کارهایی که افراد شاد و موفق هر روز صبح انجام می‌دهند

22 بهمن 1399 - 11:00
انگیزشی - کارهایی که افراد شاد و موفق هر روز صبح انجام می‌دهند
کارهایی که افراد شاد و موفق هر روز صبح انجام می‌دهند
امتیاز مطلب: 99%

آیا می دانید چه کارهایی باید انجام دهید تا روز شاد و خوشایندی داشته باشید؟ اِلبرت هوبارد می گوید: «اگر تا ساعت 10 صبح خوشحال و پرانرژی باشید، مابقی روز خود به خود فوق‌العاده خواهد شد.» بیشتر افراد تمام روز خود را با روزمرگی و انجام کارهای تکراری پشت سر می گذارند، اما اگر صبح خود را با انرژی و فکرهای مثبت آغاز کنید، نه تنها آن روزتان، بلکه تمام زندگی و آینده‌تان دگرگون خواهد شد. با یوکن همراه باشید.

اکنون برایتان سؤال پیش می آید، چگونه می توان صبح شاد و پرانرژی را آغاز کرد؟ با استفاده از روش‌های زیر می توانید صبح متفاوتی را برای خود رقم زنید. تنها کافی است یکی از موارد زیر را انتخاب کنید و آن را هر روز انجام دهید تا آرامش و شادی را در مابقی روز تجربه کنید. این یک واقعیت شیرین است. مطمئن باشید داشتن تفکر مثبت زندگی شما را متحول خواهد کرد.

انجام تمرینات مدیتیشن

اوون فلتام می گوید: "مدیتیشن جام دورنمای روح انسان است." راه‌های زیادی برای انجام تمرینات مدیتیشن وجود دارد. مدیتیشن نه تنها شما را پرانرژی می کند بلکه ذهنتان را از تمام افکار منفی و آزاردهنده پاک می کند و باعث می شود افکار منسجمی داشته باشید. به دلیل اینکه در هنگام صبح عوامل حواس پرتی کمتری در پیرامون تان وجود دارد، بهتر است صبح‌ها به سراغ مدیتیشن بروید.

انجام تمرینات مدیتیشن

لذت بردن از سکوت صبح

نیاز نیست کار خاصی انجام دهید، تنها سعی کنید از سکوت صبح لذت ببرید و به آرامش برسید. تماشای آسمان زیبا یا دیدن عزیزانتان در خواب و بیدار شدن آن‌ها، بسیار تأثیرگذار و آرامش بخش است. بگذارید این تصاویر زیبا و مثبت، تمام روح و جانتان را درنوردد و به شما کمک کند روز خود را با روحیه‌ای مثبت و شاداب آغاز کنید.

خاطره نویسی

خاطره نویسی در هنگام صبح ایده‌ی بسیار خوبی است. در هنگام صبح می توانید درمورد انجام مدیتیشن یا خوابی که شب گذشته دیده‌اید، مطلبی بنویسید یا برای روزی که در پیش دارید، برنامه ریزی کنید.

شکرگزاری

ویلیام آرتور وارد می گوید: "شکرگزار بودن بدون به زبان آوردن آن، همانند کادو کردن هدیه و ندادن آن است." شکرگزاری از  بابت نعمت‌هایی که در اختیار دارید، قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. پس هر روز صبح به خاطر داشتن خانواده، دوستان، سلامتی و  تمام چیزهایی که در اختیار دارید، قدردان و شکرگزار باشید.

شکرگزاری

شکرگزاری در عرض چند ثانیه به شما ثابت می کند برای داشتن نعمت‌های فراوان، چقدر خوشبخت هستید.

باز کردن پنجره‌ها

در هر فصلی از سال هستیم، حتی اگر هوا سرد است، پنجره‌های اتاق را باز کنید و اجازه دهید هوای تازه به ریه‌هایتان برسد و از سکوت زیبای صبح لذت ببرید. به خود بگویید دیروز گذشته است و امروز فرصتی برای شروعِ دوباره است.

کمک کردن به دیگران

بهتر است در اول صبح کار مفیدی انجام دهید. برای مثال، با روحیه‌ای شاد با همسر و دیگر اعضای خانواده‌تان صحبت کنید، همسایه‌ای را به مقصدش برسانید، فرزندان را برای مدرسه آماده کنید یا به حیوان خانگی‌تان غذا بدهید.

انجام ورزش صبحگاهی یا یوگا

برخی افراد عاشق ورزش صبحگاهی هستند و برخی دیگر از آن بیزارند و اصلاً ورزش نمی کنند. فکر می کنید در کدام دسته قرار دارید؟

حداقل هر دو روز یک بار ورزش صبحگاهی داشته باشید. اگر روز خود را با ورزش صبحگاهی یا یوگا آغاز کنید، هورمون اندورفین در بدنتان ترشح می شود و روحیه و خلق و خوی بهتری خواهید داشت. یوگا که تأثیر خیلی بهتری هم دارد. یوگا بدنتان را زیبا و روحتان را شاداب و سرحال می کند. پس به طور مداوم یوگا انجام دهید تا از نتایج مثبت روحی و جسمی آن بهره‌مند شوید.

استشمام بوی طبیعت

هر روز حداقل 5 دقیقه به پارک یا باغچه‌تان بروید و با استشمام بوی طبیعت و برگ درختان، انرژی و شادابی را به خود هدیه دهید.

