نگاهی به فیلم «شکسته»، محصول سال 2019

16 فروردین 1400 - 11:00
فیلم و سریال - نگاهی به فیلم «شکسته»، محصول سال 2019
نگاهی به فیلم «شکسته»، محصول سال 2019
امتیاز مطلب: 66%

آنچه اتفاق می‌افتد

سم وُرثینگتن (Sam Worthington) نقش یک همسر و پدر به نام «ری مونرو» (Ray Monroe) را بازی می‌کند که یک روز دچار بحران وجودی می‌شود. دخترش «پِری» (Perri) (بازیگر: لوسی کاپری Lucy Capri) هنگام برگشتن از خارج شهر، وقتی برای استراحت توقف کرده بود، به خودش صدمه زد. ری و همسرش «جوآن» (Joanne) (بازیگر: لی‌لی رِیب Lily Rabe) خودشان را با سرعت هرچه تمام‌تر به اتاق اورژانس می‌رسانند. بعد از برخورد بد کارکنان بیمارستان و فرآیند طولانی تهیه‌ی اطلاعات بیمه، به نظر می‌رسد همه چیز خوب پیش می‌رود. «جوآن» همراه با «پری» برای آزمایش می‌رود و «ری» منتظر آنها می‌ماند. در کمال تعجب، همسر «ری» و دخترش ناپدید می‌شوند. هنگامی که خبرشان را از کارکنان بیمارستان می‌گیرد، آنها اصلا نمی‌دانند او درباره‌ی چه کسی حرف می‌زند. در ادامه‌، فیلم درباره‌ی «ری» است که تلاش می‌کند بفهمد برای خانواده‌اش چه اتفاقی افتاده ‌است و ببیند این بیمارستان چه بلایی بر سر همسر و دخترش آورده است. با یوکن همراه باشید.

شکسته - نقدفیلم - نتفلیکس - دانلود فیلم - دانلود فیلم جدید

شخصیت اصلی داستان

برای تماشا و دانلود فیلم «شکسته» (Fractured) دوبله، می‌توانید به گپ فیلم مراجعه کنید. عملکرد و شخصیت سم ورثینگتن ستودنی است. پیش از این‌که داستان فیلم به اوج خود برسد، براد اندرسون با دقت زیادی وضعیت زندگی «ری» را نشان می‌دهد. هنگامی که همسرش سرش داد می‌کشد و می‌گوید: «تو دیگر مثل قبلت نیستی»، کاملا متوجه می‌شویم که او با همسرش در کش‌مکش است و علی‌رغم این‌که واقعا به خانواده‌اش اهمیت می‌دهد، وضعیت فعلی خسته‌اش کرده است. آن روز هم یکی دیگر از همان روزها بود. حتی قبل از این‌که خانواده‌اش ناپدید شوند‌، می‌بینیم که تا همین الانش هم سختی‌های زیادی را تحمل کرده و خیلی زیر فشار بوده. برای همین هم در تمام طول فیلم، خدا خدا می‌کنیم که همه‌ی مشکلاتش هرچه سریع‌تر حل شود. اما خب موضوع بسیار پیچیده‌تر از این حرفا بود و چیزی که من را بیشتر مجذوب پستی و بلندی‌های داستان کرد، این بود که من واقعا از «ری» خوشم می‌آمد و می‌خواستم او بالاخره موفق شود.

داستان پر تنش فیلم «شکسته»، از اول تا آخر فیلم من را مجذوب خود نگه داشت. پس از ناپدید شدن خانواده‌اش‌، «ری» هرکاری که یک پدر و همسر خوب در این شرایط برای خانواده‌اش می‌کند‌ را انجام می‌دهد و نهایت سعی خود را می‌کند تا ثابت کند که همسر و دخترش در همین بیمارستان هستند. با این‌که بازی‌اش کمی اغراق‌آمیز بود، چیزی از جذاب بودنش کم نکرد. درضمن، هیچ‌ کس نمی‌تواند خودش را در چنین موقعیت وحشتناکی تصور کند. برای همین هم به نظرم ورثینگتن نقشش را واقعا عالی بازی می‌کند. او حس می‌کند دارد آرام‌آرام شکست می‌خورد، اما سعی می‌کند خودش را جمع و جور کند و کم‌کم به این نتیجه می‌رسد که بیمارستان، مقاصد شوم و مشکوکی دارد.

شکسته - نقدفیلم - نتفلیکس - دانلود فیلم - دانلود فیلم جدید

شک و دو دلی تا پایان فیلم

در تمام لحظات فیلم، همواره از خود می‌پرسیم «آیا بیمارستان با خانواده‌ی ری پدرکشتگی داشته؟ یا آیا همه‌ی این‌ها فقط خیالات ری است؟» در طول فیلم، نکاتی می‌بینیم که باعث می‌شود به حدس‌هایمان شک می‌کنیم. شنیده‌ام که مردم می‌گویند «شکسته، یک فیلم ترسناک قابل پیش‌بینی است»، اما من فکر نمی‌کنم هیچ بخش این فیلم، ما را از آخر داستان مطمئن سازد. شاید هم فقط گیرایی من ضعیف باشد. به عقیده‌ی من، این فیلم توانست تا آخرین لحظه، من را در خماری بگذارد.

متاسفانه، خود پایان فیلم تعریف چندانی نداشت، اما همین مسیر رسیدن به صحنه‌ی پایانی‌، چنان جذاب و پرتنش بود که من هنوز هم پیشنهاد می‌کنم شما هم راهی این سفر مرموز شوید و فیلم را ببینید.

شکسته - نقدفیلم - نتفلیکس - دانلود فیلم - دانلود فیلم جدید

نظر نهایی

فیلم «شکسته»، یکی از پرتنش‌ترین فیلم‌های سال 2019 است که در عین غیرمعقول بودن، داستانی فریبنده دارد و سم ورثینگتن، شخصیت اصلی داستان، شخصیتی بسیار دوست‌داشتنی است که بیننده برایش آرزوی موفقیت می‌کند.

برای تماشا و دانلود فیلم سینمایی جدید دوبله/ زیرنویس می‌توانید به «گپ فیلم: مرجع دانلود فیلم و سریال» سر بزنید.

 

منبع: EskimoTV

نویسنده مطلب
Helia Mahmoodian - هلیا محمودیان
دانشجوی رشته‌ی زبان انگلیسی‌ام، عاشق ادبیات، هنر، روانشناسی و انیمه‌ام. دلم می‌خواد دنیارو دور بزنم.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-06 02:02:56
دسته بندی ها