15 نشانه که با مرد خوبی زندگی می‌کنید

28 مهر 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - 15 نشانه که با مرد خوبی زندگی می‌کنید
15 نشانه که با مرد خوبی زندگی می‌کنید
امتیاز مطلب: 91%

وقتی صحبت از خواستگاری و ازدواج به میان می‌آید، ابهاماتی درمورد نشانه‌های روابط سالم وجود دارد و خیلی‌ها نمی‌دانند همسر مناسب چه کسی است. با یوکن همراه باشید تا ویژگی‌های مرد ایده‌آل را معرفی کنیم تا هم خانم‌ها بدانند همسر مناسب چگونه مردی است و هم آقایان بدانند چگونه همسر لایق‌تری باشند.

1. مرد ایده‌آل اجازه نمی‌دهد یادتان برود که چقدر عاشقتان است

خیلی از خانم‌ها هیچ مهر و محبتی در زندگی مشترکشان احساس نمی‌کنند، زیرا از سوی همسرشان رفتاری مبنی بر دوست داشته شدن دیده نمی‌شود و فکر می‌کنند با مردی زندگی می‌کنند که هیچ عشق و محبتی ندارد. مرد ایده‌آل همیشه به همسرش نشان می‌دهد که چقدر برایش ارزشمند است. اگر کسی واقعاً عاشقتان باشد، عشق و محبتش احساس خواهد شد؛ اما وقتی عشقش درک نشود، همیشه با خودتان کلنجار خواهید رفت که آیا همسرم دوستم دارد؟ تمایلی به بودن در کنار من دارد؟

مرد ایده آل - عاشق بودن - زندگی مشترک

2. مرد ایده‌آل همیشه حامی همسرش است

مرد خوب هوای همسرش را دارد و او را در تمام تصمیمات (ادامه‌ی تحصیل، شغل و دیگر تصمیمات سرنوشت ساز) حمایت می‌کند. مرد خوب هیچ وقت باعث نمی‌شود همسرش احساس دلسردی یا ناامیدی کند، بلکه همواره در کنار اوست و همراهی‌اش می‌کند. مرد خوب از موفقیت‌های همسرش خوشحال می‌شود و در شکست‌ها پشت‌وپناه اوست.

3. مرد ایده‌آل الهام‌بخش همسرش است

الهام‌بخش بودن بیشتر خاصیت فعالانه دارد و یک گام جلوتر از حمایت و پشت‌گرمی است. کسی می‌تواند الهام‌بخش دیگران باشد که هم برای پیشرفت و توسعه‌ی فردی خود وقت بگذارد و هم مشوق دیگران باشد. اینکه اشتیاق و پشتکار مرد خوب در دنبال کردن آرزوهایش می‌تواند به همسرش هم منتقل شود، بسیار عالی است.

4. مرد ایده‌آل به دنبال جلب اعتماد همسرش است

مرد خوب همیشه سعی می‌کند همسرش در زندگی مشترک احساس راحتی و اطمینان داشته باشد. این احساس وقتی به وجود می‌آید که دو طرف بتوانند به هم اعتماد کنند، زیرا اعتماد لازمه‌ی عشق و احترام است. مرد ایده‌آل کسی است که این مسئله را درک می‌کند و می‌داند اعتماد به‌راحتی به‌دست نمی‌آید، بلکه باید برای کسب آن تلاش کند و در حفظ آن نیز کوشا باشد.

مرد ایده آل - جلب اعتماد همسر - زندگی مشترک

5. مرد ایده‌آل به همسرش احساس زیبا بودن را منتقل می‌کند

برای اینکه زنی در زندگی احساس زیبا بودن کند، تنها گفتن جملات ستایش برانگیز کافی نیست. مرد ایده‌آل کسی است که بتواند احساس زیبا بودن را با هر نگاه و نوازش و رفتاری به همسر خود منتقل کند. وقتی زن به ظاهرش رسیدگی می‌کند، هیچ‌چیزی از نگاه مرد خوب پنهان نمی‌ماند و اجازه نمی‌دهد فکر کند دیگر برایش جذابیتی ندارد. تفاوتی ندارد لباس منزل بپوشید یا لباس مهمانی، درهرصورت وقتی واقعاً عاشقتان باشد، در مقابل چشمانش زیبا و جذاب خواهید بود.

6. مرد ایده‌آل در انجام کارهای جزئی غفلت نمی‌کند

آیا آنقدر مشغله دارید که نمی‌رسید سفارش‎هایتان را از پست تحویل بگیرید؟ آیا همسرتان بدون اطلاع شما، برای تماشای تئاتری که مشتاق دیدنش هستید، بلیت گرفته است؟ شاید کارهای جزئی مانند تحویل سفارش‌هایتان پستی یا خرید بلیت تئاتر خیلی کوچک به نظر برسند، اما همین کارها نشان می‌دهد همسرتان به این درک رسیده که این جزئیات بسیار اهمیت دارد و با عشق و علاقه در پی خوشحال کردن شماست.

7. مرد ایده‌آل به شما احساس امنیت می‌دهد

خیلی خوشایند است که زنی بتواند در کنار شوهرش به احساس آرامش و امنیت برسد. وقتی زنی نتواند در کنار همسرش احساس آرامش و امنیت داشته باشد و با خیال راحت زندگی کند، حتی بهترین مادیات و خصوصیات مثبت مرد هم برایش جلوه‌ای نخواهد داشت و باعث خوشحالی‌اش نمی‌شود.

مرد ایده آل - احساس امنیت - زندگی مشترک

8. مرد ایده‌آل از خط قرمزها نمی‌گذرد

گاهی ممکن است بین زن و شوهرها اختلاف به وجود بیاید، اما این دلیل نمی‌شود که ناسازگاری بین زوجین به مسئله ای شخصی تبدیل شود و کلامشان رنگ توهین و تحقیر به خود بگیرد. مرد خوب همیشه آرامش خود را حفظ می‌کند و بی‌دلیل عصبی نمی‌شود، بلکه به دنبال حل اختلاف پیش‌آمده است.

9. مرد ایده‌آل به دنبال رشد و توسعه‌ی فردی است

مرد خوب تلاش می‌کند زمینه‌ی رشد و توسعه‌ی فردی را فراهم کند. این پیشرفت می‌تواند از طریق یادگیری مطالب جدید، مهارت‌های بهتر، مطالعه یا تماشای یک برنامه‌ی مستند به‌دست بیاید. مرد خوب قادر است همسرش را از نظر فکری به چالش وادار کند و توجهش را به‌دست آورد. هرچند این کارها برای ارتقای فردیِ خود انجام می‌دهد، اما رشد و توسعه‌ی فردی دارای ارزش‌های بسیاری است که روی زندگی مشترک نیز تأثیر مثبت می‌گذارد.

10. مرد ایده‌آل بسیار صادق است

مرد خوب هیچ‌وقت به همسرش دروغ نمی‌گوید و به این باور رسیده که صداقت بهترین سیاست برای داشتن یک رابطه‌ی شاد و سالم است.

مرد ایده آل - صادق بودن - زندگی مشترک

11. مرد ایده‌آل اهل عمل است

وقتی مردی وعده‌های پوچ بدهد و هرگز به قول‌هایش عمل نکند، هیچ احترامی نزد همسر خود نخواهد داشت. مرد خوب با عمل به وعده‌هایی که می‌دهد، به همسرش نشان می‌دهد برایش ارزشمند است و لایق احترام اوست.

12. مرد ایده‌آل احساساتش را بروز می‌دهد

خیلی از افراد به‌سختی می‌توانند در مورد احساسات، آرزوها و ترس‌های خود حرف بزنند؛ اما اگر همسرشان فرد شایسته‌ای باشد، قطعاً صبحت کردن درباره این مسائل ساده‌تر خواهد بود. مرد خوب احساساتش را نزد همسرش بروز می‌دهد و هیچ‌چیزی را از او پنهان نمی‌کند و با این کار نمی‌گذارد تنش و دلخوری ایجاد شود.

13. مرد ایده‌آل نمی‌گذارد همسرش از بیان حقیقت بترسد

برای اینکه زندگی بهتری داشته باشید و با مرد زندگی‌تان روراست باشید، باید در رابطه‌تان احساس راحتی کنید و بدانید مورد قضاوت قرار نخواهید گرفت. مرد خوب همسرش را تشویق می‌کند که حرف دلش را بدون هیچ ترس و واهمه‌ای بزند و احساساتش را بروز دهد. رفتار مردِ خوب به گونه‌ای است که در کنار او می‌توانید خودِ واقعی‌تان باشید، بدون هیچ ترس و ابایی!

14. مرد ایده‌آل آسیبی به همسرش وارد نمی‌کند

مرد خوب هیچ آسیب جسمی یا روانی به همسرش وارد نمی‌کند و حتی به ذهنش هم خطور نخواهد کرد که در مقابل همسرش رفتار خشونت‌آمیزی داشته باشد یا به او توهین کند.

مرد ایده آل - آسیب به همسر - زندگی مشترک

15. مرد ایده‌آل در سختی‌ها کنار شماست

مردی که قدر زندگی‌اش را می‌داند، به این درک رسیده که زندگی سختی‌هایی دارد، پس تمام تلاشش را می‌کند تا در سختی‌های زندگی همراه همسرش باشد و با دیدن سختی‌ها خود را کنار نمی‌کشد. اینکه کسی در شادی‌ها کنارتان باشد، چندان ارزشمند نیست؛ اما مرد خوب کسی است که در روزهای سخت همراه همسرش باشد و او را تنها نگذارد.

اگر مرد زندگی‌تان این خصوصیات را دارد، خدا را شاکر باشید و به او نشان دهید برای تمام خوبی‌هایی که دارد قدردان او هستید.

منبع: huffingtonpost

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-11-04 17:16:12
دسته بندی ها