فکر کردن به عزیزان

این مسئله ثابت شده است که داشتن افکار مثبت باعث می شود چیزهای خوبی به زندگی‌مان جذب کنیم. تنها کافی است 5 دقیقه در روز، درباره عزیزانتان و چیزهای مثبت بیندیشید. حتماً می دانید عشق، قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. پس به جای فکر کردن به مشکلات، به والدین، همسر و دیگر عزیزانتان فکر کنید تا عشق و انرژی مثبت را جذب کنید.

دم کردن چای یا قهوه برای خانواده

برای همسر و خانواده‌تان چای یا قهوه دم کنید و از مصاحبت با آن‌ها لذت ببرید. لازم است بدانید، انجام همین کارهای کوچک، سبب تقویت و استحکام روابطتان می شود.

چای دم کردن برای عزیزانتان

نوشتن نامه‌ی شکرگزاری

هر روز صبح نامه‌ای بنویسید و در آن از کسی تشکر و قدردانی کنید. شاید این نامه هیچ وقت به دست کسی نرسد، اما نوشتن آن برایتان لازم است. برای مثال، به خاطر دستپخت خوب همسرتان، رفتار مؤدبانه فرزندتان یا توجه مدیرتان در محل کار، نامه‌ی تشکرآمیزی بنویسید. با این کار نشان می دهید توجه و محبت دیگران برایتان ارزشمند است.

یادگیری

لئوناردو داوینچی می گوید: ارزشمندترین لذت، لذتِ یادگیری است.

اغلب افراد می گویند صبح‌ها قدرت یادگیری بیشتری دارند. پس چرا از این فرصت فوق‌العاده استفاده نمی کنید؟ اگر به دنبال یادگیری زبانی خارجی هستید، هر روز صبح چند لغت جدید یاد بگیرید، یا روی هر کار دیگری که دوست دارید، تمرکز کنید تا موتور مغزتان روشن شود.

تجسم مثبت

از دیدن چه تصویری لذت می برید؟ تماشای دریا یا جنگل؟ هر روز صبح خود را در جایی تصور کنید که به آنجا علاقه دارید. چشم‌هایتان را برای چند دقیقه ببندید، تصور کنید به جای موردعلاقه‌تان رفته‌اید و از پنجره به منظره‌ای دیدنی نگاه می کنید. وقتی چشم‌هایتان را باز کنید، احساس فوق‌العاده‌ای خواهید داشت.

پیاده روی

اگر به ورزش صبحگاهی علاقه ندارید، حداقل نیم ساعت زودتر از خواب بیدار شوید و پیاده روی کنید. تماشای صبح زیبا و استشمام هوای تازه، روزتان را شیرین خواهد کرد.

پیاده روی

تمیز کردن میزکار

میزتان را مرتب کنید و تمام وسایل را سر جای خود بگذارید. اگر نیاز است، کمی گردگیری کنید. بدین ترتیب محیط مناسب و آرامش بخشی برای شروع کار خود مهیا کنید.

این کار تنها چند دقیقه وقت تان را می گیرد اما باعث می شود در تمام ساعات کاری خود منظم بمانید و در هنگام کار کردن، حس و حال بهتری را تجربه کنید. وقتی همه چیز مرتب است و سر جای خود قرار دارد، کار کردن لذت بخش تر خواهد بود.

آواز خواندن

به صدای خود توجه نکنید، صبح‌ها زیر دوش، در هنگام رانندگی یا هر زمانی که دلتان خواست، بدون خجالت برای خودتان آواز بخوانید. آواز خواندن به شما کمک می کند روز خوبی را شروع کنید. از قضاوت دیگران هم نترسید، همه که نباید خوش صدا باشند.

استفاده از جملات مثبت و انگیزشی

در هنگام صبح از جملات مثبتی چون "معامله‌ی امروز موفقیت آمیز خواهد بود"، "حتماً نمره‌ی خوبی می گیرم" و ... استفاده کنید. جملات مثبت قدرت زیادی دارند و باعث زیاد شدن اعتماد به نفستان می شوند. پس هر روز صبح جملات مثبت و انگیزشی بگویید و مطمئن باشید به حرف‌هایتان می رسید.

مرتب کردن رایانه

هر روز صبح فایل‌های درون رایانه را مرتب کنید. تمام پیام‌های اضافی را پاک کنید و هر چیزی را در جای خود قرار دهید. رایانه همانند میزکارتان، باید مرتب و تمیز باشد تا در طول کار تمرکز بیشتری داشته باشید.

دیدن طلوع خورشید

هر روز صبح به طلوع زیبا و دل ربای خورشید نگاه کنید تا انرژی زیادی دریافت کنید. تماشای طلوع خورشید به شما می گوید بخشی از این طبیعت زیبا هستید و مسئولیت‌هایی دارید که باید به آن‌ها رسیدگی کنید. مطمئناً از خورشید انرژی دریافت می کنید و سپس تصمیم می گیرید این انرژی جذب شده را در کجا استفاده کنید.

دیدن طلوع خورشید

دوش آب سرد و گرم

اگر بیماری خاصی ندارید، هر روز صبح دوش آب سرد و گرم بگیرید و به سرحال و شاداب شدن خود کمک کنید.

منبع: medium

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-02-11 05:48:34
دسته بندی ها