چطور بهترین هدیه را به شوهرمان بدهیم و او را سوپرایز کنیم؟

5 بهمن 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - چطور بهترین هدیه را به شوهرمان بدهیم و او را سوپرایز کنیم؟
چطور بهترین هدیه را به شوهرمان بدهیم و او را سوپرایز کنیم؟
امتیاز مطلب: 76%

خیلی‌ها نمی‌توانند هدیه مناسبی برای جنس مخالف بخرند، چراکه خرید هدیه برای نامزد/همسر، نیاز به مهارت دارد. بیشتر خانم‌ها برای خرید هدیه خوب برای شوهرشان دچار دلهره می‌شوند. اگر از جمله این خانم‌ها هستید، با یوکن همراه باشید تا به شما کمک کنیم بهترین هدیه را برای یک مرد بخرید.

آیا فکر می‌کنید نوع نگاه مردان و زنان به هدیه متفاوت است؟ حتما می‌دانید جنس مخالف علاقه‌مندی‌ها و طرز تفکر متفاوتی دارد. شاید هدیه‌ای که برای همسر، برادر، پدر و دوست خود می‌خریم، باعث خوشحالی او شود و از ما تشکر کند، اما قصد داریم هدیه‌ای به این افراد بدهیم که شگفت‌زده‌شان کند و آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

برای اینکه هدیه‌مان شگفت‌انگیز و نتیجه‌بخش باشد، در علایق دوستان و خانواده خود توجه می‌کنیم تا بتوانیم بهترین هدیه را برای نامزد/همسر خود انتخاب کنیم؛ البته در یکی دوبار اول دلسرد می‌شویم.

اغلب خانم‌ها در انتخاب هدیه مشکل دارند زیرا نمی‌توانند بفهمند چه چیزی برای مردشان ارزشمند است و اصلا او به چه چیزی احتیاج دارد. اگرچه در اغلب موارد نظر یکسانی بین خانم‌ها و آقایان وجود دارد، اما تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی می‌تواند بر نحوه انتخاب و خرید هدیه در زن و مرد، تاثیر بگذارد.

مردان همانند زنان تمایلی به سوپرایز شدن ندارند

معمولا خانم‌ها با دیدن تلاش مردشان برای خرید هدیه، شگفت‌زده می‌شوند و خود هدیه خیلی برای آنها اهمیت ندارد. اما آقایان بیشتر جذب هدایایی می‌شوند که مرتبط با زندگی شخصی و حرفه‌ای آنهاست و درک شدن نیاز آنها توسط زن را نشان می‌دهد.

اگر در خرید هدیه برای مردان دچار دلهره و نگرانی شده‌اید، این مساله را در نظر بگیرید که سهم شما از خرید هدیه و سهم همسرتان از گرفتن این هدیه چقدر است؟ شاید شما از وقت صرف کردن برای خرید این هدیه لذت ببرید، اما همسرتان هیچ تمایلی به دریافت آن نداشته باشد، پس این هدیه به نیاز شما بیشتر از همسرتان پاسخ می‌دهد.

به جای اینکه زمان زیادی را صرف برنامه ریزی برای سوپرایزی هیجان‌انگیز کنید یا چندین ماه مشغول بافت پلیور یا ژاکت برای او باشید، این موضوع را در نظر بگیرید که همسرتان واقعا به چه چیزی نیاز دارد. مطمئن باشید او قدردان محبت شما خواهد بود، اما باید بدانید روش قدردانی او با طرز قدردانی شما وقتی یک هدیه کوچک می‌گیرید، کاملا متفاوت است.

چند نکته ی مهم برای انتخاب هدیه ای فوق العاده برای نامزد/همسرتان

ما اغلب تلاش می‌کنیم فرآیند خرید هدیه را پیچیده جلوه دهیم؛ در حالیکه به آسانی می‌توانیم بهترین هدیه را برای او بخریم.

1. ابتدا نیازهای شوهرتان را پیدا کنید

آیا برای تسهیل انجام کار همسرتان در محل کار، ابزاری وجود دارد؟ آیا برای سرگرم شدن به چیزی احتیاج دارد؟ همسرتان به دنبال سرگرمی‌های جدید نیست؟ به چه چیزی نیاز دارد تا شیفت کاری‌اش آسان‌تر سپری شود؟

2. خیلی در مورد آن فکر نکنید

مردها وقتی به چیزی نیاز داشته باشند، خیلی صریح و روشن نیازشان را به زبان می‌آورند و همانند زنان خیلی کندوکاش نمی‌کنند تا ببینند چه پیامی در پشت این هدیه وجود دارد! پس نیاز نیست خیلی به خودتان سخت بگیرید و زمان صرف کنید. مگر اینکه واقعا احساس کنید چیزی هست که شوهرتان به آن نیاز دارد.

3. همسرتان دوست دارد چه هدیه ای برایش خریداری شود؟

اگر شوهرتان عاشق بازی‌های کامپیوتری است و مدام بازی‌های جدید می‌خرد، می‌توانید هدیه‌ای مرتبط با بازی‌های کامپیوتری برای او بخرید و خوشحالش کنید. وقتی مردی برای سرگرمی‌های موردعلاقه‌اش خرج می‌کند، حتما از گرفتن هدیه‌ای مرتبط با علایق خود خوشحال شده و از شما قدردانی خواهد کرد.

4. به نحوه وقت گذراندن او دقت کنید

ممکن است شوهرتان برای خرید سرگرمی‌های خود هزینه نکند و بیشتر وقت خود را با رفتن به مکان‌های مختلف بگذراند. برای مثال، ممکن است او بیشتر به ماشین‌ها، ورزش و سفر علاقه‌مند باشد، شاید هم از جمله افرادی است که احساسات و عواطف خود را پیرامون علایقش، به طور واضح و روشن نشان می‌دهد.

5. نیاز او را بسنجید

شما می‌توانید نیازهای همسرتان را تشخیص دهید و قطعا بعد از آن با نیازهایی مواجه می‌شوید که جزء علایق همسرتان نیز هست. اگر همسرتان به چیزهایی علاقه‌مند است که اطلاعات زیادی در مورد آن ندارید، کمی جست‌و‌جو کنید تا اطلاعات‌تان بالا رود. شما مجبور نیستید هدایایی برایش بخرید که فراتر از درک شماست، بلکه می‌توانید در عین اینکه نیازش را تامین می‌کنید، خریدی امن‌تر نیز داشته باشید.

شاید همسرتان علاقه‌ی زیادی به عکاسی داشته باشد، پس از گرفتن یک دوربین به عنوان هدیه خوشحال خواهد شد، چرا‌که بیشتر وقت خود را به عکاسی اختصاص می‌دهد. ممکن است تصمیم بگیرید یک دوربین با لنزی جدید برای او تهیه کنید، اما وقتی با قیمت‌ها و کارکردهای بسیار گسترده دوربین‌های مختلف در بازار مواجه می‌شوید، از تصمیم‌تان صرف نظر خواهید کرد.

پس می‌توانید به جای تهیه دوربین با لنزی جدید، پایه‌ای برای دوربین عکاسی او بخرید. پایه عکاسی وسیله‌ی بسیار مفیدی است که به کار عکاسان حرفه‌ای می‌آید. شوهرتان با داشتن یک پایه دوربین می‌تواند با زاویه‌های مختلف عکاسی کند و مهم‌تر اینکه، خرید پایه عکاسی نیاز به صرف هزینه زیاد یا دانش بالا در حوزه عکاسی نیز نخواهد داشت.

برای مردان مختلف چه نوع هدیه‌ای بگیریم

اگر هنوز مردد هستید چه هدیه‌ای برای همسرتان بخرید، نگران نباشید، در ادامه چندین هدیه مناسب برای آقایان معرفی خواهیم کرد. هرچند توصیه می‌کنیم خیلی هدیه خریدن برای مردان را پیچیده نکنید، اما برای تهیه هدیه مناسب برای شوهرتان بی‌حرکت هم نمانید.

مردانی که صاحب شغل هستند

برای گرفتن هدیه برای مردان شغل محور، ماهیت شغل آنها را در نظر گرفته و به نیازهایشان توجه کنید. برای مثال، یک دکتر، مهندس، مربی باشگاه، مدیر فروش هر یک نیازهای متفاوتی نسبت به دیگری دارند.

خوب فکر کنید خرید چه چیزهایی می‌تواند به کارایی بیشتر شوهرتان کمک کند و او را به اهداف شغلی‌اش برساند؟ آیا او همیشه از ابزارهای محل کارش گله‌مند است و می‌توانید جایگزینی به عنوان هدیه برایش بخرید؟ آیا وسایلی وجود دارد که می‌توانید با خرید آنها به بهتر و سریع‌تر انجام شدن وظایف شغلی‌اش کمک کنید؟

فرض کنید پدر شما نجار ماهر و توانمندی است و سالیان طولانی است که با انواع چوب‌های گلچین شده کار می‌کند، آنها را تراش می‌دهد و می‌برد. اکنون می‌بینید اره برقی او آسیب دیده و عملکرد خوبی ندارد. قبل از اینکه برای خرید یک اره برقی نو اقدام کنید، از نیاز پدرتان مطلع شوید و ببینید یک اره جدید را ترجیح می‌دهد یا می‌خواهد با همان اره قدیمی کار کند. اصلا شاید به دنبال برند خاصی باشد یا بخواهد همان مدل و برند اره قدیمی خود را داشته باشد.

مردانی که یک سرگرمی خاص دارند

به این فکر کنید که چطور می‌توانید با هدیه خود، همسرتان را خوشحال کنید و او را به تجربه‌ی جدیدی از سرگرمی موردعلاقه‌اش برسانید. به دلیل اینکه بیشتر مردان به ورزش علاقه‌مند هستند، در ادامه هدایایی که مرتبط به ورزش است را معرفی می‌کنیم.

بدنسازی، کشتی، دوچرخه سواری و یوگا، هر یک به موارد متفاوتی نیاز دارند. آیا چیزهایی وجود دارد که بتوانید با خرید آنها به میزان موردنیاز او به مواد غذایی و انجام فعالیت‌های ورزشی، کمک کرده باشید؟ فکر می‌کنید او در باشگاه به چه چیزهایی نیاز پیدا می‌کند؟

یک حوله جدید، یک بسته پودر پروتئین، ترازو یا حتی اطلاعاتی درباره یک تمرین جدید، هدایای خوبی هستند. شاید شوهرتان تمام این موارد را داشته باشد، اما شما می‌توانید وسایلی نو در اختیارش قرار دهید.

مردانی که به دنبال تکنولوژی‌های جدید، ماشین یا لباس هستند

خرید این هدایا کمی مشکل و دردسرساز است، زیرا مردها در این‌باره خیلی بیشتر از خانم‌ها می‌دانند. یکی از دلایلی که انتخاب هدیه برای مردان را سخت می‌کند، این است که ما ترجیح مردان را در مورد برندهای موردعلاقه‌شان نمی‌دانیم. اگر می‌خواهید از بین این موارد بهترین هدیه را انتخاب کنید، لازم نیست حتما یک مهندس حرفه ای، طرفدار اتومبیل یا کارشناس لباس باشید.

می‌توانید هدیه‌ای بخرید که همسرتان با استفاده از آن می‌تواند اقلام موردعلاقه‌اش را به خوبی نگهداری کند. برای مثال، اگر همسرتان عاشق خودرو است، تهیه کیت محصولات تمیزکننده اتومبیل ایده‌ی بسیار خوبی است.

وقتی درباره اقلام موردعلاقه همسرتان اطلاعات کامل ندارید، از این روش استفاده کنید و با یک بررسی کوچک اقلام موردنیاز او را بیابید.

اگر شوهرتان به کتانی علاقه‌مند است، با او درباره مارک، رنگ، سایز و سبک کفش‌های موردعلاقه‌اش صحبت کنید و اگر در این موارد اطلاعات کافی دارید، برای او کفش بخرید. اما اگر اطلاعات کافی در اختیار ندارید، یک کیت تمیزکننده کفش‌های کتانی به او هدیه بدهید؛ چرا که وسیله‌ای بسیار کاربردی است و برای تمیز ماندن کتانی به کارش می‌آید.

برای خرید هدیه خودتان را آزار ندهید

با درنظرگرفتن چیزهایی که همسرتان واقعا به آنها نیاز دارد، در وقت و پول خود صرفه‌جویی خواهید کرد. هرچند ممکن است همسرتان بعد از دریافت این هدایا، قدردانی کوچکی کند، اما واقعا این هدایا باعث سوپرایز شدنش خواهد شد؟ به این موضوع فکر کنید که چطور هدایای شما می‌تواند به همسرتان سود برساند؟

آیا این هدیه به علایق همسرتان پاسخ می‌دهد و برای برآورده کردن نیازهایش کافی است؟ اگر قرار بود همسرتان خودش هدیه‌ای انتخاب کند، باز هم به سراغ همین انتخاب می‌رفت؟ اگر پاسخ شما به دو سوال قبل مثبت باشد، یعنی برای انتخاب هدیه مسیر درستی را در پیش گرفته‌اید.

نباید فرآیند خرید هدیه را برای خود پیچیده کنید. شما می‌توانید هر مردی را با خرید هدیه، جذب خود کنید و تنها باید این مساله را در نظر بگیرید که هنگام خرید هدیه، به سادگی این کار را انجام دهید.

 

منبع: lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-25 10:19:58
دسته بندی ها