زندگینامه مالدینی یکی از 100 بازیکن برتر تاریخ فوتبال

10 مهر 1399 - 4:45
بیوگرافی - زندگینامه مالدینی یکی از 100 بازیکن برتر تاریخ فوتبال
زندگینامه مالدینی یکی از 100 بازیکن برتر تاریخ فوتبال
امتیاز مطلب: 97%

پائولو مالدینی بازیکن پرطرفدار ایتالیایی بیشترین بازی‌های حرفه‌ای خود را در پست دفاع چپ انجام داده در حالی که او بازیکنی راست پا است. در دوران حرفه ای خود، او با بهترین بازیکنان زمان خود مواجه بود ؛ از مارادونا در دهه 80 تا مسی و رونالدو در دوره فعلی که با پایان دوران حرفه‌ای او همراه بود. با یوکن همراه باشید تا با زندگی مالدینی بیشتر آشنا شوید. 

اهمیت دفاع در فوتبال امروزی

دفاع خوب، قهرمانی در مسابقات را تضمین می‌کند و مدافعان برتری که بیشترین عناوین را در فوتبال کسب می‌کنند نقش مهمی را در این مسابقات ایفا می‌کنند.  دفاع در فوتبال مدرن به یک هنر تبدیل شده است.  در حال حاضر بهترین مدافعان جهان در برخی از مهم‌ترین تاکتیک‌های فوتبال بازی می‌کنند که تا به حال شاهد آن نبوده‌ایم. 

تکامل مهارت‌های بازی مدافعان فوتبال به خاطر قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای است که در مدافعان نسبت به گذشته به‌وجود آمده است.  فرانس بکن بائر نقش مدافع آخر را تغییر داد و نقش جدیدی برای مدافعانی که در این پست بازی می‌کنند تعریف کرد. همین‌طور تحولات جدید دیگری به وقوع پیوست و مدافعان توجه بیشتری را برای حرفه‌ای شدن در مهارت‌های فردی با توپ اختصاص دادند.

قابلیت‌های منحصر به فرد 

پائولو مالدینی احتمالا تنها مدافعی است که بازی بهتر و کامل‌تری نسبت به کایزر ارائه داده است. این بازیکن پرطرفدار ایتالیایی بیشترین بازی‌های حرفه‌ای خود را در پست دفاع چپ انجام داده در حالی که او بازیکنی راست‌پا است. 

در دوران حرفه‌ای خود، او با بهترین بازیکنان زمان خود مواجه بود؛ از مارادونا در دهه 80 تا مسی و رونالدو در دوره فعلی که با پایان دوران حرفه‌ای او همراه بود. او بیش از تقریبا همه آنها پیروزی در مسابقات را به دست آورده است و به‌عنوان بزرگ‌ترین و بهترین مدافع چپ در تمام دوران شناخته شده است.

دلایل بهترین بودن مالدینی

هفت دلیل برای اینکه مالدینی را باید بهترین مدافع چپ تاریخ دانست وجود دارد. 

1- او از همان ابتدای حرفه خود در سطحی جهانی بازی می‌کرد

مالدینی توانست در سنین جوانی زمانی که تنها 16 سال سن داشت به ترکیب تیم اول میلان راه یابد. در عرض 2 سالی که از معرفی مالدینی به تیم اول میلان می‌گذشت توانایی خود را در بازی کردن در مقابل تیم‌های اروپایی و بازی کردن مقابل بهترین بازیکنان روز دنیا به خوبی نشان داد. اینها نقطه عطف حرفه او بود و همه این اتفاقات در بالاترین سطح بازی او رخ می‌داد، زیرا مهارت‌های دفاعی او قبل از اینکه 23 سال سن داشته باشد، متوجه او شده است. او یکی از معدود مدافعانی است که تا آن زمان 2 عنوان قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا را کسب کرده بود. 

اولین قهرمانی خود در جام باشگاه‌های اروپا را در فصل 89-1988 تجربه کرد همچنین در سال بعد توانست در کنار فرانکو بارزی، مائورو تاسوتی و کاستاکورتا از عنوان قهرمانی خود با یک پیروزی یک بر صفر در برابر بنفیکا دفاع کند. 

2- اولین تجربه ملی و 2 قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا تنها با 19 سال سن

در همان دوره زمانی مالدینی توانسته بود به تیم بزرگسالان ایتالیا راه پیدا کند و اولین بازی ملی خود را برای این تیم در سن 19 سالگی انجام دهد همچنین قبل از آن دوره‌ای را در تیم جوانان ایتالیا تحت نظر پدرش گذرانده بود. 
این موفقیت‌ها نقاط عطف دوران حرفه‌ای بازیگری او بود. مهارت‌های فردی او در سنین کمتر از 23 سالگی بروز پیدا کرده بود و او جزو معدود مدافعانی بود که تا آن زمان و در آن سن و سال توانسته بود دو جام قهرمانی در باشگاه‌های اروپا را به دست بیاورد.

