9 کاری که افراد با اعتماد به نفس بالا انجام می‌دهند

4 آبان 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - 9 کاری که افراد با اعتماد به نفس بالا انجام می‌دهند
9 کاری که افراد با اعتماد به نفس بالا انجام می‌دهند
امتیاز مطلب: 93%

اعتماد به نفس قطعه‌ی پایه‌ای است که با داشتن آن قادر به انجام کارهای بزرگ در زندگی هستیم. اگر در خود و توانایی‌هایمان اعتمادبه‌نفس داشته باشیم، احتمال بیشتری وجود دارد که چیزهای مختلف را امتحان کنیم و ریسک‌های بیشتری بپذیریم؛ از رئیس خود درخواست افزایش حقوق یا ترفیع کنیم یا ورزش کردن را شروع کنیم. هر چه که باشد، اگر در توانایی خود برای موفق شدن مطمئن نباشیم، آن را امتحان نخواهیم کرد.

اعتمادبه‌نفس چیزی است که اغلب در مردم قابل تشخیص است، اما تشخیص اینکه دقیقاً چه چیزی آن‌ها را با اعتمادبه‌نفس نشان می‌دهد دشوار است. در اینجا 9 چیز که افراد با اعتمادبه‌نفس بالا به صورت منظم انجام می‌دهند و شما می‌توانید بلافاصله برای ایجاد اعتمادبه‌نفس در خود آن‌ها را انجام دهید را معرفی می‌کنیم. با یوکن همراه باشید.

1. لبخند بزنید

چیز ساده‌ای مانند لبخند زدن می‌تواند در بهبود خلق‌وخوی شما و سطوح استرس تفاوت عظیمی ایجاد کند. لبخند زدن باعث می‌شود که مغز شما احساس کند خوشحال است. دفعه آینده که در خیابان یا در مدرسه یا محل کار راه می‌روید، به اولین کسی که می‌بینید لبخند بزنید و تغییر خلق‌وخوی خود را احساس کنید.

2. دیگران را تشویق کنید

مردم مطمئن از توانایی‌های خود آگاهی دارند و با وجود دیگران احساس تهدید نمی‌کنند. در عوض، افراد با اعتمادبه‌نفس، دیگران را تشویق می‌کنند که موفق شوند و آن را به دنبال فرصت‌های سودمند هدایت می‌کنند. دفعه‌ی بعدی که کسی به شما نزدیک می‌شود (یک همکار یا دوست) تا در مورد فرصت یا علاقه‌ای که دارد با شما صحبت کند، او را تشویق کنید تا با آن روبرو شود.

تشویق دیگران - افراد با اعتماد به نفس

3. زبان بدن مثبت و باز داشته باشید

 زبان بدن مثبت نه تنها بر نحوه دیدن شما توسط دیگران مؤثر است بلکه بر احساس شما نیز تأثیر می‌گذارد. شبیه به لبخند زدن، انجام کاری آسان مانند ایستادن بلندتر یا کمی سفت کردن سینه می‌تواند باعث احساس اعتمادبه‌نفس بیشتری شود. دفعه آینده که در وضعیت استرس‌زا قرار دارید، حالت خود را صاف کنید و پای خود را به طور محکم روی زمین قرار دهید.

4. درباره دیگران بپرسید

افراد با اعتمادبه‌نفس در هر موقعیتی که نصیبشان می‌شود در مورد خود صحبت نمی‌کنند. درست است که می‌خواهند شنیده شوند، اما نیازی به اثبات خود ندارند. این اطمینان به آنها امکان می‌دهد تا فرد دیگری را سریع‌تر بشناسند. دفعه آینده که  با کسی که نمی‌شناسید (و یا خیلی کم می‌شناسید) صحبت می‌کنید، سعی کنید مکالمه را در مورد آنها نگه دارید. هنگامی‌که چیزی را پیدا کردید که به نظر می‌رسد به آن علاقه‌مند هستند و یا با شما اشتراک دارند، بیشتر در مورد آن موضوع صحبت کنید. هنگامی‌که فرد متوجه شود که واقعاً آنها را علاقه‌مند می‌دانید، احتمال بیشتری دارد با شما ارتباط خوبی برقرار کند.

پرسش درباره دیگران - افراد با اعتماد به نفس

5. گوش کنید

گوش دادن در احساس دیگران تأثیر زیادی دارد. افراد با اعتمادبه‌نفس به آنچه دیگران می‌گویند گوش می‌دهند. این‌گونه می‌توانید روشن‌فکر باشید و دیگران را درک کنید. یکی از بهترین راهنمایی‌ها در این زمینه این است که به دیدگاه یک شخص گوش دهید و  حداقل سه ثانیه برای پاسخ دادن صبر کنید. اگر خیلی زود جواب دهید، از پاسخ خود دفاع می‌کنید یا با افکار خود پاسخ می‌دهید و این احتمال وجود دارد که شما واقعاً گوش نکردید و بر روی نظر خود متمرکز بودید. همان‌طور که منتظر پاسخ می‌مانید، فرد دیگر نیز احتمال بیشتری دارد که بیشتر درباره خودش فاش کند. دفعه آینده که خواستید بلافاصله در یک مکالمه پاسخ دهید، متوقف شوید، سه ثانیه صبر کنید و حقیقتاً اجازه دهید که کلمات فرد دیگر در ذهن‌تان قرار بگیرد.

6. با اطمینان فکر کنید

فکر کردن با اطمینان ممکن است به نظر آسان بیاید اما مهم است (و گاهی اوقات سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید). برای با اطمینان فکر کردن، زمانی که در یک وضعیت اعتمادبه‌نفس داشتید را به یاد  بیاورید. شاید در آخرین کنفرانس خود تعریفی دریافت کردید و در مورد خود و  مهارت‌هایتان احساس خوبی داشتید. قبل از کنفرانس  و یا سخنرانی بعدی، به یاد داشته باشید که این حس چگونه بود و به یاد داشته باشید که دیگران متوجه عملکرد خوب شما در دفعه‌ی قبل هستند.

اتماد به نفس بالا - فکر با اطمینان

7.  برای موفقیت لباس بپوشید

این کار ممکن است بیهوده به نظر برسد، اما نحوه‌ی لباس پوشیدن شما در احساس‌تان تأثیر می‌گذارد. بنابراین، اگر می‌خواهید احساس اعتمادبه‌نفس کنید، باید خوب لباس بپوشید. دفعه آینده که به موقعیتی می‌روید که در آن نیاز به اعتمادبه‌نفس دارید (یک سخنرانی، مذاکره، مکالمه بسیار مهم و غیره)، لباس‌های تمیز و مرتب که مناسب هستند بپوشید و احساس اعتمادبه‌نفس بیشتری خواهید داشت.

8. ذهنیت لیوان نیمه‌پر داشته باشید

به‌جای تمرکز بر جنبه‌ی منفی و بدبینی در مورد چیزها، افراد با اعتمادبه‌نفس بر روی خوش‌بین بودن تمرکز می‌کنند؛ آنها در توانایی خود برای دیدن مسیر جایگزین برای دستیابی به نتایج مطلوب اعتمادبه‌نفس دارند. آسان است فکر کنیم کاری به دلیل منابع، مهارت و زمان محدود عملی نمی‌شود، اما افراد با اعتمادبه‌نفس وضعیتی که دارند را می‌بینند و به این فکر می‌کنند که "چگونه می‌توانم این کار را انجام دهم؟" هنگامی‌که احساس شکست می‌کنید بر روی آنچه دارید تمرکز کنید و خوش‌بین باشید.

لیوان نیمه پر - اعتماد به نفس بالا

9. مدیتیشن کنید

مدیتیشن یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود حضور خود است و حضور یکی از مهم‌ترین دلایل جذابیت است. افراد با اعتمادبه‌نفس آگاهی خوبی از وضعیت خود دارند و تمام انرژی و توجه خود را به کسانی که با آنها صحبت می‌کنند، قرار می‌دهند. مدیتیشن شما را در لحظه قرار می‌دهد و هنگامی‌که در لحظه قرار دارید، می‌توانید بهتر توانایی‌ها و مهارت های خود را در عمل ببینید که می‌تواند به شما در ایجاد حس اعتمادبه‌نفس کمک کند. مدیتیشن می‌تواند ذهن شما را بهبود بخشد و شما را از افکار خود آگاه‌تر سازد. اگر بتوانید افکار خود را تشخیص دهید، می‌توانید افکار منفی را قبل از اینکه در بدن‌تان آشکار شوند به افکار مثبت تبدیل کنید، که به شما کمک می‌کند احساس اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشید.

 

منبع: Lifehack

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-23 10:47:32
دسته بندی ها