مزایای فراوان سفر رفتن

8 آبان 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - مزایای فراوان سفر رفتن
مزایای فراوان سفر رفتن
امتیاز مطلب: 71%

ایده مسافرت، برای بسیاری از مردم،  مانند رؤیایی به نظر می‌رسد که فقط می‌توانند در مورد آن خیال‌پردازی کنند و فکر می‌کنند مسافرت به دسته‌ای از افراد با درآمد بالا، اختصاص دارد. این عقیده صحیح نیست. هر شخص با هر مقدار درآمد و زمان می‌تواند به سفر رفته و از مزایای فراوان آن بهره‌مند شود. با یوکن همراه باشید.

آیا شما از زندگی فرار می‌کنید یا  زندگی از شما فرار می‌کند؟

اگر مسافرت را در اولویت زندگی خود قرار دهید، بسیاری از مردم به شما خواهند گفت که این کار را انجام ندهید. آنها سعی می‌کنند به شما بگویند  که در  منابع مالی خود سرمایه گذاری کنید. ممکن است به‌طور دائمی برای غیرمنطقی بودن یا استفاده از سفر برای فرار از واقعیت سرزنش شوید.  

برخلاف این امر، اگر شما خود را  در چرخه‌ی کار، خواب، غذا خوردن و تعطیلات آخر هفته غرق کنید، زندگی از شما فرار خواهد کرد، زیرا هرگز چیز فوق‌العاده‌ای را تجربه نمی‌کنید. در عوض، بر  سفری در تمام عمر سرمایه‌گذاری کنید و تجربیاتی خواهید داشت که با پول نمی‌توان آن‌ها را خرید. 

سفر برای تعصب، محدودیت و  کوتاه‌فکر بودن مرگبار است و بسیاری از مردم به‌شدت به آن نیاز دارند. رشد و شکوفایی، دیدگاه‌های خیرخواهانه و چیزهای دیگر را نمی‌توان با ماندن در نقطه‌ای کوچک از زمین به دست آورد.

دست کشیدن از خواسته‌های درونی؟

بسیاری از مردم بر این باورند که باید «عاقلانه پول خرج کنند»، بنابراین در یک جا ثابت می‌مانند و هرگز خواسته‌های خود را برآورده نمی‌کنند. این افراد به رویای خود فکر می‌کنند، اما دستیابی به آن‌ها را از خود محروم می‌کنند.

سفر - مزایای سفر رفتن - دست کشیدن از خواسته های درونی

مسافرت سفر روح است. مزایای آن غیرقابل اندازه‌گیری بوده و هنگامی‌که به سفر می‌روید، خود را کشف می‌کنید، ترس‌هایتان را تسخیر می‌کنید و استرس را از خود برمی‌دارید. مزایای متعددی از سفرهایی که فقط تعطیلات و یا گشت‌های برنامه‌ریزی‌شده نیستند، بلکه سفرهای کشف خود هستند حاصل می‌شود. 

پس از گذشت سال‌ها، به گذشته نگاه خواهیم کرد و از کارهایی که انجام ندادیم پشیمان می‌شویم. اشتباهاتی که مرتکب شدیم به درس‌های زندگی ما اضافه‌شده‌اند. عمیق‌ترین پشیمانی ما زندانی بودن در یک جای ثابت، محاسبه زمان و پول صرف شده و گرفتن جلوی خود برای رهایی است. عشق، رضایت و شادی که در هنگام سفر احساس خواهید کرد، شما از محاسبه مقدار پول یا زمان صرف شده باز نگه می‌دارد.

سفر - ابزار توسعه خود

ما همه با مشکلات زندگی محاصره‌شده‌ایم و سخت کار می‌کنیم تا آن را تغییر دهیم. تلاش و کار سخت همراه با پشتکار برای ایجاد تغییرات بزرگ نیاز است. هیچ‌کس انرژی ذهنی ندارد تا تمام تغییراتی که باید را انجام دهند. همه‌ی ما هرسال لیستی طولانی از اهداف را ایجاد می‌کنیم، اما درنهایت با تمام آنچه امیدواریم به دست بیاوریم احساس فشار خواهیم کرد.

سفر مسیری است که به شما کمک می‌کند اهداف بهبود خود را درک کنید

همه ما به این می‌اندیشیم که کجا می‌خواهیم برویم. سپس روزهای جدید می‌آیند و می‌روند.  به نظر می‌رسد در هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم همیشه منتظر زمان مناسب برای آغاز آن هستیم. سفر می‌تواند در رسیدن به اهداف زیادی، از قبیل موارد زیر کمک کند:

سفر - مزایای سفر رفتن

•    یادگیری زبان‌های جدید

•    مدیریت موقعیت اجتماعی

•    امتحان غذاهای جدید

•    آشنایی با ادبیات جدید

•    فعال نگه‌داشتن ذهن و بدن

وقتی به یک کشور خارجی سفر می‌کنید، یاد می‌گیرید که چگونه ارتباط برقرار کنید حتی اگر زبان محلی را نفهمید. یاد می‌گیرید چگونه جهت‌یابی کنید، دوستان جدیدی پیدا می‌کنید و یاد می‌گیرید که چگونه با دیگران همکاری کنید و چگونه مشکلات را حل کنید. این تجربه اعتماد به نفس شما در  رسیدگی به موقعیت‌های غیرمنتظره در یک محیط جدید را تقویت می‌کند.

 زندگی به آنچه شما به آن اجازه می‌دهید تبدیل می‌شود

همان‌طور که مارک مانسون می‌نویسد:

اکثر مردم تصور می‌کنند که از جنبه‌های منفی خود رنج می‌برند. اما دلیل واقعی رنج آن‌ها، اجتناب از جنبه‌های منفی خودشان نه این واقعیت که آن‌ها را دارند است.

منبع: Lifehack
 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-23 10:25:52
دسته بندی ها