کارهایی که باید قبل از شروع رابطه ی جدید انجام دهید

24 مهر 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - کارهایی که باید قبل از شروع رابطه ی جدید انجام دهید
کارهایی که باید قبل از شروع رابطه ی جدید انجام دهید
امتیاز مطلب: 70%

روابط عاطفی پیچیدگی‌های خود را دارد. اگر اهداف، انتظارات، خواسته‌ها و انگیزه‌های مشترکی نداشته باشید، رابطه‌تان به نتیجه‌ی خوبی نخواهد رسید. به‌سادگی می‌توانید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنید و تقصیرها را به گردن طرف مقابل بیندازید، اما لازم است خودتان مسائلی را رعایت کنید تا به شریک عاطفی‌تان هم فرصت دهید همانند شما شود. اگر می‌خواهید رابطه‌ی عاطفی خوبی داشته باشید، با یوکن همراه باشید. در این مقاله به شما می‌گوییم چگونه برای ورود به یک رابطه عاطفی جدید آماده شوید.

1. همان کسی شوید که آرزو دارید

رابطۀ جدید - آرزو - انگیزه - اهداف

ابتدا باید از خود بپرسید همان کسی هستید که همیشه آرزویش را داشتید؟ چه رفتاری را در دیگران می‌ستایید؟ چه ضعف‌هایی دارید؟ اگر فکر می‌کنید نیاز است، لیستی از تمام خصوصیاتی که همیشه به دنبالش بوده‌اید، تهیه کنید. سپس برنامه‌ریزی کنید تا آنها را با تمرین و تلاش به دست آورید و بهتر باشید.

2. رنگ و بوی جذابیت را وارد زندگی‌تان کنید

وقتی زندگی‌تان برای شما جذابیتی ندارد، چطور می‌تواند برای دیگران جذاب باشد؟ چرا فرد دیگری باید وارد زندگی‌تان شود؟ به سراغ کارهایی بروید که شادتان می‌کند و باعث می‌شود برای شروع روز جدید هیجان داشته باشید. به دنبال چیزهایی باشید که دلتان می‌خواهد با علاقه دنبالشان کنید و پیشرفت خود را با اطرافیان به اشتراک بگذارید. اگر زندگی‌تان به اندازه‌ی کافی جذابیت ندارد، پس چرا دست روی دست گذاشته‌اید؟ شاید وقت آن رسیده که به دنبال عشق باشید. مطمئن باشید عشق زندگی را برایتان جذاب‌تر خواهد کرد.

3. ببینید چه چیزی باعث اشتیاقتان می‌شود

برای اینکه زندگی شیرین‌تری داشته باشید باید چیزی پیدا کنید که نسبت به آن از صمیم قلب احساس شور و اشتیاق کنید. شاید عاشق ورزش یا تفریح باشید یا هنر باعث هیجانتان شود. درهرصورت، آن را پیدا کنید و زندگی‌تان را برای رسیدن به آن وقف کنید.

4. گذشته را رها کنید

رهایی از گذشته - رابطۀ جدید - فراموشی گذشته

هرکسی در زندگی خود خاطرات و تجربیاتی دارد که می‌خواهد فراموششان کند، اما برخی افراد توانایی فراموش کردن ندارند و همیشه خاطرات بد را در ذهن خود مرور می‌کنند. یادآوری خاطرات بد، آنها را از حرکت بازمی‌دارد. باید یاد بگیرید کسی که اکنون در زندگی‌تان نیست را فراموش کنید. کسانی که باعث ناامیدی‌تان شده‌اند را فراموش کنید. به مقابل خود نگاه کنید و از حرکت بازنایستید.

5. منضبط باشید

وقتی ببینید کنترل زندگی در دستتان است، اعتمادبه‌نفس بیشتری خواهید داشت. همین مسئله به جذابیت شما می‌افزاید. پس به همه‌چیز نظم و انضباط بدهید. خانه‌تان را تمیز کنید. حتی دوستان مجازی‌تان را بازبینی کنید و بهترین دوستان را برای خود نگه دارید. بدون شک، کسی دوست ندارد با فردی که زندگی بی‌سروسامانی دارد، معاشرت کند. خیلی جای تعجب ندارد که در این وضعیت به هم ریخته نتوانید باعث آرامش و راحتی خودتان شوید، چه برسد به دیگران.

6. مراقب خودتان باشید

هر کاری در توانتان است انجام دهید تا انرژی‌تان بیشتر شود. خود را با چیزهایی سرگرم کنید که باعث شادی‌تان می‌شوند و اشتیاقتان را برای زندگی زیاد می‌کنند. تناسب‌اندام به شما احساس خوبی می‌دهد. دویدن ضربان قلبتان را بالا می‌برد و شما را سرحال می‌کند. حتی یک پیاده‌روی ساده قبل از شروع روز کاری به شما انرژی و انگیزه کافی می‌دهد. هرکاری می‌توانید انجام دهید تا احساس شادی و سلامتی در شما ایجاد شود.

7. دیگران را با نقص‌هایی که دارند بپذیرید

پذیرش نقصهای دیگران - رابطۀ جدید - برآورده شدن انتظارات

کار سختی است که بپذیرید دیگران برای این زندگی نمی‌کنند که انتظارات شما را برآورده کنند. پس دیگران را همان‌طور که هستند، بپذیرید. ضعف‌های دیگران را قبول کنید. ازدواج موفق ازدواجی است که دو طرف در کنار هم احساس آرامش و راحتی کنند. اگر می‌خواهید همه را از اطراف خود فراری دهید، مدام قضاوتشان کنید تا ترکتان کنند.

8. عاشق زندگی‌تان باشید

دوایت آیزنهاور (Dwight Eisenhower)، سیاست‌مدار آمریکایی، می‌گوید: "بدبینی هیچ‌وقت پیروز میدان نخواهد بود". این جمله پیرامون زندگی نیز صادق است. با تمام سختی‌ها و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد هیچ‌کس دوست دارد با فردی منفی‌باف معاشرت کند. به دنبال چیزهایی از زندگی باشید که عاشقشان هستید. تنها وقتی‌که نسبت به زندگی‌تان احساس رضایت داشته باشید، می‌توانید این شادی و سرحالی را به دیگران انتقال دهید.

منبع: lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-12-17 16:43:21
دسته بندی ها