{ "title": "15 کاری که قبل از 20 سالگی باید انجام بدید", "media": { "type": "mp4", "link": { "720p": "http://core.ucan.ir/api/file/getbyid/18117", "640p": "http://core.ucan.ir/api/file/getbyid/18116", "480p": "http://core.ucan.ir/api/file/getbyid/18115", "320p": "http://core.ucan.ir/api/file/getbyid/18114" } }, "subtitles": [], "info": { "target": "#" } }

15 کاری که قبل از 20 سالگی باید انجام بدید

امتیاز مطلب: 85%

امروز «15 کاری که قبل از 20 سالگی باید انجام بدید» رو بررسی می‌کنیم. به یوکن خوش اومدید، جایی که میلیاردر‌های آینده برای الهام گرفتن میان. کاربران یوکن سلام! چه قدر خوبه که با یکی دیگه از ویدئوهای انگیزشی همراه شما هستیم. اگرچه بخش اصلی مخاطبان ما حدودا سی ساله هستند، ولی این بار تصمیم گرفتیم برای کاربران جوانتر یوکن یک ویدئو تهیه کنیم. 

شما فعال‌ترین افراد رسانه‌های اجتماعی هستید که برای ما پیام ارسال می‌کنید و میگید زندگی‌تون چه قدر به هم ریخته‌ست، چه قدر بی هدف شدید و نمی‌دونید کدوم راه رو باید طی کنید یا چه کارهایی رو باید انجام بدید. این ویدیو برای شماست. این ویدئو محتوایی رو ارائه میده که ای کاش ما هم تو نوجوونی بهش دسترسی داشتیم، چون باعث میشد نسبت به دیگران در جایگاه بهتری قرار بگیریم. 

در عوض، ما مجبور بودیم خودمون با آزمون و خطا به این لیست برسیم. اگر به همون اندازه‌ای که فکر می‌کنید باهوش باشید، می‌شینید و شروع به نوشتن این موارد می‌کنید. اگر اینجا تازه وارد هستید، خوش اومدید. حواستون باشه که عضو بشید و اینستاگرام ما به آدرس ucanism دنبال کنید. 

موضوع امروز «15 کاری که قبل از 20 سالگی باید انجام بدید» هست:

1. درک کنید که شما خاص نیستید و پتانسیل‌تون بدون عمل کردن ارزشی نداره

در طول زندگی‌تون تمام تجربیات شما از دیدگاه اول شخص هست. خانواده شما از بدو تولد از شما مراقبت کردن، مردم با شما صحبت کردن و شما مسئول خودتون هستید. به آسونی می‌تونید به این نتیجه برسید که شما به نوعی خاص هستید. دیگران همه مثل هم هستند، اما شما به گونه‌ای دیگه اون رو تجربه می‌کنید. اون چه درکش در ذهن شما دشواره این هست که همه در سن جوونی دقیقاً مثل شما فکر می‌کنن. 

اون‌ها معتقدن که می‌تونن در زندگی هر چیزی باشن و برای بزرگی و موفقیت ساخته شدن. معمولاً بعد از اینکه مسافرت آگاهانه‌ای رو شروع می‌کنید متوجه میشید کسایی هستن که حتی از وجود شما اطلاعی ندارن و امور روزمره‌ی خودشونو انجام میدن و می‌تونن بدون اینکه از وجود شما مطلع بشن این کارو ادامه بدن. همه‌ی ما در بی‌اهمیت بودن یکسان هستیم، مگر اینکه تصمیم بگیرید از طریق اقداماتتون خودتون رو ممتاز کنید. 

2. کاری رو انجام بدید که شما رو درگیر مسئولیت برای برپایی یک رویداد کنه

رویدادی رو میزبانی کنین، مهمونی برگزار کنین، گشت‌و‌گذاری رو برنامه‌ریزی کنین یک سفر ترتیب بدید. کاری رو انجام بدید که شما رو درگیر مسئولیت برای برپایی یک رویداد کنه. شما از این کار چیزی بیشتر از اون چه  که در کلاس به شما یاد میدن، یاد می‌گیرید. این کار شامل بودجه‌بندی، تهیه لیست، دعوت از مردم، اطمینان از اینکه از همه پذیرایی میشه و همه‌ی مهمون‌ها حساب میشن، برنامه‌ریزی و خیلی چیزای دیگه‌ست.

وقتی میزبان یک رویداد هستید، مسئول این هستید که رویداد به خوبی پیش بره. به همین دلیل  هست که این لحظات بسیار آموزنده هستند. شما باید از قبل فکر کنید و برنامه‌ریزی کنید که این رویداد چطور برگزار بشه. همچنین این امر یک فرصت فوق‌العاده برای پیدا کردن دوست و به دست گرفتن کنترل زندگی‌تون هست. این کار رو در زمان نوجوانی انجام بدید تا یک شروع عالی داشته باشید.

شماره سه: وقتی در مورد رویاها و اهداف خودتون صحبت می‌کنید با دلسردی مواجه بشید. وقتی جوون هستید، پتانسیل دارید ، باور دارید که می‌تونید جهان رو تسخیر کنید، بقیه دنیا رو اون‌طور که شما در این دوره از زندگیتون می‌بینید‌، نمی‌بینن. این موضوع به خاطر یکی از این دو دلیل هست. یک: اون‌ها چیزی می‌دونن که شما نمی‌دونید یا دو: اون‌ها بینش شما رو ندارن. متاسفانه غرور جوونی شما باعث میشه که دلیل اول رو با دلیل دوم اشتباه بگیرید. در بعضی از مواقع اهداف و رویاهای خودتونو با کسی به اشتراک می‌ذارید که قصد داره شما رو تحقیر کنه. اینکه در این مواقع چطور با این احساس برخورد کنید، مشخص می‌کنه که در آینده چگونه فردی خواهید بود.

