صنعت زیبایی از زمان پاندمیک، چه تغییری کرده است؟

19 فروردین 1400 - 11:00
کسب و کار - صنعت زیبایی از زمان پاندمیک، چه تغییری کرده است؟
صنعت زیبایی از زمان پاندمیک، چه تغییری کرده است؟
امتیاز مطلب: 68%

از زمان همه‌گیر شدن بیماری کوید-19 ، اقتصاد سراسر جهان، به همراه کسب و کار و همه‌ی صنایع و وسایل امرار معاش فردی، یک تغییر بسیار تند و غیرمنتظره کرد؛ تغییری که اغلب کسب و کارها انتظارش را نداشتند، اما خب هیچ انتخابی به ‌جز تحمل این وضعیت نداشتند. با یوکن همراه باشید.

صنعت زیبایی که همه فکر می‌کردند هیچ مشکلی آینده‌اش را خراب نمی‌کند‌، به روش منحصر به فرد خودش ضرر دید. قرنطینه، بازگشایی‌ها، مراحل و مقررات فاصله‌ی اجتماعی، همه و همه باعث به‌هم ریختن اوضاع صنعت زیبایی شدند. از آن طرف هم برندها مجبور بودند یا هرچه زودتر کاری کنند، یا همه چیز خود را از دست بدهند.

همه‌ی کسب و کارهای زیبایی مجبور شدند برنامه‌های بازاریابی خود را کاملا تغییر دهند تا بلکه بتوانند پاندمیک را تحمل کرده و جان سالم به در ببرند. من با بنیان‌گذاران برندهای زیبایی صحبت کردم تا ببینم دقیقا در این شرایط، چه انتخاب‌هایی کردند و از اینکه دیدم راه‌حل‌هایشان بسیار فراتر از یک راه‌حل سریع و زودگذر در پاندمیک است، شگفت‌زده شدم. این تغییر باعت شد صنعت «عادی» زیبایی‌، رنگ و بوی جدیدی به خود بگیرد و کسب و کارها دید خود را کمی تغییر دهند.

افزایش تمرکز بر روی جوامع آنلاین

وقتی مشتریان نمی‌توانند به طور فیزیکی به آنها دسترسی داشته باشند، کسب و کارها باید به صورت دیجیتالی به مشتریان خود خدمات دهند. اگر برندتان بتواند به مردم حس‌های مثبت هم انتقال دهد که عالی می‌شود.

جولی لانگ‌یِر (Julie Longyear)، بنیانگذار بلیسوما (Blissoma) که یک برند جامع و گیاهی پوست است، می‌گوید:

در حال حاضر، ما متوجه شدیم که ارزش مراقبت‌های خانگی و تجملات کوچک، رو به افزایش است، بنابراین سعی کردیم به مشتریان خود نشان دهیم که چگونه محصولات ما حتی در این شرایط سخت هم می‌تواند به آنها کمک کند.

لانگ‌یر در ادامه گفت: «در حالی که اغلب ما نمی‌توانیم اتفاقات بزرگ دنیا را تغییر دهیم، حداقل می‌توانیم زندگی روزمره‌مان را مدیریت کنیم. روتین مراقبت از پوست، یکی از آن مواردی است که می‌تواند به طور چشمگیری باعث شود حس کنیم داریم زندگی همیشگی و عادی و مغذی خود را از پیش‌ می‌بریم.»

چندین رویکرد در ارتباط با راه‌حل‌های متعدد

اگر به آنچه همیشه انجام می‌دادید ادامه دهید، به آنچه همیشه به دست می‌آوردید نیز ادامه خواهید داد. تاکتیک‌های بازاریابی سال گذشته را نمی‌توان امسال هم به کار برد. همه‌ی برند‌های تجاری جهان باید تلاش کنند در این پاندمیک، اساس کار خود را ارتقا دهند.

لی‌لا کِلی (Lela Kelly)، بنیان‌گذار ولتو اوربانو (Volto Urbano)، یکی از برندهای محصولات مراقبت از پوست، می‌گوید:

برای ما، سال 2020، سال راه‌اندازی کسب و کارمان بود.

