چگونه فرزندی بالغ و مسئولیت‌پذیر تربیت کنیم؟

6 آذر 1398 - 12:00
مهارت‌های فرزندپروری - چگونه فرزندی بالغ و مسئولیت‌پذیر تربیت کنیم؟
چگونه فرزندی بالغ و مسئولیت‌پذیر تربیت کنیم؟
امتیاز مطلب: 78%

تکنولوژی همه نوع امکاناتی را برای ما به ارمغان آورده است. چیزهایی که پدربزرگ و مادربزرگ‌های ما از دیدن آن شگفت‌زده می‌شوند. با این حال، یکی از کارهایی که فناوری هرگز قادر به ساده‌سازی آن نبوده، فرایند کمک به کودکان برای تبدیل به بزرگسالانی که مسئولیت تعهدات خود را می‌پذیرند و بالغ و متمدن در تمام زمینه‌های زندگی خود رفتار می‌کنند است. در این مقاله، راه‌هایی که والدین می‌توانند روش درست زندگی را به کودکان خود آموزش دهند مورد را بررسی قرار می‌دهیم. این آموزش‌ها از اصول اولیه پرورش کودک گرفته شده‌ که از فرهنگ مدرن تقریبا ناپدید شده است. با یوکن همراه باشید.

1. خانواده‌ای که با هم غذا می‌خورند، با هم احترام یاد می‌گیرند

در گذشته خانواده‌ها با هم دور یک میز می‌نشستند و شام می‌خوردند. البته، این مربوط به زمانی است که بسیاری از زنان مجبور نبودند خارج از منزل کار کنند و به همین دلیل وقت داشتند برای شوهران و فرزندانشان غذا درست کنند، به جای آن که از کارشان با خستگی به خانه بیایند. در زمان مدرن که هر دو همسر احتمالا شغلی خارج از منزل دارند، هیچکدام از والدین نمی‌خواهند تلاش بیشتری برای آشپزی و جمع کردن ظرف‌ها پس از خوردن انجام دهند.

تربیت فرزند - مسئولیت پذیر بودن

با این حال، راه‌هایی برای خانواده‌ها وجود دارد که به جای اینکه از بیرون غذا سفارش دهند یا غذای آماده گرم کنند و پس از آن روی مبل بشینند و تلویزیون تماشا کنند هنوز، هم از با هم بودن لذت ببرند‌.

هنگامی که خانواده‌ها دور یک میز می‌نشینند و با هم غذا می‌خورند و در مورد روزی که داشتند صحبت می‌کنند، یکدیگر را میشناسند. کودکان وقتی به آن‌ها اهمیت می‌دهید، عشق را احساس می‌کنند، رفتارهای معقول سر سفره را یاد می‌گیرند و همچنین هنر گفتگو را می‌آموزند. زمانی که در هنگام سوار و خارج شدن از ماشین یا عبور از کنار یکدیگر در راهروهای خانه خود با هم صحبت می‌کنید، فقط پاسخ‌های کلمه‌ای که چیزی به شما نمی‌گوید را می‌شنوید.

گفتگوهای عمیق روابط خانوادگی را غنی‌سازی می‌کند و مهارت های اجتماعی ارزشمند را آموزش می‌دهد.

2. کودک خود را تنبیه کنید

مدتها پیش مجازات بدنی بخشی از زندگی هر کودکی بود. من قطعا نمی‌گویم که سوء استفاده جسمی چیزی است که باید اتفاق بیفتد. با این حال، در زندگی یک کودک زمانی وجود دارد که تنبیه نه تنها مناسب است، بلکه بهترین روش برای مطیع کردن اوست. هنگامی که یک کودک به نوجوانی می‌رسد، زمان مجازات بدنی گذشته و در آن لحظه، کودک اخلاق و شخصیت خود را در یک سطح پایه تشکیل داده است‌.

با این حال، در اوایل دوران کودکی، ترس اینکه تنبیه می‌تواند نتیجه یک عمل باشد، سالم است. در آن سن، بچه‌ها برای استدلال پیچیده اخلاقی آماده نیستند، اما باید بدانند برخی کارهایی که انجام می‌دهند اشتباه است. این سریع‌تر و بهتر از گرفتن گوشی هوشمند یا بازی ویدیویی است.

3. از رویاهای فرزندتان حمایت کنید و آنها را پرورش دهید

پرورش کودک به طوری که به فردی بالغ و متمدن تبدیل شود آسان نیست. صادقانه بگویم، به بیش از تنظیم قوانین و ایجاد نظم نیاز دارد. کودکان برای رشد و شکوفایی نیاز به ساختار دارند. با این وجود، تنها ساختار نیز کافی نیست. هنگامی که شما برای اولین بار گوجه‌فرنگی می‌کارید، به منظور گسترش و شروع به توسعه، نیاز به یک درخت یا دیگر سیستم‌های پشتیبانی دیگر دارد. ساختاری که  برای فرزندتان فراهم می‌کنید، چارچوب محدودیت‌هایی را که در آن می‌تواند با خیال راحت توسعه یابد را فراهم می‌کنید.

حمایت - فرزند مسئولیت پذیر

در هنگام رشد شاخه‌ی گوجه فرنگی، زمانی می‌رسد که شروع به گسترش در جهات مختلف و حتی قوی‌تر شدن می‌کند. هنگامی که فرزند شما به بلوغ می‌رسد و تحت استقلال کامل رشد می‌یابد، وقت آن رسیده او را رها کنید.

دانستن اینکه چه زمانی می‌توانیم به او اعتماد داشته باشیم مهم است. کودکان می‌خواهند ساختار داشته باشند، اما آنها همچنین می‌خواهند که به آنها اعتماد کنید، بنابراین وقتی می‌بینید که فرزند شما برای اعتماد آماده است، باید آماده باشید که اعتماد به آنها را افزایش دهید. این امر به آنها آزادی برای دنبال کردن رویاهای خود داده و همچنین چشم‌اندازی برای تماشای شکوفه شدنشان به بزرگسالانی موفق که همیشه می‌دانستند می‌توانند بشوند به شما می‌دهد.


منبع: Lifehack
 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-19 18:22:45
دسته بندی ها