4. یک زبان دوم یاد بگیرید

شما وقت آزاد زیادی دارید که نعمت بزرگی هست و هیچ ایده‌ای ندارید که با اون چه کار کنید. بهترین زمان ممکن هست تا خودتون رو با ابزار قدرتمندی مثل زبان ارتقا بدید. شاید الان متوجه نباشید که یک زبان دیگر چه قدر می‌تونه در زرادخانه شما ارزش داشته باشه. شما در حال تماشای این فیلم به زبان انگلیسی هستید، به این معنی که درک مناسبی از اون دارید یا حداقل می‌تونیم فرض کنیم که این درک رو دارید.

با ارزش‌ترین زبون‌ها برای صحبت و فهمیدن امروزه عبارتند از: انگلیسی، اسپانیایی و ماندارین. دومین گزینه خوب شما اینه که به دنبال زبانی بسیار خاص باشید که از مزیت رقابتی در رشته یا صنعتی یرخوردار باشه که قراره زندگی‌تون رو بر اساس اون بنا کنید. اینکه فرد انگلیسی زبونی باشید که می‌تونید به زبون عربی یا آلمانی هم صحبت می‌کنه، درهایی رو به روی شما باز می‌کنه که دیگران قادر نیستن به اون دسترسی پیدا کنن. 

5. خودتونو آموزش بدید

از مدرسه انتظار نداشته باشید که شما رو آموزش بده. این چیزی نیست که مدارس برای اون طراحی شدن. ما مدرسه رو اختراع کردیم تا والدین بتونن بدون نگرانی از اینکه شما کجا هستید، به محل کار یا کارخونه برن. هدف این بود که بعد از فارغ‌التحصیلی، به اندازه‌ای خوب باشید که بتونید به اون‌ها بپیوندید، تا زمانی که اون‌ها پیر بشن و شما هم بچه‌های خودتون رو داشته باشید. همین!! اگر می‌خواید چیزایی راجع به دنیایی که قراره در اون زندگی کنید بیاموزید، باید آموزش خودتونو شروع کنید.

همین الان یاد بگیرید که چطور از ابزارهای موجود استفاده کنید، ابزارهایی که معلمان شما هرگز درباره‌ی  اون‌ها نشنیدن. بعضی وقت‌ها باید انتخاب کنید. می‌خواید در مدرسه موفق بشید یا در زندگی؟ زیرا هر دو نیاز به تلاش دارن اما عملکرد‌های متفاوتی رو می طلبن. به همین دلیله که دانش‌آموزان نمونه برای ساختن آینده خودشون تبه وسیله همین بچه‌هایی استخدام میشن که کلاس‌ها را دور می‌زنن. شما در حال تماشای این نوع ویدئو هستید که خیلی به شما کمک می‌کنه.

قدم بعدی اینه که کتاب‌هایی رو انتخاب کنید که حاوی داستان اشخاصی هست که می‌خواید مثل اون‌ها بشید. اطلاعاتی که از این طریق در مورد مسیر پیش روی خودتون کسب می‌کنید به مراتب از چیزی که در کلاس‌ها یاد می‌گیرید بیشتر هست. اینجاست که ما معمولا کتاب‌های پایه رو در مورد زندگی و بیزینس به شما پیشنهاد می‌کنیم. کتاب‌هایی مثل «پدر پولدار، پدر بی پول»، «آموزه‌های  بودا » و کتاب‌هایی از این قبیل... اما امروز پیشنهاد متفاوتی داریم، کتاب «تحصیلکرده»، خاطرات تارا وستوور رو بخونید که نه تنها توسط بیل گیتس و اپرا توصیه میشه، بلکه خوندن اون خیلی آسونه و از اون لذت خواهید برد. حتی بهتر از این... اگر به یوکن بروید و ثبت نام کنید، می‌تونید کتاب «تحصیلکرده» و دیگر کتاب‌های صوتی رو به لطف تیم صوتی ما به صورت رایگان تهیه کنید.

6.  تجربه کنید تا بفهمید چه کسی هستید و علایق خودتونو کشف کنید

می‌تونید هر چیزی رو یک بار امتحان کنید، البته مشروط به اینکه پیامدهای طولانی مدت نداشته باشه. ما در دوران گیج‌کننده‌ای به سر می‌بریم. شما توسط اطلاعات، انتظارات، تحولات احاطه میشید و اصلا نمی‌دونید که می‌خواید در زندگی به کجا برسید. با این حال مردم دائماً از شما این سؤال رو می‌پرسن. شما نمی‌دونید که ارزش‌های شما چیست، چه معنایی دارید و اهداف‌تون چیه. وقت اینه که امتحان کنید. خودتونو بفهمید. اوضاع بعداً بسیار پیچیده‌تر میشه و بدون یافتن این پاسخ‌ها، زندگی براتون آشفته و گاه غیر قابل تحمل خواهد شد.

7. یک قهرمان پیدا کنید یا حتی بهتر از اون، یک مشاور پیدا کنید

از اونجا که شما هنوز فرآیند تصمیم‌گیری پیچیده‌ای برای خودتون درست نکردید، زیرا تنها کاری که تاکنون انجام دادید این بوده که انتخاب کنید در بازی فورتنایت یا پابجی کجا فرود بیایید. به احتمال زیاد در مورد چگونگی تصمیم گیری‌های خوب مطمئن نیستید. اینجاست که قهرمان‌ها به کار میان. درباره‌ی قهرمان‌های مارول و دی سی صحبت نمی‌کنیم، منظورمون قهرمانان زندگی واقعی‌ست، یعنی افرادی که اونارو الگو قرار میدید، افرادی که قبلا راهی رو که شما پیش رو دارید پیمودن.