3- تعداد بالای عناوین قهرمانی

مالدینی  25 فصل را در تیم آ.ث میلان گذراند جایی که او را به یک مدافع خوب و کارآمد تبدیل کرد.  او همچنین به تمام افتخاراتی که امکان داشت برسد دست پیدا کرد. 

مالدینی عناوین متعددی از جمله قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا را به دست آورده است همچنین توانسته است‌ در دوران حرفه‌ای بازیگری خود تعداد زیادی قهرمانی در لیگ و جام‌های متعدد کسب کند. همچنین او را به‌عنوان پر افتخارترین مدافع در  قهرمانی جام‌های اروپایی همچون جام‌های سال‌های 89 ،90، 94 ،2003 و آخرین قهرمانی که در نبرد انتقام‌جویانه در برابر لیورپول در فصل 2006 -2007  توانست کسب کند می‌شناسند. 

7 قهرمانی در سری آ، 5 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی در کوپا ایتالیا و علاوه بر اینها 5 قهرمانی در جام‌های مختلف اروپایی و سوپرکاپ‌های ایتالیا همچون سه قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان عناوینی است که موجب شده است به عنوان رقیبی جدی در مقابل بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال اروپا قرار گیرد. 

 جام جهانی حسرتی بزرگ برای اسطوره 

تنها حسرتی که در دوران حرفه‌ای خود تجربه کرده است شکست در فینال جام جهانی 1994 ایتالیا برای بازیکنی است که توانسته است بیشترین بازی ملی را در قالب بازیکن و کاپیتان برای این تیم به ثبت برساند، رکوردی که بعدها توسط کاناوارو و بوفون شکسته شد. 

او در تمام طول دوران حرفه‌ای بازیگری‌اش نمایش چشمگیری از خود به جا گذاشته است. با این وجود او شکست در فینال جام ملت‌های اروپا و فینال جام جهانی 1994 در مقابل برزیل در ضربات پنالتی را نیز تجربه کرده است؛ اما همبازی‌هایش برای او احترام ویژه‌ای قائلند حتی رونالدینیو به شدت تحت تأثیر قابلیت‌های او به عنوان یک مدافع قرار گرفته بود.

او در طول دوران حرفه‌ای بازیگری‌اش در مقابل مهاجمان وینگر‌ها و ‌هافبک‌های هجومی خطرناکی قرار گرفته است. بازیکنی مثل رونالدو در برهه زمانی که مالدینی در بهترین فرم خود قرار داشت، در حضور مالدینی و نستا در دربی‌های میلان و اینتر به‌طورکامل از جریان بازی خارج می‌شد حتی رونالدینیو هم به این نکته اذعان داشت. حتی زمانی که از او پرسیدند سرسخت‌ترین مدافعانی که در مقابل تو قرار گرفته‌اند چه کسانی بوده‌اند او اذعان داشت پائولو مالدینی و جان‌ تری سرسخت‌ترین بازیکنانی بودند که من در زمین فوتبال دیده‌ام. او تنها تحسین‌کننده سبک بازی مالدینی نبود. تعداد زیادی از بازیکنانی که در مقابل مالدینی بازی کرده بودند مالدینی را به‌عنوان بهترین مدافعی که تا به آن روز در مقابلشان قرار گرفته بود می‌شناختند او همچنین جزو معدود بازیکنانی است که توانسته است به خوبی در یارگیری‌های «من تو من» رونالدو را در دربی‌های میلان مهار کند. 

4- طول دوران اوج بازیگری 

مالدینی دوران حرفه‌ای بازی خود را از سال 1985 آغاز کرد. او توانست برای یک دوره 25 ساله آمادگی بدنی خود را در شرایط یکسان و در بهترین وضعیت حفظ کند. او در تمام طول دوران حرفه‌ای‌اش در سطحی جهانی فوتبال بازی می‌کرد. حتی در زمان بازنشستگی اش در سن 41 سالگی پائولو به عنوان مهره‌ای خارق‌العاده در طول آخرین بازی‌اش برای میلان ایفای نقش کرد. 

در حالی که مالدینی بهترین مدافع تیمش بود هوشیارانه و زیرکانه شماره پیراهنش را مدیریت می‌کرد. او همچنین از انجام بیش از دو بازی در هفته خودداری می‌کرد تا بتواند آمادگی بدنی و سطح بازی خود را در بهترین کیفیت و بالاترین سطح حفظ کند. 

به طور کلی چنین ثبات بی‌نظیر در یک دوره طولانی‌مدت تنها از عهده بهترین بازیکنان تمام دوران با انجام 902 بازی برای تیم باشگاهی و تیم ملی ساخته می‌شود. 

در حالی که مالدینی آخرین فصل حضورش در میلان را با مصدومیت سپری می‌کرد، اما همیشه توسط مربیان وقت به کار گرفته می‌شد. 

