از آنچه برای تعالی استفاده می‌شود استفاده کنند. با یوکن همراه باشید؛ در اینجا برخی از مؤلفه‌هایی که این «پکیج موفقیت» را تشکیل می‌دهد، آورده شده است.

برندگان یک مقصد، یک رؤیا، یک دستاورد مشخص دارند این نتیجه‌ای است که آنها می‌توانند ببینند، بشنوند و احساس کنند. آنها می‌توانند کلماتی برای این نتیجه اختصاص دهند. مرتباً در مورد این نتیجه صحبت کنند و قصدشان برای تحقق آن است.

رؤیا یا مقصد برندگان چیزی بیش از دانستن است؛ این یک واقعیت قانع‌کننده است و در تفکر آنها فراتر از یک آرزو است؛ این چیزی است که آنها می‌خواهند، و آن را انجام می‌دهند. برندگان می‌توانند زمان، منابع و انرژی خود را به هدف منطقی خود اختصاص دهند. برنامه‌ریزی و سازماندهی فعالیت‌های آنها حول آن و برای تحقق آن است.

برندگان به‌طور جدی مشغول هدف خود هستند. این یک اولویت اساسی برای آنها است. آنها کارهایی را با توجه به هدف خود انجام می‌دهند و با توجه به سرنوشت خود به درخواست‌ها و خواسته‌ها بله یا نه می‌گویند. آنها فکر می‌کنند و هدف خود را زنده نگه می‌دارند که اگر مجبور شدند برای یک لحظه اولویت‌ها را تغییر دهند، اما هرگز این کار را رها نمی‌کنند. حتی اگر موارد دیگر گاهی توجه آنها را جلب کند، آنها در اسرع وقت به آنچه مهم‌تر است برمی‌گردند، آنها چندین کار را انجام می‌دهند که فراموش نکنند و دچار حواس پرتی نشوند.

آنها نوع خاصی از اعتماد به نفس را از خود نشان می‌دهند، که حاکی از پیش‌بینی شدید موفقیت در آینده است. ازآنجاکه نتیجه آنها واقعی است، و آنها به‌طور جدی بر روی هدف خود برای دستیابی به آن کار می‌کنند و تمام‌وقت قدم‌های کوچک و بزرگ را در این راه بر می‌دارند، اعتمادبه‌نفس آنها بر اساس واقعیت‌ها استوار است و نه فقط یک تفکر مثبت.

چگونه یک برنده باشیم؟ با  «یادگرفتن این 6 مورد»

1. داستان زندگی خود را به‌دست آورید

به عمق وجود خود بروید و جواب داستان زندگی خود را بگیرید. چه چیزی شما را خوشحال می‌کند؟ چه چیزی شما را جذب می‌کند؟ کدام یک از استعدادهای شما اشتیاق به انجام آن دارد؟ چه اقدامات یا کارهای شما لذتی به شما می‌دهد که کسی متوجه آن نمی‌شود؟ چه چیزی باعث می‌شود که از زنده‌بودن احساس خوبی داشته باشید؟

شایستگی - داستان زندگی شخصی

2. نتیجه خود را به‌دست آورید

 به‌عنوان‌مثال، چگونه می‌توان درس‌های مثبت از داستان خود را به عنوان محوری برای تصمیم گیری در مورد نتیجه قرار داد. ممکن است چیزهای زیادی باشد که نمی‌خواهید، اما «نتیجه تقریبی» را به‌دست آورید: چه چیزی (به‌جای آن‌ها) می‌خواهید؟ به عهده من است که مقدمات را شروع کنم.

3. امکانات خود را به‌دست آورید

برخی گزینه‌ها و امکاناتی که باید در نظر بگیرید چیست؟ این امکانات شامل موارد، اطلاعات، افراد، مکان‌ها و فعالیت‌هایی است که برای رسیدن شما به مقصد خود لازم است.

امکانات لازم - شایستگی

4. تصمیم بگیرید

در این شرایط چه خواهید کرد، چگونه یادتان می‌آید این کارهای جدید را انجام دهید و فراموش نکنید که این گامی برای سرنوشت شماست. 

5. به خود (و دیگران) تعهد داشته باشید

اکنون که می‌دانید، با خود قرارداد ببندید؛ چگونه قدم‌ها و خصوصاً (اندازه و سرعت لازم برای شما) و اولین قدم را بردارید. موفقیت با اولین قدم، هرچقدر هم که کوچک باشد، شروع می‌شود.

تعهد - شایستگی

6. پیگیر باشید و بدانید که چه وضعیتی در مسیر دارید؟

شما بازخورد چه کسانی یا چه نوع بازخوردی نیاز دارید تا در صورت لزوم بتوانید تغییر در دوره را ایجاد کنید. اطلاعاتی که به شما امکان می‌دهد موفقیت‌های خود را جشن بگیرید تا به سمت نتیجه خود بروید را به‌دست آورید.

امروزه فرآیندهای فعالیت‌های تجاری، کانال‌های ارتباطی، اشکال تعامل با مشتری و تاکتیک‌های نگه‌داشتن مشتری در حال تحول هستند. بنابراین، بهترین کاری که می‌توانید به‌عنوان یک رهبر انجام دهید این است که مدام در حال یادگیری باشید. این طرز فکر شما را قادر می‌سازد تا با مشتریان و همکاران خود ارتباط نزدیک‌تری برقرار کنید.

 

منبع: pickthebrain

نویسنده مطلب
mohammadmahdi piran - محمدمهدی پیران
نویسنده متن‌های انگیزشی، مثبت، برندینگ و کابردی برای کسانی که تازه قدم به دنیای کسب‌و‌کار گذاشته‌اند

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-12-24 17:07:10
دسته بندی ها