درباره‌ی اون‌ها مطالعه کنید، تا جایی که می‌تونید درباره‌ی رفتارشون یاد بگیرید، چه عادت‌هایی دارن و چطور درباره دنیا فکر می‌کنن و دنیا رو چطور می‌بینن. وقتی صداشون ملکه ذهنتون شد، می‌تونید از اون برای راهنمایی خودتون استفاده کنید. اگر واقعاً در این کار خوب هستید و تا حدودی خوش‌شانس هستید، یک مربی پیدا می‌کنید، کسی که می‌تونه شما رو زیر پر و بال خودش بگیره و به شما در موفقیت کمک کنه.

8. چیزهای اساسی (مبانی) رو یاد بگیرید‌

چطور آشپزی کنید، چطور رانندگی کنید، چطور شنا کنید، چطور لباس بپوشید و چطور لاستیک رو عوض کنید و چیزهای دیگه‌ای که ممکنه بی اهمیت تلقی بشن اما در واقع بسیار با‌ارزش هستن. شما تنها با چند بار زدن روی صفحه‌ی اسکرین شنا یاد نمی‌گیرید، برای رانندگی و آشپزی هم همین‌طوره. شما به تمرین نیاز دارید...
بدون این صفات اساسی شما در سطحی پایین‌تر از دیگران قرار دارید و به دیگران متکی هستید و برای چیزهایی که منابع خیلی گرونی هم ندارن، در طول زندگیتون هزینه زیادی خواهید پرداخت.

9. عاشق بشید تا یک قلب شکسته پیدا کنید

عاشقی مزایای خودشو داره. پیوندی که تو این سن بین دو نفر به وجود میاد از هر پیوند دیگه تو سن دیگه‌ای خالص‌تره. هر ی بزرگ‌تر میشید در انتخاب شریک زندگی فاکتور‌های بیشتری به حساب میان، اما در این سطح، فقط اثر هورمون‌هاست. به احتمال زیاد روی یک نفر کراش پیدا می‌کنید و طبق آمار، احتمالا کراش‌تون شما رو رد می‌کنه و قلب‌تون می‌شکنه. زندگی براتون جهنم میشه و باعث میشه همه چیز رو زیر سوال ببرید. بارها و بارها به آهنگ‌های احمقانه گوش میدید و در آخر بالاخره معنی اشعار رو می‌فهمید و نهایتا از کنارشون می‌گذرید و مسیرتون رو ادامه میدید. این احساس دلشکستگی در واقع برای شما ارزشمنده چون به شما آموزش میده که هر اون چه که می‌خواید به شما اهدا نمیشه، فقط چون اون رو می‌خواید و همچنین به شما آموزش میده که باید بیشتر از اون چه در حال حاضر هستید، باشید.

15. کار را از یک پروژه‌ی جانبی شروع کنید

این فرآیند به شما کمک می‌کنه تا روی اون چه که لازمه یاد بگیرید، تمرکز کنید. تقریباً هفت سال طول می‌کشه تا یک کسب‌و‌کار بالغ بشه، بنابراین هر چه زودتر کار خودتونو شروع کنین و با اون آشنا بشین، شانس بهتری برای موفقیت اولیه شما فراهم میشه. در اینجا هدف پیشرفت و کشف ناشناخته‌ها در این فرآیند هست و در پایان یاد می‌گیرید که مهارت‌های ارزشمندی رو یاد بگیرید. این کار رو انجام بدید چون به اون علاقه دارید، در این مرحله پول اهمیت نداره، وقتی در کارتون حرفه‌ای بشید پول خود به خود میاد. یکی از مواردی که به همه توصیه می‌کنیم تجربه‌ی فروش و چیزهایی مثل این هست.

ما می‌‌خوایم شما به اندازه‌ای مخاطب پیدا کنید که بتونید به یک نفر که تا حالا ملاقاتش نکردید، فروش داشته باشید. شما می‌‌تونید در عرض چند دقیقه یک فروشگاه آنلاین راه بندازید و مسابقه رو شروع کنید. چیزهای ارزشمند زیادی را می‌تونید از این تجربه‌ی ساده یاد بگیرید، یک: یاد می‌گیرید چطور یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کنید که در واقع بسیار پیچیده‌تر از چیزیه که به نظر می‌رسه. دو: ارزش بازاریابی رو می‌فهمید و اینکه جذب مخاطب چقدر سخت هست. سه: باید بدونید که چه چیزی میخواید بفروشید و چطوری هزینه رو دریافت کنید.

یک وبلاگ، اکانت اینستاگرام، صفحه‌ی فیسبوک، وبلاگ تامبلر و یا کانال یوتیوب بسازید، با هدف فروش یک مورد از هر کالایی که می‌خواید. اگر می‌خواید کارتون آسون‌تر بشه به یوکن برید، از این طریق می‌تونید به لطف همکاری ما با اون‌ها، برای دو هفته آزمایش رایگان شاپیفای ثبت نام کنید. پس می‌تونید این ایده رو امتحان کنید. محصولاتتون رو به مخاطبین معرفی کنید و اولین فروش خودتونو انجام بدید. اگر این تجربه موفقیت‌آمیز بود پس بهتون تبریک میگیم. ممکنه موارد لازم برای تبدیل شدن به یک کار‌آفرین آنلاین رو داشته باشید. 

11. خرج خودتونو در بیارید

مهم نیست که یک کار پاره‌وقت یا یک کار ساده انجام میدید، فقط کار کنید و پول بگیرید. این به شما ارزش واقعی پول رو آموزش میده. لحظه‌ای که باید عرق بریزید، تلاش کنید و به خودتون سختی بدید تا خرجتون رو در بیارید، اون لحظه‌ست که بالاخره وارد دنیای واقعی میشید. سریعا متوجه میشید که زندگی کردن در واقع چقدر پرهزینه‌ست. همه چیز پول لازم داره که برای به دست آوردن اون باید وقت و تلاش صرف کنید. یاد می‌گیرید که حساب کتاب کنید، پس‌انداز کنید و وقتی ولخرجی می‌کنید پشیمون میشید. حتی بهتره سعی کنید به تنهایی زندگی کنید و ببینید تا چه اندازه به شما کمک می‌کنه.

12. مهارت‌‌های اجتماعی ایجاد کنید

تمام کاری که انجام می‌دید این هست که با دوستاتون وقت می‌گذرونید. شما فکر می‌کنید تا قبل از بیست سالگی همه‌ی مهارت‌های اجتماعی رو به دست میارید، اما این طور نیست. بیشتر نوجوون‌ها خودشونو در گروه‌های کوچک منزوی می‌کنن و هرگز پا فراتر از اون نمی‌ذارن. به همین دلیل هست که پسرها بلد نیستند با دخترها حرف بزنن و شرکت تیندر هم اینقدر موفق شده.

این مشکل بعداً در زندگی شما نمودار میشه، یعنی وقتی که به خاطر این مسئله، بدون هیچ دوست واقعی باقی می‌مونید. نمی‌دونید چطور دوست جدید پیدا کنین و با ترس مداوم از صحبت با غریبه‌ها و در مقابل اون‌ها، گزینه‌های زیادی در زندگی نخواهید داشت.

13. یک سی وی حرفه‌ای درست کنید تا متوجه بشید که چه قدر خالیه

این کار رو برای بررسی واقعیت انجام بدید. در مورد سی وی‌ها شنیدید درسته؟  اون‌ها مثل رزومه کاری هستن که نشون میدن شما واقعاً چه کسی هستید، در چه کاری خوب هستید، چه قدر می‌تونید برای بازار ارزشمند باشید. اگر هنوز چیز زیادی وجود نداره نگران نباشید، شما هنوز جوون هستید و این مسئله قابل درکه، اما این دلیل خوبیه تا عملکرد خودتونو تغییر بدید. فعالیت‌هایی رو پیدا کنید که پروفایل سی وی شما را ارتقا می‌بخشه. مشغول فعالیت در سازمان‌های مردم نهاد و فعالیت‌‌های داوطلبانه بشید. نوعی تجربه کسب کنید. ممکنه زمان بسیار خوبی برای ارزیابی مجدد اون چه در رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌کنید باشه. این فرصتی برای تمیز کردن هیستوریتونه. هر چیزی رو که ممکنه علیه شما استفاده بشه حذف کنید. افراد حسود به دنبال هر دلیلی هستند تا شما رو از موفقیت بازدارن. بنابراین این کار رو برای اون‌ها آسون نکنید.

14. نسبت به دین، معنویت و سیاست کنجکاو باشید

دیگه داریم گمراه میشیم...البته...شما باور دارید که خودتون همه چیزو می‌دونید. اما مسائل همیشه از اون اطلاعات سطحی که ازشون دارید پیچیده‌ترن. آشنایی با ادیان متعدد، ایده معنویت و هدف و همچنین اینکه در طیف سیاسی در چه جایگاهی قرار دارید، به شما این امکان رو میده تا درباره خودتون بیشتر بدونید. چه ارزش‌هایی شما رو هدایت می‌کنه و نسبت به دیگران چه جایگاهی دارید. بدترین کاری که می‌تونید انجام بدید اینه که از این جنبه‌ها چشم‌پوشی کنید و خودتونو در گرداب ناشناخته‌ها بیابید. می‌خواید صداتون شنیده بشه، پس برید رأی بدید. در مورد اقتصاد خود، درباره افرادی که در کشور شما زندگی می‌کنن، در مورد افرادی که در کشورهای دیگه زندگی می‌کنن، درباره عقاید و آداب و رسوم خود، در مورد اون‌چه در جهنم در جهان اتفاق می‌افته مطلع بشید و بعد اقدام به عمل کنید.

15. ارزش زمان رو درک کنید

سال‌هایی که قبل از این لحظه تجربه کردید مدت طولانی‌ای به نظر می‌رسن. دلیل هم داره، این سال‌ها تمام زندگی شما بودن. اما خیلی زود ارزش اصلی زمانتون و اینکه چرا مردم میگن وقت طلاس رو متوجه می‌شدید. اگر بتونیم شما رو تنها به انجام یک کار تشویق کنیم، اون جلوگیری از اتلاف وقت برای مسائل کم اهمیته. چرا چند ساعت وقت می‌ذارید و برای بار دوم همه قسمت‌های سریال «چگونه با مادرت ملاقات کردم» رو تماشا می‌کنید، در حالی که می‌تونید چیزهای مختلفی را کشف کنید.

از وقت خودتون عاقلانه استفاده کنید تا زندگی‌تون شگفت‌انگیز بشه. اون رو هدر بدید، تا پلک بزنید می‌بینید که زمان چه قدر زود سپری شده. ما ویدئویی به اسم «15 درسی که مردم دیر در زندگی یاد می‌گیرند» تهیه کردیم که می‌تونید با کلیک روی گوشه‌ی بالا سمت راست اون رو چک کنید. این ویدئو به خوبی چیزایی رو بهتون نشون میده که آدما آرزو می‌کنن تو سن شما به شکل دیگه‌ای انجام داده بودن.

  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
امتیاز مطلب: 80%

امروز «15 کاری که قبل از 20 سالگی باید انجام بدید» رو بررسی می‌کنیم. به یوکن خوش اومدید، جایی که میلیاردر‌های آینده برای الهام گرفتن میان. کاربران یوکن سلام! چه قدر خوبه که با یکی دیگه از ویدئوهای انگیزشی همراه شما هستیم. اگرچه بخش اصلی مخاطبان ما حدودا سی ساله هستند، ولی این بار تصمیم گرفتیم برای کاربران جوانتر یوکن یک ویدئو تهیه کنیم. 

شما فعال‌ترین افراد رسانه‌های اجتماعی هستید که برای ما پیام ارسال می‌کنید و میگید زندگی‌تون چه قدر به هم ریخته‌ست، چه قدر بی هدف شدید و نمی‌دونید کدوم راه رو باید طی کنید یا چه کارهایی رو باید انجام بدید. این ویدیو برای شماست. این ویدئو محتوایی رو ارائه میده که ای کاش ما هم تو نوجوونی بهش دسترسی داشتیم، چون باعث میشد نسبت به دیگران در جایگاه بهتری قرار بگیریم. 

در عوض، ما مجبور بودیم خودمون با آزمون و خطا به این لیست برسیم. اگر به همون اندازه‌ای که فکر می‌کنید باهوش باشید، می‌شینید و شروع به نوشتن این موارد می‌کنید. اگر اینجا تازه وارد هستید، خوش اومدید. حواستون باشه که عضو بشید و اینستاگرام ما به آدرس ucanism دنبال کنید. 

موضوع امروز «15 کاری که قبل از 20 سالگی باید انجام بدید» هست:

1. درک کنید که شما خاص نیستید و پتانسیل‌تون بدون عمل کردن ارزشی نداره

در طول زندگی‌تون تمام تجربیات شما از دیدگاه اول شخص هست. خانواده شما از بدو تولد از شما مراقبت کردن، مردم با شما صحبت کردن و شما مسئول خودتون هستید. به آسونی می‌تونید به این نتیجه برسید که شما به نوعی خاص هستید. دیگران همه مثل هم هستند، اما شما به گونه‌ای دیگه اون رو تجربه می‌کنید. اون چه درکش در ذهن شما دشواره این هست که همه در سن جوونی دقیقاً مثل شما فکر می‌کنن. 

اون‌ها معتقدن که می‌تونن در زندگی هر چیزی باشن و برای بزرگی و موفقیت ساخته شدن. معمولاً بعد از اینکه مسافرت آگاهانه‌ای رو شروع می‌کنید متوجه میشید کسایی هستن که حتی از وجود شما اطلاعی ندارن و امور روزمره‌ی خودشونو انجام میدن و می‌تونن بدون اینکه از وجود شما مطلع بشن این کارو ادامه بدن. همه‌ی ما در بی‌اهمیت بودن یکسان هستیم، مگر اینکه تصمیم بگیرید از طریق اقداماتتون خودتون رو ممتاز کنید. 

2. کاری رو انجام بدید که شما رو درگیر مسئولیت برای برپایی یک رویداد کنه

رویدادی رو میزبانی کنین، مهمونی برگزار کنین، گشت‌و‌گذاری رو برنامه‌ریزی کنین یک سفر ترتیب بدید. کاری رو انجام بدید که شما رو درگیر مسئولیت برای برپایی یک رویداد کنه. شما از این کار چیزی بیشتر از اون چه  که در کلاس به شما یاد میدن، یاد می‌گیرید. این کار شامل بودجه‌بندی، تهیه لیست، دعوت از مردم، اطمینان از اینکه از همه پذیرایی میشه و همه‌ی مهمون‌ها حساب میشن، برنامه‌ریزی و خیلی چیزای دیگه‌ست.

وقتی میزبان یک رویداد هستید، مسئول این هستید که رویداد به خوبی پیش بره. به همین دلیل  هست که این لحظات بسیار آموزنده هستند. شما باید از قبل فکر کنید و برنامه‌ریزی کنید که این رویداد چطور برگزار بشه. همچنین این امر یک فرصت فوق‌العاده برای پیدا کردن دوست و به دست گرفتن کنترل زندگی‌تون هست. این کار رو در زمان نوجوانی انجام بدید تا یک شروع عالی داشته باشید.

شماره سه: وقتی در مورد رویاها و اهداف خودتون صحبت می‌کنید با دلسردی مواجه بشید. وقتی جوون هستید، پتانسیل دارید ، باور دارید که می‌تونید جهان رو تسخیر کنید، بقیه دنیا رو اون‌طور که شما در این دوره از زندگیتون می‌بینید‌، نمی‌بینن. این موضوع به خاطر یکی از این دو دلیل هست. یک: اون‌ها چیزی می‌دونن که شما نمی‌دونید یا دو: اون‌ها بینش شما رو ندارن. متاسفانه غرور جوونی شما باعث میشه که دلیل اول رو با دلیل دوم اشتباه بگیرید. در بعضی از مواقع اهداف و رویاهای خودتونو با کسی به اشتراک می‌ذارید که قصد داره شما رو تحقیر کنه. اینکه در این مواقع چطور با این احساس برخورد کنید، مشخص می‌کنه که در آینده چگونه فردی خواهید بود.

4. یک زبان دوم یاد بگیرید

شما وقت آزاد زیادی دارید که نعمت بزرگی هست و هیچ ایده‌ای ندارید که با اون چه کار کنید. بهترین زمان ممکن هست تا خودتون رو با ابزار قدرتمندی مثل زبان ارتقا بدید. شاید الان متوجه نباشید که یک زبان دیگر چه قدر می‌تونه در زرادخانه شما ارزش داشته باشه. شما در حال تماشای این فیلم به زبان انگلیسی هستید، به این معنی که درک مناسبی از اون دارید یا حداقل می‌تونیم فرض کنیم که این درک رو دارید.

با ارزش‌ترین زبون‌ها برای صحبت و فهمیدن امروزه عبارتند از: انگلیسی، اسپانیایی و ماندارین. دومین گزینه خوب شما اینه که به دنبال زبانی بسیار خاص باشید که از مزیت رقابتی در رشته یا صنعتی یرخوردار باشه که قراره زندگی‌تون رو بر اساس اون بنا کنید. اینکه فرد انگلیسی زبونی باشید که می‌تونید به زبون عربی یا آلمانی هم صحبت می‌کنه، درهایی رو به روی شما باز می‌کنه که دیگران قادر نیستن به اون دسترسی پیدا کنن. 

5. خودتونو آموزش بدید

از مدرسه انتظار نداشته باشید که شما رو آموزش بده. این چیزی نیست که مدارس برای اون طراحی شدن. ما مدرسه رو اختراع کردیم تا والدین بتونن بدون نگرانی از اینکه شما کجا هستید، به محل کار یا کارخونه برن. هدف این بود که بعد از فارغ‌التحصیلی، به اندازه‌ای خوب باشید که بتونید به اون‌ها بپیوندید، تا زمانی که اون‌ها پیر بشن و شما هم بچه‌های خودتون رو داشته باشید. همین!! اگر می‌خواید چیزایی راجع به دنیایی که قراره در اون زندگی کنید بیاموزید، باید آموزش خودتونو شروع کنید.

همین الان یاد بگیرید که چطور از ابزارهای موجود استفاده کنید، ابزارهایی که معلمان شما هرگز درباره‌ی  اون‌ها نشنیدن. بعضی وقت‌ها باید انتخاب کنید. می‌خواید در مدرسه موفق بشید یا در زندگی؟ زیرا هر دو نیاز به تلاش دارن اما عملکرد‌های متفاوتی رو می طلبن. به همین دلیله که دانش‌آموزان نمونه برای ساختن آینده خودشون تبه وسیله همین بچه‌هایی استخدام میشن که کلاس‌ها را دور می‌زنن. شما در حال تماشای این نوع ویدئو هستید که خیلی به شما کمک می‌کنه.

قدم بعدی اینه که کتاب‌هایی رو انتخاب کنید که حاوی داستان اشخاصی هست که می‌خواید مثل اون‌ها بشید. اطلاعاتی که از این طریق در مورد مسیر پیش روی خودتون کسب می‌کنید به مراتب از چیزی که در کلاس‌ها یاد می‌گیرید بیشتر هست. اینجاست که ما معمولا کتاب‌های پایه رو در مورد زندگی و بیزینس به شما پیشنهاد می‌کنیم. کتاب‌هایی مثل «پدر پولدار، پدر بی پول»، «آموزه‌های  بودا » و کتاب‌هایی از این قبیل... اما امروز پیشنهاد متفاوتی داریم، کتاب «تحصیلکرده»، خاطرات تارا وستوور رو بخونید که نه تنها توسط بیل گیتس و اپرا توصیه میشه، بلکه خوندن اون خیلی آسونه و از اون لذت خواهید برد. حتی بهتر از این... اگر به یوکن بروید و ثبت نام کنید، می‌تونید کتاب «تحصیلکرده» و دیگر کتاب‌های صوتی رو به لطف تیم صوتی ما به صورت رایگان تهیه کنید.

6.  تجربه کنید تا بفهمید چه کسی هستید و علایق خودتونو کشف کنید

می‌تونید هر چیزی رو یک بار امتحان کنید، البته مشروط به اینکه پیامدهای طولانی مدت نداشته باشه. ما در دوران گیج‌کننده‌ای به سر می‌بریم. شما توسط اطلاعات، انتظارات، تحولات احاطه میشید و اصلا نمی‌دونید که می‌خواید در زندگی به کجا برسید. با این حال مردم دائماً از شما این سؤال رو می‌پرسن. شما نمی‌دونید که ارزش‌های شما چیست، چه معنایی دارید و اهداف‌تون چیه. وقت اینه که امتحان کنید. خودتونو بفهمید. اوضاع بعداً بسیار پیچیده‌تر میشه و بدون یافتن این پاسخ‌ها، زندگی براتون آشفته و گاه غیر قابل تحمل خواهد شد.

7. یک قهرمان پیدا کنید یا حتی بهتر از اون، یک مشاور پیدا کنید

از اونجا که شما هنوز فرآیند تصمیم‌گیری پیچیده‌ای برای خودتون درست نکردید، زیرا تنها کاری که تاکنون انجام دادید این بوده که انتخاب کنید در بازی فورتنایت یا پابجی کجا فرود بیایید. به احتمال زیاد در مورد چگونگی تصمیم گیری‌های خوب مطمئن نیستید. اینجاست که قهرمان‌ها به کار میان. درباره‌ی قهرمان‌های مارول و دی سی صحبت نمی‌کنیم، منظورمون قهرمانان زندگی واقعی‌ست، یعنی افرادی که اونارو الگو قرار میدید، افرادی که قبلا راهی رو که شما پیش رو دارید پیمودن.

درباره‌ی اون‌ها مطالعه کنید، تا جایی که می‌تونید درباره‌ی رفتارشون یاد بگیرید، چه عادت‌هایی دارن و چطور درباره دنیا فکر می‌کنن و دنیا رو چطور می‌بینن. وقتی صداشون ملکه ذهنتون شد، می‌تونید از اون برای راهنمایی خودتون استفاده کنید. اگر واقعاً در این کار خوب هستید و تا حدودی خوش‌شانس هستید، یک مربی پیدا می‌کنید، کسی که می‌تونه شما رو زیر پر و بال خودش بگیره و به شما در موفقیت کمک کنه.

8. چیزهای اساسی (مبانی) رو یاد بگیرید‌

چطور آشپزی کنید، چطور رانندگی کنید، چطور شنا کنید، چطور لباس بپوشید و چطور لاستیک رو عوض کنید و چیزهای دیگه‌ای که ممکنه بی اهمیت تلقی بشن اما در واقع بسیار با‌ارزش هستن. شما تنها با چند بار زدن روی صفحه‌ی اسکرین شنا یاد نمی‌گیرید، برای رانندگی و آشپزی هم همین‌طوره. شما به تمرین نیاز دارید...
بدون این صفات اساسی شما در سطحی پایین‌تر از دیگران قرار دارید و به دیگران متکی هستید و برای چیزهایی که منابع خیلی گرونی هم ندارن، در طول زندگیتون هزینه زیادی خواهید پرداخت.

9. عاشق بشید تا یک قلب شکسته پیدا کنید

عاشقی مزایای خودشو داره. پیوندی که تو این سن بین دو نفر به وجود میاد از هر پیوند دیگه تو سن دیگه‌ای خالص‌تره. هر ی بزرگ‌تر میشید در انتخاب شریک زندگی فاکتور‌های بیشتری به حساب میان، اما در این سطح، فقط اثر هورمون‌هاست. به احتمال زیاد روی یک نفر کراش پیدا می‌کنید و طبق آمار، احتمالا کراش‌تون شما رو رد می‌کنه و قلب‌تون می‌شکنه. زندگی براتون جهنم میشه و باعث میشه همه چیز رو زیر سوال ببرید. بارها و بارها به آهنگ‌های احمقانه گوش میدید و در آخر بالاخره معنی اشعار رو می‌فهمید و نهایتا از کنارشون می‌گذرید و مسیرتون رو ادامه میدید. این احساس دلشکستگی در واقع برای شما ارزشمنده چون به شما آموزش میده که هر اون چه که می‌خواید به شما اهدا نمیشه، فقط چون اون رو می‌خواید و همچنین به شما آموزش میده که باید بیشتر از اون چه در حال حاضر هستید، باشید.

15. کار را از یک پروژه‌ی جانبی شروع کنید

این فرآیند به شما کمک می‌کنه تا روی اون چه که لازمه یاد بگیرید، تمرکز کنید. تقریباً هفت سال طول می‌کشه تا یک کسب‌و‌کار بالغ بشه، بنابراین هر چه زودتر کار خودتونو شروع کنین و با اون آشنا بشین، شانس بهتری برای موفقیت اولیه شما فراهم میشه. در اینجا هدف پیشرفت و کشف ناشناخته‌ها در این فرآیند هست و در پایان یاد می‌گیرید که مهارت‌های ارزشمندی رو یاد بگیرید. این کار رو انجام بدید چون به اون علاقه دارید، در این مرحله پول اهمیت نداره، وقتی در کارتون حرفه‌ای بشید پول خود به خود میاد. یکی از مواردی که به همه توصیه می‌کنیم تجربه‌ی فروش و چیزهایی مثل این هست.

ما می‌‌خوایم شما به اندازه‌ای مخاطب پیدا کنید که بتونید به یک نفر که تا حالا ملاقاتش نکردید، فروش داشته باشید. شما می‌‌تونید در عرض چند دقیقه یک فروشگاه آنلاین راه بندازید و مسابقه رو شروع کنید. چیزهای ارزشمند زیادی را می‌تونید از این تجربه‌ی ساده یاد بگیرید، یک: یاد می‌گیرید چطور یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کنید که در واقع بسیار پیچیده‌تر از چیزیه که به نظر می‌رسه. دو: ارزش بازاریابی رو می‌فهمید و اینکه جذب مخاطب چقدر سخت هست. سه: باید بدونید که چه چیزی میخواید بفروشید و چطوری هزینه رو دریافت کنید.

یک وبلاگ، اکانت اینستاگرام، صفحه‌ی فیسبوک، وبلاگ تامبلر و یا کانال یوتیوب بسازید، با هدف فروش یک مورد از هر کالایی که می‌خواید. اگر می‌خواید کارتون آسون‌تر بشه به یوکن برید، از این طریق می‌تونید به لطف همکاری ما با اون‌ها، برای دو هفته آزمایش رایگان شاپیفای ثبت نام کنید. پس می‌تونید این ایده رو امتحان کنید. محصولاتتون رو به مخاطبین معرفی کنید و اولین فروش خودتونو انجام بدید. اگر این تجربه موفقیت‌آمیز بود پس بهتون تبریک میگیم. ممکنه موارد لازم برای تبدیل شدن به یک کار‌آفرین آنلاین رو داشته باشید. 

11. خرج خودتونو در بیارید

مهم نیست که یک کار پاره‌وقت یا یک کار ساده انجام میدید، فقط کار کنید و پول بگیرید. این به شما ارزش واقعی پول رو آموزش میده. لحظه‌ای که باید عرق بریزید، تلاش کنید و به خودتون سختی بدید تا خرجتون رو در بیارید، اون لحظه‌ست که بالاخره وارد دنیای واقعی میشید. سریعا متوجه میشید که زندگی کردن در واقع چقدر پرهزینه‌ست. همه چیز پول لازم داره که برای به دست آوردن اون باید وقت و تلاش صرف کنید. یاد می‌گیرید که حساب کتاب کنید، پس‌انداز کنید و وقتی ولخرجی می‌کنید پشیمون میشید. حتی بهتره سعی کنید به تنهایی زندگی کنید و ببینید تا چه اندازه به شما کمک می‌کنه.

12. مهارت‌‌های اجتماعی ایجاد کنید

تمام کاری که انجام می‌دید این هست که با دوستاتون وقت می‌گذرونید. شما فکر می‌کنید تا قبل از بیست سالگی همه‌ی مهارت‌های اجتماعی رو به دست میارید، اما این طور نیست. بیشتر نوجوون‌ها خودشونو در گروه‌های کوچک منزوی می‌کنن و هرگز پا فراتر از اون نمی‌ذارن. به همین دلیل هست که پسرها بلد نیستند با دخترها حرف بزنن و شرکت تیندر هم اینقدر موفق شده.

این مشکل بعداً در زندگی شما نمودار میشه، یعنی وقتی که به خاطر این مسئله، بدون هیچ دوست واقعی باقی می‌مونید. نمی‌دونید چطور دوست جدید پیدا کنین و با ترس مداوم از صحبت با غریبه‌ها و در مقابل اون‌ها، گزینه‌های زیادی در زندگی نخواهید داشت.

13. یک سی وی حرفه‌ای درست کنید تا متوجه بشید که چه قدر خالیه

این کار رو برای بررسی واقعیت انجام بدید. در مورد سی وی‌ها شنیدید درسته؟  اون‌ها مثل رزومه کاری هستن که نشون میدن شما واقعاً چه کسی هستید، در چه کاری خوب هستید، چه قدر می‌تونید برای بازار ارزشمند باشید. اگر هنوز چیز زیادی وجود نداره نگران نباشید، شما هنوز جوون هستید و این مسئله قابل درکه، اما این دلیل خوبیه تا عملکرد خودتونو تغییر بدید. فعالیت‌هایی رو پیدا کنید که پروفایل سی وی شما را ارتقا می‌بخشه. مشغول فعالیت در سازمان‌های مردم نهاد و فعالیت‌‌های داوطلبانه بشید. نوعی تجربه کسب کنید. ممکنه زمان بسیار خوبی برای ارزیابی مجدد اون چه در رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌کنید باشه. این فرصتی برای تمیز کردن هیستوریتونه. هر چیزی رو که ممکنه علیه شما استفاده بشه حذف کنید. افراد حسود به دنبال هر دلیلی هستند تا شما رو از موفقیت بازدارن. بنابراین این کار رو برای اون‌ها آسون نکنید.

14. نسبت به دین، معنویت و سیاست کنجکاو باشید

دیگه داریم گمراه میشیم...البته...شما باور دارید که خودتون همه چیزو می‌دونید. اما مسائل همیشه از اون اطلاعات سطحی که ازشون دارید پیچیده‌ترن. آشنایی با ادیان متعدد، ایده معنویت و هدف و همچنین اینکه در طیف سیاسی در چه جایگاهی قرار دارید، به شما این امکان رو میده تا درباره خودتون بیشتر بدونید. چه ارزش‌هایی شما رو هدایت می‌کنه و نسبت به دیگران چه جایگاهی دارید. بدترین کاری که می‌تونید انجام بدید اینه که از این جنبه‌ها چشم‌پوشی کنید و خودتونو در گرداب ناشناخته‌ها بیابید. می‌خواید صداتون شنیده بشه، پس برید رأی بدید. در مورد اقتصاد خود، درباره افرادی که در کشور شما زندگی می‌کنن، در مورد افرادی که در کشورهای دیگه زندگی می‌کنن، درباره عقاید و آداب و رسوم خود، در مورد اون‌چه در جهنم در جهان اتفاق می‌افته مطلع بشید و بعد اقدام به عمل کنید.

15. ارزش زمان رو درک کنید

سال‌هایی که قبل از این لحظه تجربه کردید مدت طولانی‌ای به نظر می‌رسن. دلیل هم داره، این سال‌ها تمام زندگی شما بودن. اما خیلی زود ارزش اصلی زمانتون و اینکه چرا مردم میگن وقت طلاس رو متوجه می‌شدید. اگر بتونیم شما رو تنها به انجام یک کار تشویق کنیم، اون جلوگیری از اتلاف وقت برای مسائل کم اهمیته. چرا چند ساعت وقت می‌ذارید و برای بار دوم همه قسمت‌های سریال «چگونه با مادرت ملاقات کردم» رو تماشا می‌کنید، در حالی که می‌تونید چیزهای مختلفی را کشف کنید.

از وقت خودتون عاقلانه استفاده کنید تا زندگی‌تون شگفت‌انگیز بشه. اون رو هدر بدید، تا پلک بزنید می‌بینید که زمان چه قدر زود سپری شده. ما ویدئویی به اسم «15 درسی که مردم دیر در زندگی یاد می‌گیرند» تهیه کردیم که می‌تونید با کلیک روی گوشه‌ی بالا سمت راست اون رو چک کنید. این ویدئو به خوبی چیزایی رو بهتون نشون میده که آدما آرزو می‌کنن تو سن شما به شکل دیگه‌ای انجام داده بودن.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

خیر
2021-08-25 01:30:07
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها