چند عادت ساده‌ای که زندگی حرفه‌ای و شخصی‌تان را متحول می کند

18 آذر 1397 - 4:00
مدیریت شخصی - چند عادت ساده‌ای که زندگی حرفه‌ای و شخصی‌تان را متحول می کند
چند عادت ساده‌ای که زندگی حرفه‌ای و شخصی‌تان را متحول می کند
امتیاز مطلب: 97%

اگر به شغل کارآفرینی ، مدیریت شرکت یا هر کسب و کار ی مشغول هستید یا می خواهید کار جدیدی را شروع کنید، بهتر است عادت‌هایی در خود به وجود آورید تا تأثیری مثبت روی برندتان بگذارد و افراد بیشتری به کسب و کار شما متمایل شوند. در ادامه با یوکن همراه باشید تا 12 عادت ساده و مؤثر را برای افزایش کیفیت زندگی معرفی کنیم.

پیشنهاد می کنیم با دقت بالا در مورد جایگاهی که می خواهید به آن برسید و کاری که دوست دارید انجام دهید، فکر کنید و مطابق با برنامه ریزی جلو بروید. در ادامه‌ی مقاله، 12 عادت ساده را معرفی می کنیم که کاربرد زیادی دارند و باعث ایجاد تغییر در رفتار و نگرش شما می شود و زندگی شغلی و شخصی‌تان را متحول می کند.

وقتی برای نخستین بار به عنوان کارآفرین مشغول فعالیت شدم، از خود سؤال کردم چه عاملی باعث موفقیت من شده است. اعتبار، پول و تشویق دیگران از عواملی بود که باعث شد در مسیر پیشرفت به آن‌ها برسم. اکنون وقتی به اتفاقات گذشته می نگرم، می بینم، به قدری موفق بودم که توانستم با افراد ارزشمندی وارد ارتباط شوم. من به دنبال کسی بودم که همکاری خوبی ایجاد کنیم و برای هر دو طرف سودمند باشد. این طرز تفکر مثبت و الهام بخش است، اما برای رسیدن به این نگرش نیاز به آموزش‌هایی است که به ما در دست یابی به موفقیت کمک می رساند.

به صحبت‌های دیگران گوش دهید و در صورت لزوم به آن‌ها کمک برسانید

گوش دادن و توجه کردن به صحبت‌های دیگران بسیار ارزشمند است. شاید فکر کنید حرف مهمی منتقل نمی شود و طرف مقابل تنها به دنبال معرفی خود یا ارائه چند پیشنهاد ساده است. بهتر است هر مکالمه‌ای را با این عبارت به اتمام برسانید: "چطور می توانم به شما کمک کنم؟" کافی است یک بار امتحان کنید تا ببینید استفاده از همین جمله ساده تا چه اندازه در بهبود روابط شما با دیگران مؤثر است. گاهی ارائه‌ی راه حل در یک رابطه کار بسیار ساده‌ای است، پس اگر واقعاً به صحبت‌های طرف مقابل گوش می دهید، حتماً این کار را انجام دهید.

از نکات مهم نوت برداری کنید

وقتی از نیازها و صحبت‌های طرف مقابل نوت برمی دارید، تمام اطلاعات از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلندمدتتان منتقل می شود. وقتی یادداشت برداری به عادت روزانه‌تان تبدیل شود، خیلی ساده‌تر می‌توانید ایده‌هایی که به ذهنتان می رسد را اجرا کنید؛ زیرا هر آنچه فکر می کنید کاربردی است، با نوت برداری اصولی بهتر در حافظه‌تان می ماند و در زمان نیاز راحت‌تر می‌توانید به آن دست پیدا کنید.

مهربان و دلسوز باشید

ویژگی‌های مهربان بودن و دلسوزی را به یک عادت برای خود تبدیل کنید. سعی کنید کمتر عصبانی شوید و یادتان باشد نشان دادن رفتاری عاقلانه و دلسوزانه در بیشتر مواقع نتیجه‌ی بهتری در بردارد. این نوع رفتار به شما کمک می کند، راحت‌تر با دیگران وارد ارتباط شوید.

به روابط خود با اطرافیانتان بیشتر اهمیت دهید

به تازگی در یک نظرسنجی از 20 نفر خواسته شده نظرشان را درباره اصلی‌ترین عامل در روابط کاری ارسال کنند. لازم به ذکر است، 19 نفر آن‌ها گفتند ارتباط مؤثر مهم‌ترین چیزی است که در برقراری یک رابطه‌ی کارآمد و طولانی مدت اهمیت دارد. گاهی یک مکالمه‌ی ساده در زمان مناسب می تواند سبب ایجاد یک رابطه‌ی بلندمدت کاری شود.