5- توانایی‌هایش، او را در بین بهترین‌های تاریخ قرار می‌دهد 

مالدینی در بین یکی از بهترین تکل‌زنان تاریخ قرار دارد درحالی‌که یافتن ویدیویی با کیفیت از یوتیوب برای نشان دادن مهارت‌های تکل زنی مالدینی کار سختی به نظر می‌رسد. احتیاط‌ها و ملاحظات هر بازیکن دریبل‌کننده‌ای که در مقابل او قرار می‌گرفت به خوبی نشان‌دهنده سطح بازی او در دهه 90 و حتی در سال‌های آخر بازیگری او است. 

بزرگ‌ترین خصیصه مالدینی توانایی او در متوقف کردن یک حمله بدون خطا و اشتباه بود؛ اما توانایی حرفه‌ای‌تر او در آخرین سال‌های حضورش ایفای نقش مطلوب حتی در زمان قرارگیری در پست دفاع وسط در میلان بود؛ جایی که او هیچ‌گاه نیازی به زدن تکل‌های زیاد حتی در این پست نمی‌دید. 

مهم‌ترین دلیل مشهور بودن مالدینی به دلیل مهارت‌های دفاعی او است ولی همانند هواداران فوتبال ما هم همیشه فراموش می‌کنیم که او یک مدافع چپ فوق‌العاده بود به‌خوبی زمانی که مدافع وسط بود درحالی‌که حضور در پست دفاع چپ نیازمند یک بازیکن چپ پا بود اما پای تخصصی مالدینی راست بود. در واقع دو پا بودن مالدینی این قابلیت را به او می‌داد که به یک مهاجم پاره‌وقت تبدیل شود. مالدینی بدین طریق گل‌هایی را در طول دوران بازیش به ثمر رسانده است. 

6-  وفاداری 

ارتباط او با میلان معیاری از وفاداری و احترام است. مالدینی تنها با یک باشگاه شناخته شده است و با هیچ باشگاه دیگری جز میلان شناخته شده نیست. 
تمام دوران حرفه‌ای‌اش را در کمپ‌های تمرینی میلان گذرانده است که بیشترین مدت زمان را در پست دفاع چپ و مدتی را هم در پست دفاع وسط گذرانده است. پیراهن بازنشستگی او با بیشترین احترام در موزه سن سیرو نگهداری می‌شود. 
بزرگترین خصیصه مالدینی توانایی او در متوقف کردن یک حمله بدون خطا و اشتباه بود. گاهی اوقات در طول دوران بازی خود، مالدینی در تیم‌هایی از میلان بازی می‌کرد که سطح بازی پایین‌تری نسبت به تیمی که او در آغاز دوران حرفه‌ای شروع کرده بود داشتند و اگر او می‌خواست، می‌توانست به هر باشگاهی در هر نقطه از جهان نقل مکان کند؛ اما میلان را در تمام بالا و پایین‌هایش در دهه 90 همراهی کرد؛ از پایین‌ترین سطح خود در لیگ قهرمانان، و حتی بدون دستیابی به نقره تا در هم کوبیدن بارسلونا در فینال جام اروپایی 1994 فعالیتش را ادامه داد. 

چنین وفاداری از یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال بسیار کمیاب و بی‌نظیر است، و el Capitano معیار وفاداری برای همه بازیکنان فوتبال است. 

7- تاثیری که امروزه به عنوان یک الگو برای بازیکنان فوتبال در همه جای دنیا دارد، بی‌نظیر است. 

مالدینی برای همه‌ی بازیکنان جوان یک الگو است. بچه‌های جوان آکادمی‌های فوتبال در سراسر جهان به فراگیری مهارت‌های پایه از بهترین‌ها آموزش داده می‌شوند و هنگامی که به بخش یادگیری مهارت‌های اولیه دفاع می‌رسند، مالدینی همیشه به عنوان اولین فرد برای فراگیری این مهارت‌ها مطرح می‌شود. دفاع چپ‌ها تنها یک الگو برای یادگیری دارند و او کسی نیست جز مالدینی. 

او هرگز همانند اشلی کول یا روبرتو کارلوس برزیلی، بازیکن انگلیسی که یکی از بهترین‌ها در پست خود به حساب می‌آمد و تحسین‌شده‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین بازیکن در این پست می‌باشد نبود؛ اما دفاع چپ‌ها از سراسر جهان حتی در هند رویای تبدیل شدن به مالدینی را در سر می‌پرورانند. 

همه بهترین بازیکنان روز دنیا از هیبت حضور مالدینی محروم هستند که هواداران و میراث‌اش فراتر از میدان فوتبال هستند. el Capitano  یکی از با تجربه‌ترین بازیکنان در تمام زمینه‌های فوتبال است حتی با وجود اینکه بعد از دوران بازنشستگی تصمیم به عدم دنبال کردن فوتبال طی یک برنامه منظم داشته است. 
 

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-24 13:17:28
  • نظرات
تصویر آواتار
   کاربر مهمان

با سلام خدمت همه شما اهالی سایت فوق العاده یوکن میخواستم بگم یکی از بهترین مدافعان حال حاضر فوتبال دنیا الان هم یک ایتالیایی است و او کسی نیست جز دیوار بتنی باشگاه یوونتوس و تیم ملی ایتالیا جورجیو کیلینی

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها