15 ایده که به شما کمک می‌کند تا از سردرگمی‌های زندگی رها شوید

4 اردیبهشت 1399 - 6:00
سبک زندگی - 15 ایده که به شما کمک می‌کند تا از سردرگمی‌های زندگی رها شوید
15 ایده که به شما کمک می‌کند تا از سردرگمی‌های زندگی رها شوید
امتیاز مطلب: 85%

اگر دچار تردید و سردرگمی شده‌اید لازم است تا از راهکارهایی اساسی و مفید استفاده کنید. با یوکن همراه باشید تا 15 ایده که به شما کمک می‌کند تا از سردرگمی‌های زندگی رها شوید را با شما در میان بگذاریم.

روزهای اخیر متوجه شدم که افکارم پراکنده است، کم انرژی هستم و نمی‌توانم روی انجام درست کارهایم تمرکز کنم. در این شرایط به یاد آموخته‌هایم از دوستان و مربیانم افتادم که می‌گویند: «از خود بپرسید چه عواملی، زندگی خوبی را برای شما می‌سازد؟ به طور قطع جوابی که پیدا خواهید کرد را از قبل می‌دانستید، ولی شما آن را نادیده می‌گیرید زیرا قبول حقیقت سخت است».

بعد از آخرین دفعه‌ای که با این مشکل روبه‌رو شدم، به تمام جزییاتی که از آن غافل بودم، دقت کردم و آن زمان به بعد همه چیز بهبود پیدا کرد. این لیستی است که من برای خودم تهیه کردم. این لیست اندکی ناراحت کننده اما عمیق و مهم است. 

1. انسان‌ها خودخواه هستند

هیچ کسی دوست ندارد این مساله را بپذیرد که خودخواه است ولی همه‌ی ما به این موضوع واقف هستیم. خودخواه بودن ویژگی بدی نیست. خودخواهی باعث می‌شود ما قوی‌تر شویم و این افزایش قدرت به ما این امکان را می‌دهد تا به دیگران کمک کنیم.  

2. همه چیز را با هم می‌خواهیم

لازم نیست هر فرصتی که در مسیر شما قرار می‌گیرد را دنبال کنید. حقیقت این است که ما آنقدرها هم که تصور می‌کنیم عالی نیستیم که البته این خبر بدی نیست. معنایش این است که لازم است تا شما روی مواردی تمرکز کنید که در آنها واقعا خوب هستید. 

3. بسیاری از مردم شما را تایید نمی‌کنند

لازم نیست که شما مورد پسند و تایید همه افراد اطرافتان واقع شوید. آن‌چه هستی باش و آسوده باش. به خاطر بسپارید که شما نیازی به پذیرش دیگران ندارید.

تایید - تایید مردم 

4. با انجام کارهای دشوار، قوی‌تر می‌شوید

اگر زندگی شما ساده و روتین باشد، ضعیف می‌شوید. همیشه کارهایی را انجام دهید که نیاز به تلاش و جدیت زیادی دارند. تلاش کردن شما را بهتر می‌کند. مهم نیست چه نتیجه‌ای می‌گیرید، حتی اگر شکست بخورید، باز هم برنده‌اید چون این کار سخت شما را قوی‌تر کرده است. 

5. درآمد بیشتر مستلزم انتخاب‌های دشوارتر است

لازم است پولی که دارید روی میز بگذارید و بعد تصمیمات سختی بگیرید که چگونه وقت‌های‌تان را بگذرانید. می‌خواهید کتاب بخوانید یا به کافه بروید؟ می‌خواهید اضافه کار بمانید یا به سینما بروید؟ همه چیز به انتخاب شما بستگی دارد. 

6. به فکر آینده خود باشید

احتمالا تا 10، 20، 30 یا حتی 40 سال دیگر زندگی خواهید کرد. این را در ذهن خودتان مرتب مرور کنید. حالا تصمیم بگیرید که می‌خواهید چطور زندگی کنید.

