11 ایده عالی برای تولید محتوا و رونق کسب و کار اینترنتی

16 دی 1398 - 12:00
بازاریابی اینترنتی - 11 ایده عالی برای تولید محتوا و رونق کسب و کار اینترنتی
11 ایده عالی برای تولید محتوا و رونق کسب و کار اینترنتی
امتیاز مطلب: 87%

اگر وارد کسب و کار اینترنتی شده‌اید و به دنبال بازاریابی کسب‌وکارتان هستید، باید به تولید محتوای آن توجه ویژه‌ای نشان دهید. شاید این موقعیت برایتان پیش آمده که به صفحه‌ی مدیریت وب‌سایت یا صفحه‌ی اینستاگرام خود خیره می‌شوید، اما چیزی برای نوشتن پیدا نمی‌کنید. در واقع احساس می‌کنبد ذهنتان قفل شده و به دنبال موضوعی جذاب هستید. در این مقاله از یوکن قصد داریم چند ایده تولید محتوا معرفی کنیم که مخاطبان زیادی را به سمت شما روانه می‌کند.

در کسب‌وکارهایی که از محتوا برای جذب مخاطب و مشتریان بالقوه استفاده می‌شود، شناسایی ایده های جدید و جذاب می‌تواند به چالش‌برانگیزترین موضوعات تبدیل شود. من هر ساله بیش از هزار مقاله با میانگین هزار و پانصد کلمه در سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف می‌نویسم. اکنون در این زمینه تجربیات ارزشمندی دارم که می‌خواهم اکنون آنها را با شما در میان بگذارم.

1. تحقیق کنید که در حال حاضر مردم به دنبال چه چیزی هستند؟

افراد فعال در حوزه‌ی کاری شما، اکنون از چه می‌گویند و به دنبال چه اخباری هستند؟ موضوع داغ حوزه‌ی شما چیست؟ با شناسایی موضوعات داغ و مورد توجه در حوزه کاری خود، به احتمال زیاد مطالب جذابی برای نوشتن مقاله پیدا خواهید کرد، تا بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید.

برخی وب سایت ها به شما کمک می‌کنند تا موضوعات داغ را شناسایی کنید. بعد از آن می‌توانید موضوع موردنظرتان را جست‌و‌جو کنید، تا فهرستی از مطالبی که بیشترین تقاضا را در بازار هدف دارند؛ مطابق با موضوعی که دارید پیدا کنید.

2. مطلب جدیدی را به مخاطبان آموزش دهید

یکی از راه‌هایی که می‌توانید مقاله پربازدید تولید کنید و بازدیدکنندگان زیادی را به سایت خود بیاورید، آموزش کاری است که در آن مهارت بالایی دارید. بدین ترتیب به راحتی انگشتانتان روی صفحه‌کلید حرکت می‌کند و بهترین آموزش‌ها را هم در سایتتان قرار می‌دهید، که باعث پیشی گرفتن از رقبا می‌شود. 

تولید محتوای آموزشی بسیار آسان است، تنها کافی است تصور کنید کسی از شما دراین‌باره راهنمایی خواسته و باید توضیحات کامل در اختیارش قرار دهید. البته اگر برنامه مشخص و گام‌به‌گام داشته باشید؛ خواهید دید در زمانی کوتاه محتوایی ارزشمند تولید می‌شود.

مطلب جدید - تولید محتوا

لازم است بدانید، مقالات و مطالبی که با کلمه "چطور" آغاز می‌شوند جایگاه خوبی در رتبه‌بندی گوگل دارند. چراکه کاربران زیادی از این موتور جست‌وجوی قدرتمند برای یادگیری فعالیت یا موضوعی خاص استفاده می‌کنند.

3. بازنویسی کنید

کپی کردن از دیگران هیچ نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت و در این صورت نباید انتظار پیشرفتی هم داشته باشید. اما خواندن محتوای بهترین رقیبانتان، روش فوق‌العاده‌ای برای رسیدن به ایده‌های جدید است. برای مثال، در Moz.com مقاله‌ای با عنوان «حواستان باشد؛ گوگل جدید در راه است» منتشر شده است. با خواندن این مطلب ایده گرفته و به عنوان مثال می‌نویسید: «گوگل تغییر کرده است، مراقب باشید از قافله جا نمانید».

4. سایت‌ها و وبلاگ‌های فعال در حوزه کاری خود را دنبال کنید

در هر حوزه‌ای، سایت‌ها و وبلاگ‌ها و انجمن‌های زیادی وجود دارند؛ که کاربران در آنها به بحث و تبادل نظر می‌پردازند. موضوعات داغ و پرطرفداری که بیشتر در مورد آن‌ها بحث می‌شود، ایده‌های خوبی برای نوشتن در اختیار شما قرار می‌دهد.

5. مطالب جدیدی برای مقاله‌های پرطرفدار قبلی بنویسید

از هالیوود یاد بگیرید: دنباله‌سازی کنید.

مقاله های پرطرفدار - تولید محتوا

به مطالب و مقاله‌های چند سال قبل نگاه موشکافانه‌ای بیندازید. به طور حتم خیلی از آن‌ها جایگاه بالایی در بین مخاطبان داشته‌اند. از موفقیت آن‌ها استفاده کنید و ادامه‌ای برای آن‌ها بنویسید، تا مخاطبان شما را دنبال کنند.

6. از ابزارهای مفید برای شناسایی کلمات کلیدی پرطرفدار استفاده کنید

هیچ کس دوست ندارد چیزی بنویسد که خوانده نشود؛ پس به دنبال ابزارهایی برای شناسایی و انتخاب کلمات کلیدی پرطرفدار باشید. یکی از بهترین ابزارها، «کی ورد پلنر» (keyword planner) است. این ابزار بهترین کلمات کلیدی برای جستجو در حوزه‌ی کاری شما را شناسایی می‌کند. همچنین، در این ابزار پیشرفته گوگل به فهرستی از موضوعات مرتبط دسترسی خواهید داشت و با توجه به تعداد جستجوی ماهانه‌ عبارت‌های مختلف، درمی‌یابید که هر کدام به چه اندازه پرطرفدار هستند.

7. درمورد بزرگ‌ترین اشتباهات خود بنویسید

هرکسی در طول زندگی اشتباه‌هایی دارد. هرچند یادآوری و صحبت درباره این اشتباهات ممکن است برای ما خوشایند نباشد، اما نوشتن درباره این اشتباهات موضوع جذابی برای خوانندگان خواهد بود. پس غرور را کنار بگذارید و با نوشتن از اشتباهات بزرگ‌تان به دیگران کمک کنید دیگر آن اشتباهات را تکرار نکنند.

8. با افراد موفق مصاحبه کنید

یکی از بهترین راه‌های تولید محتوا، مصاحبه با افراد از طریق ایمیل و انتشار پاسخ آن‌ها است. تنها باید فردی موفق و اثرگذار را در حوزه کاری‌تان پیدا کنید و از طریق ایمیل (تماس تلفنی یا چت تصویری) با او حرف بزنید. سپس در سایت خود، بعد از نوشتن مقدمه‌ای کوتاه، آن پرسش و پاسخ‌ها را بیاورید.

مصاحبه با افراد موفق - تولید محتوا

9. برای کتاب‌های پرطرفدار نقد بنویسید یا آن‌ها را خلاصه کنید

در چند وقت اخیر چه کتاب جذابی خوانده‌اید؟ چرا خلاصه‌ی آن را در اختیار دیگران قرار نمی‌دهید؟ البته نوشتن نقد جذاب‌تر است و می‌تواند مخاطبان بیشتری را به سایت شما سرازیر کند. نقد کتاب، نه‌ تنها به جذب مخاطب بیشتر برای کتاب کمک می‌کند؛ بلکه از طریق آن مخاطبان خود را با چیزی آشنا می‌کنید که تأثیر خوبی در زندگی‌تان داشته است.

10. مقاله ای برای رد مقاله‌ای دیگر بنویسید

شاید برایتان پیش آمده مطلبی بخوانید که با آن مخالف بوده‌اید. چه خوب است که دلایل خود را برای رد آن مقاله، با مخاطبانتان در میان بگذارید و به افزایش ترافیک سایت خود کمک کنید. پس مقاله‌ای بنویسید که از زاویه دید مخالف به موضوع مقاله رد شده می‌پردازد.

البته باید این موضوع را با نویسنده مقاله اصلی مطرح کنید. اگر بخواهید به نویسنده دیگری توهین کنید و او را زیر سؤال ببرید، اعتبار وب‌سایت خود را پایین می‌آورید. اما اگر در مقاله‌تان لحنی محترمانه داشته باشید، ممکن است مکالمات جذابی در نظر کاربران شکل بگیرد.

11. فهرست مقاله تهیه کنید

تمام مجلات موجود در قفسه‌های دکه‌های روزنامه‌فروشی و وبلاگ‌های بزرگ و شناخته شده یک نقطه مشترک دارند و آن ساخت فهرست است. مقالاتی که در قالب فهرست تهیه می‌شوند و با نام «فهرست مقاله» (listicles) شناخته می‌شوند؛ مرسوم‌ترین نوع محتوا در سایت‌ها و وبلاگ‌ها هستند. این بدین خاطر است که خوانندگان دوستشان دارند.

تهیه فهرست مقاله کار ساده‌ای است و حتی خواندن آن نیز آسان است. دفعه‌ی بعد که می‌خواهید مطلبی بنویسید، فهرستی از عنوان‌هایی که به ذهنتان می‌رسد تهیه کنید. سپس برای هر کدام چند جمله‌ توضیح دهید. پس از آن خواهید دید که در زمان کوتاهی، مقاله‌ای چند هزار کلمه‌ای آماده است. درست همانند کاری که من برای این مقاله کردم و 11 ایده برای تولید محتوا در اختیارتان قرار دادم. اکنون می‌توانید یکی از این 11 ایده را انتخاب کرده و کارتان را شروع کنید.

 

منبع: entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-26 09:25:46
دسته بندی ها