به تعهدات خود عمل کنید

به همایشی دعوت شدم که تقریباً تمام سخنرانان به خاطر برف سنگین، سخنرانی خود را لغو کردند؛ اما من به برگزارکنندگان مراسم اطمینان دادم که حتماً در همایش حاضر خواهم شد و برای اینکه بتوانم خود را به موقع به جلسه برسانم، مجبور شدم با هواپیما به محل سخنرانی بروم و از آنجا با خودرو سروقت به همایش برسم. خیلی خوب است همیشه به تعهدات خود عمل کنید، در این صورت می توانید اعتماد آن‌ها را به دست آورید و به یک رابطه‌ی کاری بهتر دست یابید.

به کسانی که برایتان اهمیت دارند، بیشتر توجه کنید

اگر رابطه‌تان با دیگران دچار مشکل شده است، دیگر اهمیت ندارد شما نسبت به او چه تفکری دارید. در اطرافمان کسانی هستند که با ما تعامل دارند و به آن‌ها عشق می ورزیم. در زندگی تان خودخواه نباشید و کسی را نادیده نگیرید، زیرا این افراد نقش مؤثری در زندگی کارمندان، شرکا و مدیران شما دارند و نادیده گرفتن آن‌ها می تواند به رابطه‌تان آسیب برساند.

همیشه بهترین عملکرد را از خود نشان دهید

اگر می خواهید زندگی و شغل بهتری داشته باشید، باید حداکثر اعتبار را کسب کنید و هر چیزی را در جای مناسب خود قرار دهید. البته به دست آوردن اعتبار نباید انگیزه‌ی تمام کارهای خوب شما باشد. اشتیاق زیاد برای کسب اعتبار سبب می شود در دست یابی به اهداف خیرخواهانه دچار لغزش شوید و شخصیتتان نیز در مقابل دیگران خدشه دار شود.

اطرافیانتان را تائید کنید

بهترین و آسان‌ترین کاری که می توانید در زمان برخورد با یک کار خوب انجام دهید، این است بگویید: "کار خیلی خوبی بود" یا "من اطمینان دارم آن‌ها از کار شما سپاسگزاری می کنند". قدردانی از دیگران و تائید آن‌ها کار بسیار خوبی است و باعث نهادینه شدن یک رفتار مثبت و تبدیل آن به یک عادت خوب خواهد شد.

هدیه مناسب بدهید

برای هدیه دادن تنها منفعت خود را در نظر نگیرید، بلکه به احساسات طرف مقابل در زمان دریافت هدیه نیز توجه کنید. باید ببینید هدیه می تواند او را خوشحال کند یا نه.

مدافع کارهای خوب باشید

بیشتر افراد مدام غُر می زنند و برای هیچ کاری از دیگران تشکر نمی کنند. لازم است به کارهایی که دیگران برایتان انجام می دهند، کمی توجه کنید و از آن‌ها قدردانی کنید. دادن هدیه‌ای مناسب برای تقدیر از یک کار خیلی خوب است و سبب می شود دیگران احساس بهتری در برخورد با شما داشته باشند.

رویدادهای مهم را به خاطر بسپارید

همیشه سالگرد ازدواج و تولد افرادی که با شما ارتباط دارند را به یاد داشته باشید. اگر مشکلی برای همکار شما پیش آمد، با ارسال یک یادداشت احساس خود را با او در میان بگذارید. یک همدردی ساده، یادداشت، تماس تلفنی یا ایمیل باعث می شود رابطه‌ای دوستانه، فراتر از روابط حرفه‌ای و شغلی ایجاد شود.

عادات مثبت را در خود نهادینه کنید

ایجاد عادات خوب و مثبت به شما کمک می کند کسب و کاری موفق داشته باشید، البته نباید وقتی از محل کار بیرون می‌آیید تمام رفتارها و عادات خوب را از یاد ببرید. دوستان، خانواده، همسر و تمام افرادی که با شما ارتباط دارند نیاز به دوست داشته شدن دارند و از ایجاد یک رابطه‌ی خوب و صمیمانه با شما لذت می برند. سعی کنید این عادات رفتاری مثبت را در محیط کاری و زندگی شخصی خود نهادینه کنید.

به کارگیری این خصوصیات رفتاری تأثیر زیادی روی رابطه‌ی من با مشتریان، همکاران و کارمندان داشت و تأثیر ناب آن را در زندگی شخصی و شغلی خود مشاهده کردم. قطعاً شما هم با نهادینه کردن این عادات ساده می‌توانید تغییرات زیادی در زندگی خود به وجود آورید.

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-12-08 17:12:48
دسته بندی ها