آینده - فکر کردن به آینده

7. درگیر شدن با مشکلات آسان است

زندگی سخت است و همه ما با مشکلات مختلفی روبه‌رو هستیم. مشکلات غیرقابل اجتناب هستند. پس نگذارید غافل گیرتان کنند و آمادگی جدال با آنها را داشته باشید. 

8. رها شدن از مشکلات سخت است

هنگامی که با مشکلی روبه‌رو می‌شوید مثل این است که مشتی به صورت شما خورده است و به روی زمین افتاده‌اید. شاید آسان‌ترین راه بی‌خیال شدن باشد. به همین دلیل خیلی‌ها می‌گویند دوباره نمی‌خواهم درگیر این مشکل شوم و تلاش خود را متوقف می‌کنند. اما این راه حل نیست. باید بلند شوید و ادامه دهید. آدم‌های زیادی اطراف شما هستند ولی هیچ کس برای دوباره بلند شدن به شما کمک نخواهد کرد. باید خودتان این کار را انجام دهید. 

9. سپاس‌گزار داشته‌هایمان نیستیم

ما تنها به آن‌چه داریم نگاه می‌کنیم ولی هیچ وقت قدردان آنها نبوده‌ایم. لازم است زمان بیشتری را به بررسی آن‌چه دارید، صرف کنید. در بسیاری از موارد دارایی‌های ما به اندازه کافی هستند اما اگر بیشتر می‌خواهید؛ دنبالش بروید. ولی آن‌چه را که قبلا داشته‌اید را فراموش نکنید و سپاس‌گذار آنها باشید.

سپاسگزاری - شکرگزاری

10. حفظ روابط بسیار مفید است

اطرافیان‌تان را نادیده نگیرید. ممکن است آنها برای همیشه از زندگی شما خارج شوند. 

11. افراد مثبت، انرژی زیادی به شما می‌دهند

تلاش کنید به افراد مثبت و پرانرژی نزدیک شوید. وقتی با این گونه افراد تعامل داشته باشید؛ انرژی زیادی از آنها دریافت خواهید کرد. پس آنها را جستجو کنید و همیشه آن‌ها را نزدیک خود داشته باشید.

12. گاهی تنهایی بهتر است

لازم نیست همیشه دوربرتان پر از آدم باشد. نباید با آدم‌های نادان دوست باشید یا با کسی که تفاهم ندارید ازدواج کنید. با خودتان صادق و راحت باشید. تنهایی، از بودن در کنار این افراد بهتر است.

تنهایی

13. یادگیری پاسخ همه سوالات است

یادگیری، دانش و کنجکاوی شما را پر شور و هیجان می‌کند. تا حدامکان آنها را دوباره به زندگی‌تان برگردانید. 

14. عجول بودن خطرناک است

اگر همیشه در حال دویدن هستید، آن‌چه را که در مقابل شماست از دست می‌دهید. در آینده زندگی نکنید. صبر داشته باشید؛ با تلاش و انرژی مناسب، تمام خواسته‌های خود را برآورده خواهید کرد.

15. آزادی شخصی باارزش است

این‌که آزادی داشته باشید تا انتخاب کنید که چه کاری می‌خواهید انجام دهید یا با چه کسانی دوست باشید، بالاترین شکل موفقیت در زندگی فردی شما است. نیاز نیست برای رسیدن به این آزادی کار زیادی انجام دهید ولی ارزشی که دارد بی‌نهایت است. تنها کافی است تمام چیزهایی که آزادی شما را می‌گیرند، حذف کنید. 

به طور حتم موارد بیشتری برای رهایی از سردرگمی‌های زندگی وجود دارد. اما خیلی از این جزییات را ما نمی‌دانیم. باید زندگی کنیم و یاد بگیریم. زندگی شاد، آزاد و مفید. 

 

منبع: medium

نویسنده مطلب
noorieh razavi sani - نوریه رضوی‌ثانی
نوریه رضوی‌ثانی هستم. مترجم و نویسنده‌ی محتوا. به زمینه‌های مختلف روانشناسی، موفقیت، ادبیات ملل، فیلم و سریال و ماشین‌های آفرود علاقمندم و بصورت جدی پیگیری می‌کنم.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-04-18 13:21:45
دسته بندی ها