25 نشانه برای این‌که متوجه موفقیت خود در کار، تحصیل و زندگی‌ شوید

19 اسفند 1399 - 11:00
انگیزشی - 25 نشانه برای این‌که متوجه موفقیت خود در کار، تحصیل و زندگی‌ شوید
25 نشانه برای این‌که متوجه موفقیت خود در کار، تحصیل و زندگی‌ شوید
امتیاز مطلب: 82%

برای اینکه مطمئن شوید در آینده شغلی، تحصیلی و زندگی شخصی خود فرد موفقی خواهید شد یا نه چند نشانه برایتان آورده‌ایم. با یوکن همراه باشید.

در آینده شغلی خود به موفقیت می‌رسید اگر:

  1. پیوسته و به‌طور خستگی‌ناپذیر برای رسیدن به اهدافتان تلاش می‌کنید و به دنبال عذر و بهانه نیستید. به این درک رسیده‌اید که زمان حال همان چیزی است که اکنون در اختیار دارید و نباید آن را برای فعالیت‌های خسته‌کننده و غیرضروری هدر دهید.
     
  2. مشغول کاری هستید که به آن علاقه دارید، با شور و اشتیاق انجامش می‌دهید و از وقت گذاشتن برای آن لذت می‌برید، در این صورت روحیه بهتری خواهید داشت و بهره وری ‌تان نیز بالا می‌رود.
     
  3. برای خودتان اهداف بلند مدت تعیین کرده و تمرکز زیادی صرف آن می‌کنید. همواره سعی می‌کنید آینده خود را ترسیم کرده و اهداف شغلی‌تان را روی کاغذ بنویسید تا احتمال رسیدن به آن‌ها افزایش یابد.
     
  4. فقط یک هدف بزرگ شغلی ندارید بلکه اهداف کوچک‌تری هم تعیین کرده‌اید زیرا این کار انگیزه بیشتری به شما می‌دهد و برای دست‌یابی به موفقیت‌های بزرگ‌تر آماده می‌شوید.
     
  5. در هر لحظه تنها روی یک کار تمرکز می‌کنید و به‌خوبی می‌دانید که انجام هم‌زمان چند کار، کارایی‌تان را کاهش داده و احتمال رسیدن به موفقیت را مشکل می‌کند.
     
  6. می‌دانید چه زمانی و چگونه «نه» بگویید، ارزش‌های زندگی خود را مشخص کرده و در صورت لزوم به برخی چیزها نه می‌گویید زیرا قدرت نه گفتن در شما وجود دارد.
     
  7. برای دوستان و خانواده‌تان وقت می‌گذارید و باور دارید موفقیت شغلی و بهره‌وری بالاتر در محل کار ارتباط مستقیمی با کیفیت روابط شخصی شما دارد.
     
  8. به وضعیت سلامت خود اهمیت می‌دهید زیرا می‌دانید برای موفقیت شغلی باید بدن سالمی داشته باشید، همچنین ورزش را روشی برای افزایش خلاقیت و داشتن احساس بهتر می‌دانید.

 

در آینده تحصیلی خود به موفقیت می‌رسید اگر:

  1. برای تمام امور تحصیلی خود برنامه دارید و در ایام امتحانات و در طول ترم برنامه‌ریزی‌های دقیق ایجاد می‌کنید و همیشه هم یک قدم جلوتر از برنامه خود هستید.
     
  2. تمام‌ کارها را باهم انجام نمی‌دهید و می‌دانید چندوظیفگی در مطالعه و انجام تکالیف تنها کارایی و تمرکزتان را کاهش می‌دهد.
     
  3. زمان مطالعه خود را به واحدهای قابل‌کنترل تقسیم کرده و برای انجام هر بخش جایزه‌ای در نظر بگیرید زیرا مطالعه خصوصا در آغاز چندان خوشایند نیست و اگر مداوم و با شدت باشد سخت‌تر هم خواهد شد.
     
  4. به ساعت و کیفیت خواب خود اهمیت می‌دهید؛ سعی می‌کنید با 8 ساعت خواب شبانه تمرکز و حافظه خود را تقویت کنید.
     
  5. زمان بهینه مطالعه را پیدا کرده و همیشه در همین ساعات درس می‌خوانید، مثلا می‌دانید بعد از مدرسه یا اول صبح تمرکز بیشتری دارید پس بهتر است به‌جای تایم 60 دقیقه‌ای، زمان مطالعه خود را 90 دقیقه‌ای کنید.
     
  6. نوت برداری می‌کنید، این کار نه‌تنها تمرکزتان را در کلاس درس بالا می‌برد بلکه باعث می‌شود در ایام امتحانات وقت کم نیاورید و با خواندن نوت‌ها بهتر دروس را مرور کنید.
     
  7. به فضای مطالعه خود اهمیت می‌دهید و در جایی درس می‌خوانید که کارایی بیشتری دارید و از عوامل حواس‌پرتی مانند تلویزیون، موبایل و غیره دور هستید.
  8. از سؤال پرسیدن هراسی ندارید و تا زمانی که مطلب را به خوبی متوجه نشوید از کنارش گذر نمی‌کنید.
     

زندگی‌تان در آینده به موفقیت می‌رسد اگر:

  1. بسیار منعطف هستید، می‌توانید خود را با تغییرات وفق دهید و در صورت لزوم به سرعت تغییر مسیر می‌دهید.
  2. از گله و شکایت بیزار هستید زیرا می‌دانید این کار تنها انرژی‌تان را می‌گیرد و احتمال موفقیت‌تان را کاهش می‌دهد، به جای آن روی حل مشکلات تمرکز می‌کنید.
     
  3. از وقت خود به خوبی استفاده می‌کنید، زمان را مدیریت کرده و برای تمام جنبه‌های زندگی‌تان برنامه‌ریزی دارید، هرگز وقتتان را با چرخیدن بی‌مورد در فضای مجازی و تلفن‌های غیرضروری هدر نمی‌دهید.
     
  4. از کار فرار نمی‌کنید و می‌دانید انجام کارهای بیشتر باعث افزایش تجربه و تمرین می‌شود و درنهایت به موفقیت‌های آینده می‌انجامد.
     
  5. تا جایی که در توانتان است به دیگران کمک می‌کنید و از بخشیدن و یاد دادن چیزهایی که می‌دانید احساس خوبی پیدا می‌کنید.
     
  6. کینه‌توزی نمی‌کنید و در مقابل کسانی که در گذشته آزار و اذیتتان کرده‌اند بخشنده هستید زیرا می‌دانید آن‌ها باعث شده‌اند که اکنون توانسته‌اید قوی‌تر از دیروز باشید.
     
  7. از موفقیت دیگران شاد می‌شوید و آن را جشن می‌گیرید زیرا موفقیت بقیه به شما انگیزه بیشتری می‌دهد.
     
  8. هر مانع یا مشکل را فرصتی برای یادگیری می‌دانید، از چالش‌ها بهره می‌برید و سعی می‌کنید از دل هر مشکلی یک جنبه مثبت بیرون بکشید.
     
  9. به ارتباط و هم‌نشینی با افراد موفق علاقه دارید زیرا برای شما الهام‌بخش هستند و می‌توانید از آن‌ها الگو بگیرید.


در آخر این‌که، برای موفقیت تضمینی در زندگی، شغل و تحصیل خود علاوه بر موارد بالا، زندگی‌نامه افراد موفق را مطالعه کرده و به رموز موفقیت آن‌ها پی ببرید.


منبع: lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-03-10 00:39:17
دسته بندی ها