واقعیت‌هایی از فعالیت فریلنسری بعد از 50 سالگی

13 بهمن 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - واقعیت‌هایی از فعالیت فریلنسری بعد از 50 سالگی
واقعیت‌هایی از فعالیت فریلنسری بعد از 50 سالگی
امتیاز مطلب: 81%

براساس گزارش تازه‌ای از Freelancing in America 2019، افراد 50 سال و بالاتر که فریلنسر هستند، تقریبا در دو گروه قرار می‌گیرند. کسانی که در دسته جوان‌تر قرار می‌گیرند این کار را برای انعطاف پذیری شغلی، یا به این دلیل که فکر می‌کنند ممکن است نتوانند کار دیگری پیدا کنند انجام می دهند. اما کسانی که در دسته سنی بالاتر قرار می گیرند تمایل بیشتری به استقلال در کار دارند. در یوکن در ارتباط با فریلنسری بعد از 50 سالگی بیشتر بخوانید.

60 درصد از فریلنسر های 65 ساله و پیرتر، توسط اتحادیه فریلنسر‌ها و پلتفرم آنلاین فریلنسرها در مورد اینکه چقدر از کاری که می‌کنند خوشحال هستند؛ نظرسنجی شده‌اند. تنها 48 درصد از رده‌های سنی 50 تا 64 ساله‌ می‌گویند، که همه کارهای مورد نظر خود را دارند.

کال هالوورسن، که به عنوان استادیار دانشکده کار اجتماعی کالج بوستون فعالیت می‌کند، گفت: درصد پایینی از فریلنسرهایی که در دهه 50 و اوایل دهه 60 زندگی خود هستند، تمام کارهایی که می‌خواهند انجام دهند را در اختیار دارند. با توجه به اینکه این افراد در یک برهه زمانی‌ از زندگی قرار دارند که باید پس‌انداز بازنشستگی داشته باشند، از این حیث وضعیت آن‌ها بسیار مهم و نگران‌کننده است.

فریلنسرینگ در آمریکا بر اساس شماره‌ها

هالوورسن گفت، از آنجا که شانس 50،50 از دست دادن فرصت شغلی غیر داوطلبانه، بعد از 50 سالگی وجود دارد، ممکن است افراد در این گروه سنی فریلنسر شوند. مهم‌ترین علت آن این بوده که: «ممکن است به اجبار وارد آن شوند».

Freelancing in America 2019  گزارش می‌دهد: نظرسنجی‌ آنلاین در تابستان امسال از 6،001 بزرگ‌سال آمریکایی انجام شده است که در 12 ماه گذشته به کار پرداخته‌اند. از 2،117 فریلنسر در این تحقیق، 583 نفر 50 ساله و بالاتر بودند. این گزارش در مورد فریلنسری که کارهای تکمیلی، موقت، پروژه یا قرارداد را به‌صورت تمام‌وقت یا پاره‌وقت انجام داده است، توضیح می‌دهد. همچنین تمام کسانی را که به عنوان راننده Uber گرفته، تا مشاوران فروش محصولات به مردم در ebay را شامل می‌شود.

استفان کاسریل، مدیر عامل آپ‌ورک گفت: امید به زندگی به قدری بهبود یافته است که بازنشستگی در 65 سال همان احساس سابق را به همراه ندارد. این مسئله این نکته را به خوبی منعکس می‌کند که چگونه بسیاری از افراد در این سن به عنوان فریلنسر ادامه می‌دهند. وی خاطرنشان کرد: "«در بعضی موارد، افراد به محل کار خود بازمی‌گردند و کاملا متفاوت از حرفه قبلی خود عمل می‌کنند.»

بر اساس این گزارش، به طور تقریبی یک سوم از افراد بالای 50 سال در یک سال گذشته به عنوان فریلنسر فعالیت داشتند. این میزان برای همه گروه‌های سنی زیر 35 درصد است. افراد بالای 65 سال (34 درصد) که نسبت به افراد 50 تا 64 ساله (27درصد) بیشتر است برای خود کار می‌کردند.

فریلنسر بودن بر اساس انتخاب یا ضرورت؟

بر اساس این گزارش اگرچه تعداد فریلنسرهای آمریکایی در چند سال گذشته افزایش نیافته، اما در حدود 57 میلیون نفر نوسان داشته است. درصد افرادی که این کار را طبق برنامه و نه از روی ضرورت انجام می‌دهند، از 53 درصد در سال 2014 به 60 درصد در سال 2019، افزایش یافته است. همین روند در مورد کارگران قدیمی نیز صادق است. محققان دریافتند که در سال 2019، نزدیک به شش در 10 فریلنسر، در سنین 50 تا 64 سال و 73 درصد از افراد بالای 65 سال این کار را انجام می‌دهند.

فریلنسری - مزایای فریلنسینگ

یکی از دلایل جذاب فریلنس شدن برای بسیاری از افراد 50 ساله و بالاتر، انعطاف‌پذیری زمانی در کار و مکان مشخص با انتخاب خود فرد است.  به عبارتی افراد در این سنین می‌خواهند که کار مانع انجام امور ضروری آن‌ها نشود و بتوان با اختیار خود آن را به تعویق انداخت.

بخش قابل توجهی از فریلنسر های قدیمی مورد بررسی (42 درصد) می‌گویند که برای خود کار می‌کنند؛ زیرا نمی‌توانند برای یک کارفرمای سنتی کار کنند. این گروه شامل افراد دارای سلامت جسمی یا روانی می‌شود، که کار در یک دفتر کار سنتی برایشان دشوار است و همچنین افرادی که از اعضای مسن‌تر یا جوان خانواده‌ی خود مراقبت می‌کنند.

انتقال به بازنشستگی

فریلنسرهای حرفه‌ای فریلنس بودن را به عنوان یک انتقال به سمت بازنشستگی می‌دانند. از جمله 60 درصد از 50 تا 64 ساله‌ها و 69 درصد از فریلنسر های 65 ساله و بالاتر در این دسته قرار می‌گیرند. جری سدلار، کارشناس بازنشستگی و نویسنده برنامه بازنشسته نشو، دوباره خودت را تنظیم کن گفت: کارفرمایان هنوز نتواسته اند برنامه‌های بازنشستگی را ارائه دهند که در آن افراد به تدریج از کار تمام‌وقت به سمت کار نیمه‌وقت تغییر رویه دهند یا به طور کل کار نکنند. بنابراین فریلنس بودن می‌تواند جایگزین مناسبی برای کار تمام‌وقت باشد.

از داده‌ها مشخص است که بسیاری از آمریکایی‌ها پس از 65 سالگی به کار آزاد می‌پردازند، زیرا از این کار لذت می‌برند. در حالی که برخی این کار را برای نیاز به پول انجام می‌دهند. سدلار گفت: «افرادی هستند که پول کافی برای بازنشستگی ندارند و مجبور هستند که به کار خود ادامه دهند.» اما با این حال برخی هنوز هم در حال کار هستند و به اختیار خود می‌خواهند که کاری برای انجام دادن داشته باشند، نه به این دلیل که مجبور هستند.

برخی از دورکارها ممکن است در دهه 50 و اوایل دهه 60 زندگی خود وسوسه شوند که دوباره کارمند شوند. در یک نظرسنجی مشخص شد که تنها 55 درصد از این افراد می‌گویند، که هرگز به شرایط کارمندی بر نخواهند گشت. یک دلیل احتمالی برای انجام این کار مزایای آن است.

مزایای فریلنسری چیست؟

به طور کلی فریلنسرها واجد شرایط بهره‌مندی از مزایای کارمندی نیستند. بر اساس بررسی اخیر Pew Charity Trusts، فقط حدود 13 درصد از افراد شاغل در ایالات متحده، در برنامه پس‌انداز بازنشستگی در مشاغل فعلی خود به فعالیت ادامه می‌دهند.

 Freelancing in America 2019 گزارش می‌دهد که اطلاعات بیمه سلامت را برای دورکاران بر اساس سن آن‌ها استخراج نکرده است. اما دریافته است که 83 درصد از فریلنسر ها به‌صورت تمام‌وقت دارای بیمه درمانی هستند. به عبارت دیگر، 1 درصد از فریلنسر های تمام‌وقت فاقد بیمه درمانی هستند.

علاوه بر این، 21 در صد از فریلنسر هایی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند می‌گویند که از طریق مدیساید یا برنامه دولت برای افراد کم درآمد، تحت پوشش خدمات درمانی قرار می‌گیرند.

فریلنسری - مزایای فریلنسینگ

هالوورسن می‌گوید که برخی فریلنسرها، از جمله آن‌هایی که در دهه 50 و 60  زندگی خود هستند، به اندازه کافی برای خرید بیمه درمانی درآمد کسب نمی‌کنند، چه برسد به اینکه برای بازنشستگی خود پول پس‌انداز کنند. «این باعث می‌شود که من نگران آینده آن‌ها باشم.» با توجه به اینکه الزامات مدیساید سخت‌گیرانه‌تر می‌شود، حتی با وجود واجد شرایط بودن، برخی فریلنسرها درآمدی فوق‌العاده کم عایدشان خواهد شد.

بر اساس این گزارش، درآمد متوسط ساعتی، برای فریلنسر های ماهر ساعتی 28 دلار است. این مقدار برای فریلنسرهای غیر ماهر، 20 دلار است. بر اساس این گزارش، فراهم آوردن خدمات بهداشتی و درمانی بیشتر و مقرون به صرفه‌تر، مهم‌ترین عاملی بود که فریلنسرها را به این فکر وا داشت، که سیاستمداران باید بر روی جذب افراد شاغل برای جابجایی به شهر یا کشور خود تمرکز کنند.

مزیتی که فریلنسرهای قدیمی در اختیار دارند

در این گزارش، فریلنسرها در هر سنی که باشند می‌توانند از طریق مراجعین قبلی، دوستان و خانواده، مخاطبین حرفه‌ای و رسانه‌های اجتماعی کار پیدا کنند. کاسریل گفت: «پیرتر شدن به شما کمک می‌کند، زیرا این احتمال وجود دارد که روابطی را ایجاد کنید که از آن طریق بتوانید کارهای آزاد را دنبال کنید.» وی خاطرنشان کرد: «شما یک شبکه بزرگ‌تر دارید و آن می‌تواند به میزان کافی برای شما درآمدزا باشد.»

اکثریت قریب به اتفاق تمام فریلنسرهای مورد بررسی معتقدند که داشتن مهارت‌های مناسب برای کارشان ضروری است. به روز بودن مهارت‌ها برای ماندن در بازار مهم است. سدلار گفت: این امر به ویژه برای کارگران مسن که آزادانه فعالیت می‌کنند و یا فکر انجام این کار را در سر دارند بسیار مهم است. وی گفت:«اگر می‌خواهید در بازی بمانید، باید اطمینان حاصل کنید که آخرین قواعد بازی را در اختیار دارید.»

 

منبع: forbes

نویسنده مطلب
mohammadmahdi piran - محمدمهدی پیران
نویسنده متن‌های انگیزشی، مثبت، برندینگ و کابردی برای کسانی که تازه قدم به دنیای کسب‌و‌کار گذاشته‌اند

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-28 12:16:55
دسته بندی ها