9 عادت روزمره که باعث موفقیت و خوشبختی می‌شود

5 مرداد 1399 - 6:00
موفقیت فردی - 9 عادت روزمره که باعث موفقیت و خوشبختی می‌شود
9 عادت روزمره که باعث موفقیت و خوشبختی می‌شود
امتیاز مطلب: 78%

برای این‌که به موفقیت و پیشرفت برسید باید تغییرات ریز و درشتی در زندگی خود ایجاد کنید. برخی عادات ما را از رسیدن به موفقیت دور می‌کند اما در این بین عادت‌هایی وجود دارد که باعث موفقیت روزافزون ما می‌شود. با یوکن همراه باشید تا 9 عادت روزانه را که به موفقیت و خوشبختی هر چه بیشترتان کمک می‌کند، معرفی کنیم.

قطعا برایتان جالب است بدانید چه عادت‌هایی در زندگی روزمره خود ایجاد کنید تا میزان خوشبختی و رضایت‌‌تان را از زندگی بالا ببرید.

1. توقعی از هر روزت داشته باش

واقعیت این است زندگی براساس توقعات مختلف پیش می‌برد. صبح‌ها وقتی از رختخواب بلند می‌شوید، از خود بپرسید: «امروز قرار است چه اتفاق فوق‌العاده‌ای رخ دهد؟» مطمئن باشید همان حدسی که بزنید درست خواهد بود. این سوال را هر روز صبح از خود بپرسید تا به عادت تبدیل شود.

2. برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کن

هر روز کارهای زیادی داریم که باید به آن‌ها رسیدگی کنیم، اما اغلب برای شروع مضطرب می‌شویم. این استرس اغلب به این دلیل است که مدام فکر می‌کنید امروز کارهای زیادی دارم. به جای این‌که فکرتان را درگیر کنید، بهتر است یکی از کارها را انتخاب کرده و شروع به انجام آن کنید. اگر سرتان شلوغ است و کارهای زیادی برای انجام دارید بهتر است با برنامه ریزی مطابق با اولویت‌‌بندی مشکل را حل کنید تا در روزهای آینده دچار استرس نشوید.

3. به هر فردی که می‌رسی هدیه‌ای بده

منظور از هدیه این نیست هزینه‌ی زیادی کنیم و یک کادوی کاغذپیچ شده بخریم. گاهی بهترین هدیه یک لبخند زیبا و مهربان است. حتی می‌تواند یک تشکر یا تشویق ساده باشد. یا یک سلام دوستانه و هر چیزی که باعث خوشحالی طرف مقابل شود. پس به هر شخصی می‌رسید یک هدیه به او بدهید و هیچ نیازمندی را بدون کمک نگذارید زیرا با دادن این هدیه، آرامش خاطری به‌دست می‌آوریم که ارزش زیادی در زندگی‌مان دارد.

4. از بحث‌های تعصب‌برانگیز اجتناب کن

در بحث‌های سیاسی و مذهبی چیزی با نام جواب «درست» وجود ندارد و این بحث‌ها تنها افراد را بر سر چیزی که تحت کنترل‌شان نیست از هم ناراحت و دلگیر می‌کند. وقتی چنین بحث‌هایی مطرح می‌شود خود را کنار بکشید و بحث نکنید زیرا نتیجه‌ای جز دلخوری ندارد. مثلا می‌توانید بگویید: «دوست ندارم در این مورد بحث کنم.» یا «به این مسائل که فکر می‌کنم، مضطرب می‌شوم.»

5. تصور کن همه نیت‌شان خیر است

ما نمی‌دانیم فکر و مقصود واقعی افراد چیست. پس نمی‌توانیم متوجه شویم چه هدفی در پس کاری که انجام می‌دهند دارند. اگر تنها به این خاطر که طرف مقابل رفتار عجیبی داشته فکر کنیم به دنبال دشمنی با ماست، تنها باعث نگرانی و  اضطراب خود می‌شویم، در حالی‌که اگر فرض‌مان بر این باشد نیت تمام آدم‌ها خیر است، راه دوستی و آشتی را برای خود هموار می‌کنیم.

6. غذا را سالم و آهسته بخور

گاهی در محل کار فرصت غذا خوردن نداریم و مجبور می‌شویم غذا را سرپا و باعجله بخوریم. اگر چنین شرایطی دارید، سعی کنید حداقل روزی یک بار از چیزی که می‌خورید لذت ببرید. مثلا هر روز چیزی لذیذ مانند یک شکلات خوب بخورید. هنگام خوردن نیز تمرکز کنید و با تمام وجود از خوردنش لذت ببرید.

7. به نتیجه فکر نکن

نگرانی باعث می‌شود از شادی و خوشبختی بازبمانید. این نگرانی حاصل تمرکز بر اتفاقاتی است که از کنترل ما خارج‌اند. وقتی کاری را انجام می‌دهی، روی آن تمرکز کن و فکرهای عجیب را کنار بگذار که «آخرش چه می‌شود».

 

8. تماشای افراطی تلویزیون را کنار بگذار

در خیلی از خانه‌ها تلویزیون روشن است درحالی‌که تمام اعضای خانواده مشغول انجام کارهای دیگری‌اند. هدف تلویزیون این است که کاری کند از زندگی احساس نارضایتی کنی و خوراکی‌های ناسالم بیشتری بخوری. چرا باید اجازه دهیم ضمیر ناخودآگاه‌مان به طور نامحسوس برنامه‌ریزی شود و به یک فرد بی‌فکر تبدیل شویم؟

9. هر شب در رختخواب شکرگزاری کن

هر شب قبل از این‌که به رختخواب بروید، یک چیز شگفت‌انگیز را یادداشت کنید. این چیز ارزشمند می‌تواند هم‌بازی شدن با یک کودک تا معامله‌ای سودآور باشد. مهم این است به خاطر آن روز سپاس‌گزار باشید، چون دیگر تکرار نخواهد شد.

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-06 14:20:57
دسته بندی ها