40 راهکار آسان که ما را به آرامش درونی و موفقیت می رساند

27 مرداد 1396 - 6:00
انگیزشی - 40 راهکار آسان که ما را به آرامش درونی و موفقیت می رساند
40 راهکار آسان که ما را به آرامش درونی و موفقیت می رساند
امتیاز مطلب: 94%

امروزه هر کسی در زندگی خود به دنبال آرامش درون است؛ اما دست یابی به این هدف تنها یک آرزو شده است. تکنولوژی و پیشرفت‌های دنیای امروز، زندگی را برایمان آسان‌تر کرده؛ اما بیشتر از هر دوره‌ای دچار استرس و نگرانی شده‌ایم و آرامش از ذهن و جسمان دور شده است. برای موفق شدن نیاز به آرامش و شادی درونی داریم. با یوکن همراه باشید.

شرط اصلی این که در کارهایمان به موفقیت برسیم، داشتن آرامش و شادی در زندگی است. هرمن کین (Herman Cain) می گوید: "موفقیت رمز شادی نیست، شادی رمز موفقیت است. اگر هر کاری را که انجام می دهی دوست داشته باشی، حتماً موفق خواهی شد."

اما چطور برای موفق شدن، می توان به شادی و آرامش درونی دست یافت؟

هر کاری نیاز به آموزش و مهارت دارد، برای شاد بودن نیز باید راه آن را بیابیم. راه‌های زیادی وجود دارد که به ما یاد می دهد چطور در شرایط سخت و پر استرس روزمره، آرامش خود را حفظ کنیم. در ادامه 40 راه حل آسان را به منظور پیدا کردن آرامش متذکر می شویم. این کارها خیلی سخت و عجیب نیست و به ما می آموزد که چقدر آسان می توان به دستاوردهای کوچک و در پی آن به شادی‌های بزرگ رسید. تنها باید روی زندگی خود تمرکز کنید و در این راه صادق باشید.

موسیقی مورد علاقه‌تان را گوش دهید

هر موسیقی و هر سبکی را که گوش می دهید، اهمیتی ندارد؛ تنها کافی است از آن موسیقی لذت ببرید و به شما آرامش دهد.

تنفس عمیق داشته باشید

یک راه سریع و آسان برای رسیدن به آرامش درون، تنفس عمیق است. زمانی که روی تنفس خود تمرکز کنید، مغزتان هم روی نحوه‌ی تنفس متمرکز شده و خون رسانی بهتری در بدن انجام می گیرد. پس اعضای درونی بدن بهتر می توانند وظایف خود را انجام دهند.

پیاده روی کنید

قدم زدن در هوای تازه، زندگی را برایتان زیباتر جلوه می دهد و سبب آرامش ذهنتان می شود. پس گاهی قدم بزنید و هوای تازه را استشمام کنید.

از طبیعت لذت ببرید

از خانه خارج شوید و از زیبایی‌های طبیعت استفاده کنید. به آواز پرندگان گوش داده و آرامش را به خود هدیه دهید.

حیوان خانگی داشته باشید

اگر صاحب حیوان خانگی هستید، وقتی را به بازی کردن با آن اختصاص دهید؛ زیرا این راهکار خوبی برای از بین بردن استرس‌های روزانه است. با لمس کردن و وقت گذرانی با حیوان خانگی می توانید تمام تنش‌ها را از خود دور کرده و به آرامش ذهنی برسید.

منظم باشید

شلوغی و در هم ریختگی سبب استرس و سردرگمی می شود. پس تمیز و مرتب باشید که به آرامش ذهنتان کمک شایانی می کند.

حقیقت را قبول کنید

پذیرفتن واقعیت سبب می شود به آرامش درون برسیم. باید قبول کنید چیزهایی در این دنیا وجود دارد که از اختیار ما خارج است. پس باید هر چه که قادر به کنترل آن نیستیم را تحمل کنیم و با آن کنار بیاییم.

حواستان را جمع کنید

تمرکز خود را روی حواس پنج‌گانه‌تان بگذارید. وقتی حواستان درگیر شود، ذهنتان فرصت ندارد روی نگرانی‌ها و مشکلات تمرکز کند.

به خودتان عشق بورزید

وقتی خودتان را دوست داشته باشید، به آرامش ذهن می رسید و احساس راحتی بیشتری خواهید داشت. با این کار اعتماد به نفستان بالا می رود، احساس نا امنی نداشته و در نهایت آرامش درونی‌تان بیشتر می شود.

با خودتان رو راست باشید

باید رفتارتان مطابق با احساسات و افکارتان باشد. وقتی دچار مشکل می شوید که آنطوری که فکر می کنیم، رفتار نمی کنیم. باید بتوانیم میان خواسته‌های خودمان و اجبار (خواسته‌ی دنیا) تعادل به وجود آوریم و بهترین انتخاب را داشته باشیم. یافتن راهی برای ایجاد تعادل میان این دو سبب می شود به آرامش ذهن برسیم.

بیشتر بخندید

با خندیدن می توانید زیبایی‌های زندگی را ببینید. خندیدن شما را از استرس و دلهره دور می کند و سبب آزاد شدن هورمون‌هایی می شود که در نهایت حس شادی و خوشحالی را در شما افزایش می دهد.

بی توقع عشق بورزید

به اطرافیان خود عشق بورزید و توقع بازگشت هم نداشته باشید. اگر با چشم داشت کسی را دوست داشته باشیم، انتظار برآورده نشده‌مان سبب آشفتگی و حس کینه می شود. این احساس، تمام آرامش ذهنمان را از بین می برد و ما را دچار دلهره می کند.

مراقب سلامتی‌تان باشید

سلامتی خود را بسنجید و مواظب خودتان باشید. هر طوری که با خودتان رفتار کنید، دنیا نیز همان گونه با شما رفتار می کند. پس با خودتان مهربان باشید و به هر چیزی که می خواهید، دست یابید.

زندگی‌تان را ارزیابی کنید

خیلی خوب است که کیفیت زندگی خود را بسنجید؛ از خود بپرسید شغلتان را دوست دارید؟ ازدواج موفقی داشته اید؟ زندگی‌تان در مسیر درستی قرار دارد؟ با ارزیابی و اصلاح زندگی خود به آرامش ذهن می رسید.

هدفی برای خود داشته باشید

اگر در زندگی خود هدف داشته باشید، انگیزه لازم برای ادامه مسیر را خواهید داشت. باید اهداف خود را هوشمندانه و درست انتخاب کنید.

کمی انعطاف پذیر باشید

باید در زندگی و در مواجه با مشکلات منعطف باشید. تغییر افکار سخت آسان‌تر است تا این که بخواهید شرایط سختی که مانع بروز ایده‌هایتان شده اند را تغییر دهید.

به گذشته فکر نکنید

نگران گذشته و آینده نباشید، تنها از زمان حال لذت ببرید. باید در لحظه زندگی کنید و اجازه ندهید نگرانی‌های گذشته و آینده زندگی‌تان را تلخ کند، زیرا نتیجه‌ای جز دلهره و اضطراب ندارد.

نگرانی به خود راه ندهید

هر فردی در هر روز بین 30-75 هزار بار فکر می کند که 80% آن تصادفی و بیخود است. نباید فکرهای نگران کننده کنید، زیرا تنها آرامش را از ذهن شما دور می کند.

خودتان را دست کم نگیرید

در زندگی باید مدعی باشید. شما همانند دیگران حق دارید نظرتان را بگویید. اگر در زندگی فردی بی ادعا باشیم، همه چیز به ضررمان تمام می شود. البته مدعی بودن به معنای آن نیست که شما اولویت بیشتری نسبت به بقیه دارید؛ بلکه بدین معناست که خودتان را دست کم نگیرید و خیلی هم مطیع اطرافیان نباشید.

حرف دلتان را بزنید

از این که فکرتان را به زبان بیاورید واهمه‌ای نداشته باشید. با این کار فردی قاطع می شوید. باید دقیقا بدانید از زندگی چه می خواهید و به دنبال چه چیزی هستید. وقتی ندانید چه می خواهید، به دستاوردی هم نخواهید رسید.

کمی برای خودتان وقت بگذارید

باید کمی زمان به خود اختصاص دهید. به دنبال کارهایی بروید که سبب خوشحالی‌تان می شود تا زندگی برایتان آسان تر شود. خیلی خوب است که در زندگی خود تعادل ایجاد کنید.

شاد و پرنشاط باشید

پر انرژی و شاد باشید اما به کسی آزار نرسانید. به علاقه‌مندی‌های خود برسید و زندگی را برای خود به سرگرمی تبدیل کنید. به کودک درون خود اجازه بازی کردن بدهید تا به آرامش ذهن برسید.

هر چیز غیر قابل کنترل را رها کنید

چیزهای زیادی وجود دارد که قادر به تغییر آن‌ها نیستید. هر چقدر هم تلاش کنید، باز باید آن‌ها را کنار بگذارید. پس باید بتوانید این چیزها را پیدا کرده و رها کنید.

بی دلیل خود را سرزنش نکنید

وقتی مدام در حال سرزنش خودتان باشید، تنها آرامش را از ذهنتان دور می کنید. احساس سرزنش ممکن است سبب انگیزه‌ی شما شود تا در مسیر درست قرار گیرید، اما باز هم نباید خود را سرزنش کنید. علت سرزنش کردن خود را پیدا کنید تا مطمئن شوید خودتان را بی دلیل تحت فشار نگذاشته‌اید.

قدردان باشید

شکر گذاری برای تمام نعمت‌ها و داشته‌هایی که در زندگی دارید، سبب آرامش درونی‌تان می شود. باید قدردان باشید و گاهی داشته‌هایتان را به خود یادآوری کنید.

از شکست‌ها عبرت بگیرید

هر فردی در زندگی خود با شکست رو به رو می شود؛ اما باید بتوانید از شکست درس بگیرید. نگرش درست نسبت به شکست، سبب تقویت شجاعتتان می شود. شکست ناتوانی شما را نشان نمی دهد، بلکه بدین معناست مسیری که در پیش گرفته‌اید، اشتباه بوده است.

