9 عادت مشترک کارآفرینان موفق و حرفه‌ای

6 شهریور 1399 - 6:00
کار آفرینی - 9 عادت مشترک کارآفرینان موفق و حرفه‌ای
9 عادت مشترک کارآفرینان موفق و حرفه‌ای
امتیاز مطلب: 75%

کارآفرینان از راه‌های زیادی کسب و کار خود را هدایت می‌کنند، اما تعدادی از رهبران باتجربه‌ی دنیای کسب و کار، در رویکرد خود نسبت به کار و زندگی عادات مشابهی دارند. اگر می‌خواهید کسب و کار خود را به موفقیت برسانید، باید عادات کارآفرینان بزرگ را در خود ایجاد کنید. در ادامه  با یوکن همراه باشید تا 9 عادتی که حرفه‌ای‌ها در توسعه ی کسب و کار خود و رسیدن به موفقیت‌های چشم‌گیر از آن‌ها بهره می‌برند را معرفی کنیم.

1. برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشید

برنامه ریزی - برنامه ریزی بلندمدت - برنامه بلند مدت - موفقیت کارآفرینان - عادات مشترک کارآفرینان

در بازار رقابتی، مدام وسوسه می‌شوید به اهداف کوتاه‌مدت رسیدگی کنید. مشتریان از شما انتظار دارند به طور منظم محصولات و خدمات بی‌نظیری دریافت کنند. اما شما در قبال شرکت، همکاران و سرمایه‌گذاران نیز مسئولید.

اگر تنها روی اهداف کوتاه‌مدت تمرکز کنید، ممکن است کسب و کارتان به بیشترین بازدهی خود نرسد. بهتر است حداقل یک یا دو بار در هفته به برنامه ریزی برای آینده بپردازید. پیشرفت خود را در مسیر رسیدن به اهداف بلند مدت به طور منظم زیر نظر بگیرید.

2. ارتباطات سریع و موثر برقرار کنید

ارتباطات - ارتباطات سریع و موثر - موفقیت کارآفرینان - عادات مشترک کارآفرینان

به سرعت به ایمیل‌ها، تماس‌های تلفنی و دیگر درخواست‌ها پاسخ دهید. زمانی که برای پاسخ‌دهی صرف می‌کنید می‌تواند به فروش یا از دست رفتن آن منجر شود. هم‌چنین، وقتی پاسخ‌گویی سریعی به کارمندان، مشتریان و خریداران دارید، اعتبار بیشتری کسب خواهید کرد. ارتباطات سریع و موثر در محل کار، بهره وری و تمرکز بیشتری برایتان به ارمغان می‌آورد.

3. پول خود را هوشمندانه خرج کنید

هوشمندانه خرج کردن - هوشمندانه پول خرج کردن - موفقیت کارآفرینان - عادات مشترک کارآفرینان

کارآفرینان اغلب برای تخصیص منابع دچار مشکل می‌شوند. برای اجتناب از هزینه‌های غیرضروری، به مخارج ماهانه شرکت خود توجه ویژه داشته باشید.

هنگام بررسی بهترین راه هزینه کردن سرمایه‌ی شرکت، همیشه بازگشت سرمایه گذاری را در نظر بگیرید. از خودتان بپرسید چقدر زمان نیاز است تا هزینه‌های سرمایه‌گذاری بازگشت داشته باشد؟ آیا این سرمایه‌گذاری شرکت را به اهدافش می‌رساند؟ اگر پاسخ خوبی به این سوال‌ها ندارید، هزینه نکنید.

4. برای انجام کارهایتان برنامه روزانه داشته باشید

برنامه روزانه - لیست کارهای روزانه - موفقیت کارآفرینان - عادات مشترک کارآفرینان

هر روز ممکن است کارهای متفاوتی برای انجام دادن داشته باشید، اما از کارهایی که دوست دارید در طول روز به آن‌ها رسیدگی کنید برنامه‌ای تهیه کنید. هر روز صبح قبل از این‌که به سراغ ایمیل‌هایتان بروید، سه کار مهم برای روز کاری خود در نظر بگیرید.

کارهای مهمی که اولویت بالاتری دارند را در برنامه خود بگنجانید. این تفکر شما را در طول روز متمرکز نگه می‌دارد و باعث می‌شود وقت و حواس‌تان صرف امور دیگر نشود.

5. با انرژی و اشتیاق به استقبال چالش‌ها بروید

استقبال از چالش ها - چالش - موفقیت کارآفرینان - عادات مشترک کارآفرینان

همیشه از ما می‌خواهند بهترین کاری که از دستمان برمی‌آید را انجام دهیم. قطعا اگر با بیشترین توان خود به انجام کاری بپردازیم، همه چیز درست پیش خواهد رفت. مواجهه با چالش‌های جدید با چشمان باز و حداکثر توان اهمیت زیادی دارد.

هر چالش و موقعیت دشواری را با همان انرژی و اشتیاقی پشت سر بگذارید که هنگام راه اندازی کسب و کارتان داشتید. اگر در مواجهه با هر چالشی با حداکثر توان خود ظاهر شوید، نتایج مثبت زیادی در انتظارتان خواهد بود.

6. مطالعه کنید

مطالعه - اهمیت مطالعه - کتابخوانی - موفقیت کارآفرینان - عادات مشترک کارآفرینان

هر روز صبح مقالات، روزنامه‌ها، وبلاگ‌‌ها و مجلات مرتبط با کسب و کارتان را بخوانید. مطالعه صبحگاهی به شما کمک می‌کند از اوضاع مطلع شوید و برای مکالمه با همکاران و مکالمات قبل از مذاکره نیز آمادگی داشته باشید. بعدازظهرها کمی از کار فاصله بگیرید و به سراغ مطالعه کتاب موردعلاقه‌تان بروید.

مدیران موفق هر روز مطالعه می‌کنند. شما هم با مطالعه مطالب جدیدی یاد می‌گیرید که استراتژی‌های خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد.

7. ارتباطات خود را گسترش دهید

گسترش ارتباطات - ارتباطات گسترده - موفقیت کارآفرینان - عادات مشترک کارآفرینان

برقراری ارتباط مناسب، فرصت‌های خوبی در اختیار کسب و کارتان قرار می‌دهد. اغلب مدیران حرفه‌ای با کارآفرینانی که می‌شناسند و به آن‌ها اعتماد دارند کار می‌کنند.
گسترش ارتباطات و ایجاد روابط کاری بلندمدت را به اولویت خود تبدیل کنید. خود را به شرکت در جلسات مختلف محدود نکنید بلکه در مجامع حرفه‌ای عضو شوید و برای کمک به هیئت مدیره‌ی موسسات خیریه داوطلب شوید.

8. خلاقانه فکر کنید

تفکر خلاقانه - خلاقانه فکر کردن - موفقیت کارآفرینان - عادات مشترک کارآفرینان

نوآوری را به اولویت کسب و کار خود تبدیل کنید. اعضای گروه و همکاران را به امتحان کردن ایده های جدید و رویکردهای تازه ترغیب کنید. کارآفرینان ریسک‌پذیر بیشتر کارهای بزرگ و خارق‌العاده انجام می‌دهند، زیرا خلاقانه و بدون ترس جلو می‌روند. از منطقه امن و راحت خود بیرون بیایید و با نگرشی مثبت به سوی چالش‌ها قدم بردارید.

9. به خودتان رسیدگی کنید

رسیدگی به خود - به خود رسیدن - موفقیت کارآفرینان - عادات مشترک کارآفرینان

اگر می‌خواهید کسب و کارتان را به موفقیت برسانید، به خودتان برسید و به مراقبت از خود اهمیت دهید. حداقل 7 ساعت در شبانه‌روز بخوابید تا روز بعد برای شروع یک روز جدید آماده باشید. ورزش را به برنامه روزانه خود تبدیل کنید. با این کار انرژی، تمرکز و توانایی بیشتری برای کنترل استرس خواهید داشت.

برای تفریح و خوش‌گذرانی وقت بگذارید. داشتن تعادل بین کار و زندگی خیلی هم سخت نیست. تنها کافی است کارهای موردعلاقه‌تان را در برنامه روزانه و هفتگی خود بگنجانید. ورزش به شما احساس خشنودی و لذت می‌دهد و با دریافت این دو حس، در محل کار رفتار بهتری با خودتان و دیگران خواهید داشت.

منبع: entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-10 19:12:27
دسته بندی ها