8 نکته برای داشتن زندگی زناشویی شاد و پایداری

9 شهریور 1399 - 6:00
انگیزشی - 8 نکته برای داشتن زندگی زناشویی شاد و پایداری
8 نکته برای داشتن زندگی زناشویی شاد و پایداری
امتیاز مطلب: 85%

تمام دختر و پسرها آرزوی زندگی زناشویی شاد و بادوام را دارند. اما همه‌ی ما انسانیم و ممکن است مرتکب اشتباه شویم و گاهی انجام برخی کارها را از یاد ببریم. با این حال، بیشتر زوج‌های جوان می‌توانند زندگی شاد، سالم و سعادتمندی برای خود بسازند که سالیان سال دوام داشته باشد. با یوکن همراه باشید تا 8 توصیه اثبات شده‌ای را بیان کنیم که به شما کمک می‌کند به زندگی مشترک ایده‌آل‌تان دست پیدا کنید.

کارشناسان می‌گویند، 8 گام ساده وجود دارد تا اطمینان پیدا کنید ازدواج‌ تان دوام خواهد داشت و از مشکلات و موانعی که در سر راهتان قرار داد، گذر خواهید کرد. شاید اعتماد ، صداقت و درک متقابل را از شاخصه‌های اصلی زندگی زناشویی موفق بدانید. اما عوامل دیگری وجود دارد که برای دوام عشق، ضروری محسوب می‌شود. در این مقاله از رازهایی پرده برمی‌‌داریم که براساس تحقیقات علمی به دست آمده‌اند و برای داشتن زندگی زناشویی موفق و بادوام نیاز است.

1. به دنبال تغییر دادن یکدیگر نباشید

کارشناسان معتقدند عادات و رفتارهایی که اکنون برایتان آزاردهنده هستند، همان‌هایی بوده‌ که شما را به سمت همسرتان کشانده‌ است. پس هیچ‌وقت به دنبال تغییر آنها نباشید. کارشناسان می‌گویند زوج‌های موفق قادرند تفاوت خود و شریک زندگی‌شان را پیدا کرده و آنها را درک کنند.

زندگی زناشویی - زندگی شاد - زندگی پایدار

2. همدیگر را مورد تحسین قرار دهید

جان گاتمن، کارشناس روابط فردی، می‌گوید زوج‌های شاد و موفق قادرند قدرشناسی‌شان از یکدیگر را حتی با یک نگاه محبت‌آمیز و نوازش هم بروز دهند. همسرتان هر خصوصیت خوبی که دارد، به او گوشزد کنید و مورد تحسین قرار دهید.

3. گذشته را بازبینی کنید

زوج‌های موفق، با فراموش کردن گذشته و تمرکز روی خاطرات خوبی که با هم داشته‌اند، زندگی‌شان را از نو می‌سازند.

4. شنونده‌ی خوبی باشید

زندگی زناشویی - زندگی شاد - زندگی پایدار - شنوندۀ خوب  بودن

در مقابل گله و شکایت همسرتان گوش شنوا داشته باشید، چراکه شنونده‌ی خوب بودن برای یک رابطه‌ی طولانی مدت ضروری است. بهترین سیاست این است که هیچ وقت طرف کسی را نگیرید که همسرتان را ناراحت یا عصبی کرده است.

5. خیلی هم راحت نباشید

قطعا پوشیدن لباس راحتی و لم دادن جلوی تلویزیون برایتان لذت‌بخش است، اما این کار را به برنامه‌ی هر روزتان تبدیل نکنید. زوج‌های موفق و شاد با هم قرار می‌گذارند، از ظاهر هم تعریف و تمجید می‌کنند و کارهای جذاب و هیجان‌انگیز انجام می‌دهند تا عشق و احساس‌شان را به هم حفظ کنند.

6. کارهای خانه را با هم انجام دهید

بیشتر زوج‌ها برای انجام کارهای خانه با هم جروبحث می‌کنند. پس برای جلوگیری از دعوا و جدل بر سر اینکه چه کسی ظرف‌ها را بشوید یا رختخواب‌ها را جمع کند، به همدیگر کمک کنید. کارشناسان می‌گویند انجام کارهای خانه با همدیگر، مانند پرداخت قبض‌ها، اتوکشیدن لباس‌ها و شستن ظرف‌ها، همانند انجام مراسم مذهبی است و می‌تواند رابطه‌تان را تقویت کند.

7. در کنار هم ورزش کنید

زندگی زناشویی - زندگی شاد - زندگی پایدار - ورزش در کنار یکدیگر

دکتر جین گریر معتقد است با هم ورزش کردن کلید شاد زیستن و از نشانه‌های رابطه‌ی سالم و موفق است. ورزش کردن در کنار هم بهترین راهی است که می‌توانید تمام عصبانیت‌ها و تنش‌های روزانه را دور بریزید و ذهن و جسم‌تان را سالم نگه دارید.

8. به پیاده‌روی هفتگی بروید

دکتر جین گریر می‌گوید زوج‌های جوان باید هر هفته، یک پیاده‌روی 30 دقیقه‌ای داشته باشند. به عقیده‌ی او، پیاده‌روی بهترین استراتژی برای وقت گذراندن با هم و رهایی از تنش‌های زندگی روزمره است.

منبع: dailymail

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-26 10:33:54
دسته بندی ها