او در این اوضاع تمام تلاش خود را کرد اما به علت پاندمیک‌، هیچ اتفاقی نیفتاد و تا ماه مارس، شرکت او کاملا با شکست مواجه شد. او و گروهش سعی کردند با استفاده از راه‌هایی مثل بشردوستی، تبلیغات‌های متعدد و ایجاد محتوای جدید، نظر مردم را جلب کنند. اما او گفت:

علی‌رغم تلاشی که کردیم، وضعیتمان اصلا بهتر نشد. ما همواره سعی داشتیم نیاز مشتریان را برطرف کنیم.

سپس کِلی سعی کرد افراد با استعداد استعداد جدیدی، هم برای بخش خارجی و هم برای بخش داخلی پیدا کند تا مردم به شرکت ولتو، طوری که لیاقتش را دارد توجه کنند. او می‌گوید: «در طی 60 روز گذشته، مسئول جدید روابط عمومی‌، مسئولان تبلیغات خانگی و کارکنان فروش ایمیل خود را استخدام کردیم. طی مدت زمان کمی‌، تمامی بخش فروش و تبلیغات خود را از راه دور استخدام کردیم و حتی از چند دانشجو هم کمک گرفتیم. همین انرژی زیاد آنها و دیدگاه مدرنی که دارند، باعث شد تا ما در شبکه های اجتماعی بیشتر دیده شویم و بتوانیم پیام خود را به همه‌ی مردم برسانیم.»

تغییر سرویس‌های فعلی برای وضعیت نابه‌سامان قرنطینه

گاهی اوقات یک شرکت با تغییر کامل سرویس و دیدگاهش، حتی شده به طور موقت، بهترین کار را در حق خودش می‌کند. اولین بار تولیدکنندگان لباس، شروع به ساختن ماسک صورت کردند و هتل‌ها به جای افراد عادی‌، بیماران کرونایی و افراد بی‌خانمان را پذیرفتند.

جاسمین ای‌آی کوردی (Jasmin El Kordi)، بنیان‌گذار بلو‌لین (Bluelene) که یک شرکت محصولات ضد چروک پوست بود، گفت:

هنگامی که پاندمیک شروع شد، ضد عفونی ‌کننده‌های دست را نمی‌شد هیچ‌ جا پیدا کرد. ما هم سریع برای هر مشتری که چیزی سفارش می‌داد، یک کرم مرطوب‌کننده و ضدعفونی ‌‌کننده‌ی دست ارسال می‌کردیم. ما فقط می‌خواستیم کمک کنیم‌، اما در نهایت آن را به بخش دائمی خط محصولات خود تبدیل کردیم.

او همچنین برای حداکثر رضایت مشتریانش، پشتوانه‌ی علمی محصولاتش را قوی‌تر کرد و در نتیجه، مشتریان بیشتری جذب کرد. او گفت:

ما قصد داشتیم در سال 2020، وارد بازار آجر و ملات شویم، اما به سرعت بودجه‌ی بازاریابی خود را برای کانال‌های آنلاین جدید و تبلیغات دیجیتالی خرج کردیم.

همان‌طور که وارد سال 2021 وارد می‌شویم، این نکات ممکن است نوآوری جدیدی را در نحوه‌ی سرویس‌دهی به مشتریان، چگونگی استفاده از کانال‌های بازاریابی و اینکه چگونه راه‌کارهای دیجیتال، نقش مهمی در تجربه‌ی کلی افراد ایفا می‌کنند، ایجاد کند. صنعت زیبایی برای همیشه تغییر کرده‌ است و به شیوه‌های مختلف رو به بهبود است.

 

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
Helia Mahmoodian - هلیا محمودیان
دانشجوی رشته‌ی زبان انگلیسی‌ام، عاشق ادبیات، هنر، روانشناسی و انیمه‌ام. دلم می‌خواد دنیارو دور بزنم.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-09 03:26:23
دسته بندی ها