10 راه برای اینکه فرزندتان (و خودتان) را برای مهد کودک آماده کنید

23 آبان 1398 - 12:00
مهارت‌های فرزندپروری - 10 راه برای اینکه فرزندتان (و خودتان) را برای مهد کودک آماده کنید
10 راه برای اینکه فرزندتان (و خودتان) را برای مهد کودک آماده کنید
امتیاز مطلب: 68%

چگونه می‌توانم اطمینان حاصل کنم که بچه من برای مهدکودک آماده است؟ چگونه می‌توانم مطمئن باشم که من برای مهد کودک آماده هستم؟ در اینجا 10 نکته برای پاسخ به این سوال‌ها با شما به اشتراک می‌گذاریم. با یوکن همراه باشید.

1. یک سفر آزمایشی به و از مدرسه انجام دهید

بچه‌ها وقتی که نمی‌دانند چه در انتظارشان است، مضطرب و حتی تحریک‌پذیر می‌شوند. این خصوصاً زمانی که چیز کاملاً جدیدی را تجربه می‌کنند اتفاق می‌افتد. چند روز قبل از شروع مدرسه، یک بار به مهد کودک بروید. به ایستگاه اتوبوس یا مدرسه پیاده بروید یا رانندگی کنید. هر کدام که روتین معمولی شما است. حتماً نکات زیر را به آن‌ها اطلاع دهید:

•    یک بالغ وجود دارد تا آنها برساند و بازگرداند

•    کسی در مدرسه به آنها کمک خواهد کرد تا اتوبوس خود را در پایان روز پیدا کنند

•    اهمیت ساکت و آرام بودن در اتوبوس

2.  نام معلم را به کودک‌تان یاد بدهید

کودک شما احساس آرامش بیشتری خواهد داشت و بیشتر احتمال دارد که با اطمینان معلم خود را  ملاقات کند، اگر اسم او را از قبل بداند. هنگامی‌که نام معلم را دانستید، به کودک خود کمک کنید تا آن را حفظ کند. اگر عکس او را در وب‌سایت مدرسه پیدا کردید، این می‌تواند به فرزند شما کمک کند تا با آنها احساس راحتی کنند.

مهد کودک - معلم کودک

3. با مدرسه و معلم در رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنید

مدرسه شما ممکن است صفحاتی در رسانه های اجتماعی برای ارتباط با معلمان، مدیران، کارمندان پشتیبانی و سایر والدین داشته باشد. این صفحات را بیابید و به آن‌ها  بپیوندید. این یک راه عالی برای دسترسی به والدین دیگر و مدرسه است. در بعضی موارد، ممکن است راهی برای اطلاع از اعلان‌ها باشد.

4. به وضعیت صندلی اتومبیل خود نگاه کنید

این یک زمان عالی برای بازنگری صندلی ماشین شماست. اول از همه، اگر از آن استفاده نمی‌کنید، حتماً آن را تهیه کنید. حتی اگر قانونی در مورد آن وجود نداشته باشد، مهد کودکی‌ها باید در صندلی مخصوص بسته به اندازه‌شان بنشینند. شما همچنین باید مطمئن شوید که صندلی ماشین شما منقضی نشده است. راهنمایی‌های دیگر برای خرید صندلی ایمنی کودک عبارتند از:

•   صندلی ماشین فقط جدید خریداری کنید

•    یک تکنسین برای بازرسی و نصب صندلی ماشین خود داشته باشید

•    بچه‌ها را فقط در صندلی‌های عقب بنشانید

5. تشویق توسعه مهارت‌های حرکتی

هر مدرسه در مورد آمادگی و توسعه مهارت‌های حرکتی متفاوت است. بنابراین، جزئیات دقیق آن را توضیح نمی‌دهم. بااین‌حال، اهمیت آن بسیار زیاد است. در اینجا برخی از کارهایی که می‌توانید برای تقویت مهارت‌های حرکتی فرزندتان از آن استفاده کنید را بیان می‌کنم:

مهارتهای کودکی فرزند - مهد کودک

•    ساخت مار، توپ یا فقط فشار دادن خمیر بازی

•    پاره کردن کاغذ به قطعات کوچک

•    بستن، دکمه ها و زیپ

•    قرار دادن سکه در قلک

•     برش کاغذ با قیچی

•    رنگ آمیزی، نقاشی 

•    بالا رفتن از تجهیزات زمین بازی

•    پرش از طناب

•    بازی فوتبال

•    پریدن، لی لی

6. به آنها آداب ابتدایی و مناسب سن‌شان بیاموزید

به فرزندانتان یاد بدهید بگوید لطفا و متشکرم. به آن‌ها یاد بدهید منتظر نوبت‌شان بمانند. با مثال نشان دهید که چگونه عذرخواهی می‌کنید زمانی که به احساس شخصی آسیب رسانده‌اید. فقط آداب را نیاموزید بلکه به آن‌ها آموزش دهید که چرا این چیزها مهم هستند.

معلم کودک‌تان از شما تشکر خواهد کرد. دوستان آن‌ها از شما تشکر خواهند کرد. والدین دیگر از شما تشکر خواهند کرد. چهار یا پنج ساله‌ی شما به اندازه کافی برای شناختن رفتارها و معاشرت‌ها در زمانی مناسب بالغ خواهد بود.

7. استقلال را تشویق کنید

تصور کنید که یک معلم مسئول بیست تا سی فرزند  شش ساله هستید. اکنون تصور کنید که هیچ یک از آنها قادر به پوشیدن بالا بردن زیپ لباس خود نیستند. 

تصور کنید که باید تمام دانش آموزان کلاس خود را تحت نظارت قرار دهید در حالی که به یکی از دانش آموزان کمک می‌کنید تا کارهای جزئی مانند پیدا کردن یک پوشه در میز خود یا استفاده از دستشویی را انجام دهند. در نهایت، تصور کنید که تلاش می‌کنید کلاس را آرام نگه دارید، زمانی که هر دانش آموز به سمت  شما می آید تا کوچکترین کار را برایشان انجام دهید.

در این شرایط هرگز کاری به پایان نمی‌رسانید. لطفا آنچه را که می توانید برای مراقبت اولیه و مهارت‌های حل مسئله مناسب سن‌شان را به کودکان‌تان بیاموزید. سپس، هنگامی که واقعا نیاز به کمک دارند،  به آن‌ها آموزش دهید تا صبر کنند تا نوبت‌شان برسد.

8. اطمینان حاصل کنید که کودک شما در موارد ایمن سازی بروز است

 شما نمی خواهید یکی از آن والدینی باشید که اعلان دریافت می کند که فرزندشان از مدرسه حذف خواهد شد، زیرا یک واکسن مهم را هنوز نزده است. از دکتر بپرسید که آیا کودک شما قبل از شروع مهد کودک واکسن‌های مورد نیاز را زده است یا خیر. به عنوان  احتیاط، یک کپی از سوابق واکسن فرزند خود در خانه نگه دارید.

ایمن سازی کودک - مهد کودک

9. اجازه دهید بچه شما خرید کند

آیا به یاد دارید زمانی که به خرید مدرسه می‌رفتید و  دفتر، مداد، مداد رنگی و موارد دیگر را انتخاب می‌کردید؟ متأسفانه اکنون اکثر تجهیزات مدارس به گونه‌ای دقیق است که بچه‌ها این گزینه‌ها را ندارند. انتخاب لباس مدرسه نیز اغلب محدود است، حتی در مدارس دولتی. این امر مطمئنا لذت آماده شدن برای شروع مدرسه را از بین می‌برد.

به این ترتیب، مهم است فرزندتان بتواند در هر کجا که می تواند رهبری را بر عهده بگیرید. اجازه دهید آنها شما را به خرید ببرند و به آنها اجازه دهید ظرف غذا، جوراب و هر چیز کوچک دیگری را خود انتخاب کنند. 

10. یک برنامه برای ناهار یا میان وعده تهیه کنید

حتی اگر مهد کودک تنها نیمی از روز باشد، احتمالا کودک شما حداقل به یک میان وعده نیاز دارد. آنها حتی ممکن است برای ناهار هم آنجا باشند. این می‌تواند پیچیده‌تر از آنچه فکر می کنید باشد. بعضی از مدارس نیاز به پرداخت پول در یک حساب آنلاین دارند. دیگران بلیط یا کارت نهار می‌فروشند. بدانید که انتظارات چیست، تا کودک شما در روز اول آماده باشد.

این یک زمان پر از استرس برای شما و فرزندتان است. نفس عمیق بکشید و به یاد داشته باشید که این یک چیز خوب است. قبل از آنکه بدانید، این‌ها همه به یک خاطره فوق العاده  هنگام آماده شدن برای فرستادن فرزند عزیز خود به دانشگاه تبدیل می‌شوند.

 

منبع: Lifehack
 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-22 18:25:59
دسته بندی ها