ارتباطات سالم برقرار کنید

ارتباط با دیگران برای هر فردی لذت بخش است، پس چه بهتر که آن‌ها را در شادی‌های خود شریک کنیم و به آرامش ذهن برسیم.

محدودیت‌های خود را پیدا کنید

اگر از محدوده‌ی امن و راحت خود بیرون نیایید، هیچ وقت استعدادهای واقعی‌تان را پیدا نمی کنید.

احساسات منفی را از خود دور کنید

با ورزش کردن، دنبال کردن سرگرمی‌ها و هر چیزی که به شما احساس شادی می دهد، از احساسات منفی دور خواهید شد. احساسات منفی می تواند سبب بیماری و استرسمان شوند؛ پس بهتر است آن‌ها را از زندگی خود کنار بگذارید و شادی را به خود هدیه دهید.

خیلی عجله نکنید

گاهی نیاز نیست تمام کارها همین امروز انجام شود. پس خود را تحت فشار نگذارید، صبور باشید و از زندگی‌تان لذت ببرید.

باید و نبایدهای زیادی نداشته باشید

بایدها و نبایدها تنها سبب می شوند فشار زیادی را روی خود احساس کنیم و هیچ وقت به آرامش درون نرسیم. پس هر بایدی را با "تلاش خود را می کنم" عوض کنید. از زندگی لذت ببرید و چارچوبی اختصاصی برای زندگی‌تان داشته باشید.

مهربانی کنید

مهربانی تأثیر فوق‌العاده‌ای روی آرامش ذهنمان دارد. وقتی به کسی محبت می کنیم، آن محبت و عشق به ما نیرو و قوت قلب می دهد.

دست از مقایسه بردارید

ببینید خودتان به دنبال چه چیزی هستید و هیچ وقت مقایسه نکنید. هر فردی در زندگی خود الگویی دارد که آن را دنبال می کند، پس هر چیزی که تجربه می کنیم منحصر به فرد است. خودتان را با کسی مقایسه نکنید و روی مسیر زندگی‌تان متمرکز شوید.

به توانایی‌های خود ایمان داشته باشید

در صحبت با خودتان از جملات مثبت و پر انرژی استفاده کنید. وقتی به خود بگویید "هر مانعی که در مسیر من باشد، پ راهی برایش پیدا می کنم"، به آرامش ذهن می رسید. خودتان را باور کنید و مدام بگویید همه چیز درست می شود.

کمی پول پس انداز کنید

خیلی خوب است که عادت پس انداز کردن را در خود به وجود آورید. فکر کنید بدهی دارید و باید هر ماه پرداخت کنید. پس هر ماه مقداری پول برای آن بدهی کنار بگذارید. بعد از مدتی می بینید که پول خوبی پس انداز کرده‌اید. این روش را همیشه به کار بگیرید تا به موفقیت مالی برسید.

کمی قناعت کنید

پول خوشبختی و آرامش نمی آورد. باید در زندگی خود قانع باشید، این همان چیزی است که شما را به آرامش درونی و لذت دائمی می رساند.

به آینده فکر کنید

نگاهی به آینده داشته باشید. آیا هفته‌ی آینده احساس مشابهی خواهید داشت؟ آیا شرایط فعلی شما روی آینده زندگی‌تان تأثیر دارد؟ زندگی بزرگ‌تر از احساس و فکری است که امروز دارید. افرادی که این گفته را قبول دارند، آینده‌ی خوبی خواهند داشت. پس با آینده نگری و تمرکز روی زندگی، به آرامش ذهن برسید.

افکارتان را مدیریت کنید

فکرهای ما کیفیت زندگی‌مان را رقم می زند. با خودتان حرف بزنید؛ همان گونه که بهترین دوستانتان با شما صحبت می کنند. فکرهای منفی تنها لذت را از زندگی‌تان می گیرند و هیچ کمکی به شما نمی کنند.

به باورهایتان اهمیت دهید

به دنبال اهداف و آرزوهایتان بروید و خود را باور کنید. وقتی خود را به نظر و انتظار دیگران تغییر دهید، از آرامش ذهن دور خواهید ماند.

به قدر کافی بخوابید

بدن شما به 8 ساعت خواب کامل نیاز دارد. وقتی خسته و بی خواب باشید، هیچ کاری به درستی انجام نخواهد شد.

در آخر ...

زندگی همواره در حال تغییر است و باید مراقب فکرهای مسموم باشید. خیلی از افراد خود را با فکرهای منفی اذیت می کنند. پس کمتر به نگرانی‌ها و افکار منفی توجه کنید و روی زیبایی‌های زندگی متمرکز شوید. این همان چیزی است که شما را به آرامش ذهن و در نهایت موفقیت می رساند.

 

منبع: lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-08-15 18:27:00
  • نظرات
تصویر آواتار Hassanpour
   Hassanpour

باسلام و ادب این سری از مقالات به حدی در رندگی روز مره من کاربرد بی حد داشت و حتی به دیگران هم ارسال کردم عالی بود

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار مدير سايت
مدير سايت

سلام دوست عزیز. برای شما آرزوی موفقیت روزافزون داریم

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها