7 عادتی که کارآفرینان موفق، روز کاری خود را با آن شروع می‌کنند

8 خرداد 1399 - 6:00
مدیریت زمان - 7 عادتی که کارآفرینان موفق، روز کاری خود را با آن شروع می‌کنند
7 عادتی که کارآفرینان موفق، روز کاری خود را با آن شروع می‌کنند
امتیاز مطلب: 76%

صبح‌های زود بهترین زمان روز است و کارآفرینان موفق هرگز این زمان را از دست نمی‌دهند. برای آن‌ها بدترین کار ممکن، خوابیدن و از دست دادن این زمان طلایی است. برخی‌ها شب را زمانی مناسب برای تفکرات خلاقانه می‌دانند، اما اگر عمیق تر به این مساله نگاه کنیم، ساعات اولیه صبح و شروع هر روز، ارزشمندتر و پربارتر است. با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم کارآفرینان موفق چگونه روز کاری خود را طی می‌کنند.

کارآفرینان موفق معمولا ساعات زیادی را به برنامه ریزی اختصاص می‌دهند. آن‌ها فکرهای بزرگی در سر دارند و شاید به خاطر برگزاری جلسات مهم، تا اواخر شب هم بیدار بمانند. کارآفرینان موفق، حتی اگر تا ساعات پایانی شب مشغول کار باشند، باز هم صبح زود را از دست نمی‌دهند. آن‌ها ترجیح می‌دهند از همان اول صبح در دفتر کار در کنار کارمندانشان باشند.

کارآفرینان موفق برای کمک به پیشرفت شرکت خود، صبح‌ها زودتر از بقیه آماده کار می‌شوند. زود بیدار شدن، زمان بیشتری در اختیارمان قرار می‌دهد، پس فرصت بیشتری برای رسیدگی به کارهای اول صبح خواهیم داشت.

اما چگونه می‌توانیم صبح زود از رختخواب بلند شویم؟ کارآفرینان موفق چگونه روز کاری خود را شروع می‌کنند؟

عادت های صبحگاهی-تکنیک هایی برای کارهای روزانه

وقتی صبح زود از خواب بیدار می‌شویم، می‌توانیم با خیال راحت صبحانه‌ای مقوی بخوریم، کمی ورزش کنیم و برنامه‌ی روزانه مان را مرور کنیم. اغلب کارآفرینان بزرگ از این تکنیک برای پیشبرد کارهای خود در روزهای پرمشغله استفاده می‌کنند. اما سحرخیزی تنها عادت مفید کارآفرینان موفق نیست، بلکه آن‌ها عادت‌های مهم دیگری هم دارند که معمولا با کسی درمورد آن‌ها حرف نمی‌زنند.

در این مقاله، عادات کارآفرینان موفق در شروع روز کاری را با هم مرور می‌کنیم. معمولا هیچ فرد موفقی درباره عادت‌های مثبت خود با دیگران صحبت نمی‌کند. اما می‌خواهیم فعالیت‌هایی را مرور کنیم که افراد موفق در شروع یک روز کاری در پیش می‌گیرند.

 

عادات صبحگاهی کارآفرینان موفق برای شروع روز کاری

معمولا برای صبح زود بیدار شدن ، نیاز به زنگ ساعت داریم، البته خیلی از افراد می‌توانند بدون زنگ ساعت هم به موقع بیدار شوند. با این حال اغلب ما برای بیدار شدن از خواب به زنگ ساعت نیاز داریم. معمولا برای تنظیم زنگ ساعت خود، هر شب قبل از خواب به طور میانگین 15 دقیقه وقت صرف می‌کنیم.

اگر بخواهیم صبح‌ها قبل از رفتن به سرکار، تمام فعالیت‌های موردعلاقه‌مان را انجام دهیم و بدون هیچ اضطرابی به محل کار برسیم، زمان اهمیت زیادی پیدا می‌کند. حتی ممکن است در تعطیلات آخر هفته نیاز به زمانی اضافه برای رسیدگی به کارهای دلخواه‌مان داشته باشیم.

اما برای این‌که بتوانیم از صبح خود بهترین بهره را ببریم و عادات خوبی برای شروع روز کاری‌مان داشته باشیم، چه باید بکنیم؟ در این شرایط، چه بهتر است که از عادات صبحگاهی کارآفرینان موفق استفاده کنیم. لازم است بدانید، این افراد هر روز خود را با 7 عادت صبحگاهی آغاز می‌کنند که در ادامه درباره‌ی آن توضیح خواهیم داد:

ورزش صبحگاهی-برنامه ریزی

1. برنامه ورزشی صبحگاهی دارند

اگر علاقه‌ای به ورزش صبحگاهی ندارید، مجبور به انجام آن نیستید. اما بهتر است برای افزایش سلامت و روحیه خودتان، یک برنامه ورزشی صبحگاهی داشته باشید که خیلی هم سنگین نباشد. اگر به ورزش خاصی علاقه دارید، حتما آن را انجام دهید و ساعتی از صبح خود را به ورزش موردعلاقه‌تان اختصاص دهید.

کارآفرینان موفق عادت دارند، انرژی روزانه‌شان را با ورزش صبحگاهی بازیابی کنند. بنا بر تحقیقات انجام شده در دانشگاه بریستول، اختصاص زمان محدودی به تمرین و فعالیت ورزشی صبحگاهی، می‌تواند بهره وری شما را تا 21 درصد افزایش دهد.

2. یک مهارت جدید یاد بگیرید

می‌توانید صبح‌ها کمی زودتر بیدار شوید و در این زمان، مهارت جدیدی یاد بگیرید. یک برنامه سرگرم‌کننده یادگیری برای صبح‌های زود خود داشته باشید، تا صبح‌ها هنگام بیدار شدن، انگیزه لازم را به دست آورید. یادگیری یک زبان جدید، خواندن کتاب‌های تاریخ و روانشناسی ، یادگیری یک مهارت جدید و موارد این‌چنینی، می‌تواند احساس خستگیخستگی صبحگاهی شما را کنترل کند. کارآفرینان موفق قبل از شروع فعالیت‌های روزانه، با انجام این کارها مغزشان را روی مسائل مختلف متمرکز می‌کنند و خلاقیت خود را به کار می‌اندازند.

3. با افراد سحرخیز وارد رابطه می‌شوند

بیدار شدن در صبح‌های سرد زمستان می‌تواند سخت و غیرقابل تحمل باشد. اما اگر با افراد سحرخیز ارتباط داشته باشید، صبح زود بیدار شدن برایتان به یک سرگرمی تبدیل می‌شود. پس برای این‌که سحرخیز شوید، بهتر است با افراد سحرخیز ارتباط برقرار کنید. مثلا می‌توانید صبح‌ها به یکدیگر پیام بدهید و پیشنهادات صبحگاهی خلاقانه‌ای به هم بدهید.

اگر اعضای خانواده و همسرتان سحرخیز باشند، کار برایتان راحت‌تر است و می‌توانید پیام‌های اول صبح خود را به آن‌ها اختصاص دهید. در ارتباطات اجتماعی صبحگاهی خود، حتی اگر با کسانی در ارتباط باشید، که همکار شما نیستند و هیچ ارتباط شغلی با شما ندارند، باز هم انگیزه زیادی از آن‌ها خواهید گرفت. یکی از مهم ترین عادات کارآفرینان موفق برای صبح‌های زود، افزایش روابط اجتماعی با افراد سحرخیز است.

4. برنامه روزانه یا هفتگی دارند

برای این‌که روز زیبایی داشته باشید و اهداف ‌تان را بهتر پیش ببرید، 10 دقیقه از صبح‌های زود را به برنامه‌ریزی برای کارهای روزانه یا هفتگی اختصاص دهید. در این زمان می‌توانید لیستی از برنامه‌های خود تهیه کرده و اولویت کارها را مشخص کنید.

نوشتن چنین فهرست سریعی، نمی‌تواند جایگزین برنامه‌های جدی شما شود، اما می‌تواند اولویت‌بندی کارها را مشخص و سرعت پیشرفت کارهای روزانه‌تان را بیشتر کند. با این کار زمان بیشتری در روز برای رسیدگی به کارهای شخصی خواهید داشت. کارآفرینان موفق از همین روش استفاده می‌کنند و به تمام کارهای خود رسیدگی می‌کنند.

ارامش-شکرگزاری-قدردانی-فعالیت مورد علاقه

5. هر روز صبح برای داشته‌هایشان قدردانی می‌کنند

صبح‌های زود، آرامش زیادی دارد. به همین خاطر، فرصت خوبی برای قدردانی ، شکرگزاری و دریافت انرژی‌های مثبت از جهان است. پس برای این‌که انرژی بیشتری دریافت کنید، صبح‌ها زمانی را به قدردانی و شکرگزاری اختصاص دهید و به تمام چیزهایی که دارید، فکر کنید. این یکی از عادات کارآفرینان موفق است و هر روز صبح قدردانی و شکرگزاری را انجام می‌دهند.

تمرین قدردانی می‌تواند انرژی بیشتری وارد زندگی‌تان کند. همچنین با این کار استرس و اضطراب کمتری برای آینده و اتفاقات پیش‌بینی نشده خواهید داشت. شکرگزاری صبحگاهی به افزایش خوش بینی و مثبت اندیشی نیز کمک می‌کند.

6. برای انجام وظایف بزرگ آماده می‌شوند

کارآفرینان موفق، هر روز صبح برای انجام کارهای بزرگ آماده می‌شوند. اگر وظایف بزرگی دارید که باید به آن‌ها برسید، از قدرت و توانایی مغزتان در ساعات اولیه صبح استفاده کنید. اگر صبح را با نا امیدی و کسالت شروع کنید، هیچ وقت نمی‌توانید به وظایف مهم خود برسید.

اگر تمام مراحل را انجام دهید و برای رسیدگی به وظایف بزرگ، در خود انرژی و انگیزه لازم را به وجود آورید، برای مواجهه با مشکلات عدیده‌ای که سر راه‌تان قرار دارد آمادگی بیشتری پیدا خواهید کرد. بدین ترتیب، تمام موانع بر سر راه رویاهایتان را کنار گذاشته و احتمال ورود موفقیت‌های بیشتر را به زندگی‌تان افزایش داده‌اید.

7. با خانواده وقت می‌گذرانند

حتما می‌دانید اهمیت به خانواده به اندازه توجه به کسب و کار مهم است. کارآفرینان موفق به همان اندازه که به پیشرفت شغلی خود اهمیت می‌دهند، برای وقت‌گذرانی با خانواده نیز ارزش قائل می‌شوند. اگر می‌خواهید در طول روز انرژی مثبت بیشتری داشته باشید، باید زمانی را به وقت‌گذرانی با خانواده‌تان اختصاص دهید.

صبح‌های زود، گوشی موبایل‌تان را کنار بگذارید و یک صبحانه عالی در کنار خانواده‌تان بخورید. با اعضای خانواده‌تان ارتباط برقرار کنید و درمورد مسائل روز، نظرات آن‌ها را بخواهید. از نیازهایشان مطلع شوید و به آن‌ها بگویید دوست‌شان دارید. در طول روز، برای پاسخ به ایمیل ‌ها و پیام‌های کاری فرصت دارید، اما در محل کار، دیگر خانواده‌تان در کنارتان نیستند.

شاید این کارها خیلی کوچک به نظر برسند، اما کارآفرینان موفق از همین کارهای کوچک، نتایج بزرگی می‌گیرند. شاید به شروع روزهای بدون برنامه عادت کرده‌اید و خوابیدن را بیشتر از انجام فعالیت‌های مفید و پرانرژی دوست دارید، در این صورت به شما پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید. به کارگیری عادت‌های صبحگاهی افراد موفق، نتایج حیرت‌انگیزی در زندگی و موفقیت شما ایجاد می‌کند.

منبع: entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-09 23:40:44
دسته بندی ها