10 نشانه‌ای که می‌گوید رابطه عاطفی‌تان در مرز هشدار است

25 بهمن 1397 - 12:00
مدیریت شخصی - 10 نشانه‌ای که می‌گوید رابطه عاطفی‌تان در مرز هشدار است
10 نشانه‌ای که می‌گوید رابطه عاطفی‌تان در مرز هشدار است
امتیاز مطلب: 93%

رابطه‌ی دونفره بسیار حساس و پیچیده است. این مساله در رابطه با دو نفری که در یک رابطه‌ی عاشقانه قرار دارند، حساسیت بیشتری دارد. در بیشتر مواقع برگرداندن رابطه به وضعیت اول، غیرممکن است. وقتی احساس و تمایل بین دو نفر از بین برود، برگرداندن آن به حالت اول کار ساده‌ای نیست و در همین جاست که یک یا هر دو نفر شروع به دروغ گفتن می‌کنند. با یوکن همراه باشید تا با 10 نشانه‌ی هشداردهنده درباره‌ی رابطه‌ی عاطفی آشنا شوید.

چک کردن گوشی موبایل طرف مقابل

همیشه این حقیقت را به یاد داشته باشید که هیچ کسی دوست ندارد دیگران وسایل شخصی او را چک کنند. کندوکاو وسایل شخصی و گوشی موبایل برای هیچ کسی خوشایند نیست. فرض کنید خیلی اتفاقی گوشی موبایل همسرتان را برمی دارید و شروع به چک کردن تماس هایش می‌کنید. قطعا واکنش او به این کار تند و منفی خواهد بود. شما کاملا اطمینان دارید او نظر روانی سالم است و این واکنش برای کاری است که انجام داده اید. شاید به این نتیجه برسید که او می‌خواهد چیزی را از شما پنهان کند.

اضافه کاری‌های پشت سرهم

گاهی کارمندانی که تا دیروقت سرکار می‌مانند ادعا می‌کنند واقعا مشغول به کار هستند، اما گاهی تا دیروقت سرکار بودن نشانه‌ی وجود رابطه‌ای عاشقانه در محل کار یا بی‌علاقه بودن به وقت‌گذرانی با همسر است. باید علت این اتفاق پیدا شود! پس پاسخ این سوال را در یک مکالمه‌ی آرام و به دور از تنش و مشاجره پیدا کنید؛ به این امید که بعد از رفع مشکل هر دوی شما بعد از سرکار، برای رسیدن به خانه و دیدن یکدیگر لحظه‌شماری کنید.

حسادت بی‌دلیل

حسادت در حد نرمال و کم، خیلی بد نیست. در سال‌های ابتدایی رابطه نیز این حس لذت‌بخش‌تر است، زیرا عشق شما را به طرف مقابل‌تان نشان می‌دهد. اما اگر معشوق یا معشوقه‌ی شما بعد از گذشت چندین سال از رابطه بی‌دلیل به شما حسادت می‌کند، احتمالا خودش در حال خیانت است.

عصبانیت از توجه و علاقه‌ی زیاد

ما معمولا از سوی کسی که عاشق‌مان است کمبود محبت، توجه و ابراز عشق را احساس می‌کنیم. بیشتر افراد از ابراز عشق و صمیمت شریک عاطفی‌شان لذت می‌برند، اما اگر به طرف مقابل‌تان اظهار توجه و عشق می‌کنید و او تمایلی به آن ندارد و دوری می‌کند، بهتر است کمی هوشیار باشید و تا زمانی که دلیل دوری‌اش را متوجه نشدید از توجه نشان دادن یک طرفه اجتناب کنید.

نبود صمیمیت

صمیمیت عامل مهم و تاثیرگذار در یک رابطه‌ی موفق است. معمولا شور و اشتیاقی که در اول یک رابطه وجود دارد بعد از مدتی رنگ و بوی خود را از دست می‌دهد، اما از بین رفتن صمیمیت در رابطه نشانه‌ی خطرناکی است. برای اینکه رابطه‌تان را نجات دهید با شریک عاطفی‌تان صحبت کنید و از او بخواهید مشکلش را به زبان آورد و بگوید چرا مدتی است که نسبت به شما سرد شده است.

برنامه نداشتن برای آینده

افرادی که در یک رابطه سالم قرار دارند برنامه‌های آینده‌شان را با شریک عاطفی خود درمیان می‌گذارند. این موضوع در سال‌های ابتدایی رابطه پررنگ‌تر است. برنامه داشتن برای آینده، به این معنا که دوست دارید کجا زندگی کنید؛ در شهر یا جای دنج و خلوتی خارج از شهر؟ آیا هر دوی شما دوست دارید حیوان خانگی داشته باشید؟ و موارد دیگر. اگر یکی از طرفین تمایل ندارد درباره برنامه‌ی آینده‌ی مشترک با دیگری حرف بزند، حتما مشکلی وجود دارد و باید تلاش کنید علت این مساله را پیدا کنید.

بی دلیل و مناسبت هدیه دادن

هدیه گرفتن برای همه لذت‌بخش است، خصوصا خانم‌ها که تمایل بیشتری به این موضوع دارند؛ اما چه مساله‌ای وجود دارد که کسی بیش از حد به شما هدیه می‌دهد؟ شاید در ابتدا خیلی خوشحال و هیجان‌زده شوید، اما بعد از مدتی شک و تردید به سراغ‌تان می‌آید و به دنبال دلیل منطقی می‌گردید. از خودتان می‌پرسید چرا چنین کاری می‌کند؟ آیا مساله‌ای هست که برای آن احساس گناه می‌کند؟ آیا می‌خواهد با هدیه دادن وجدانش را راحت کند؟

خشونت و زود از کوره در رفتن

ممکن است در زندگی هر فردی شرایط سختی بوجود بیاید و او را تحت فشار و استرس قرار دهد. به همین خاطر هیچ کسی نمی تواند ادعا کند همیشه خلق و خوی ثابتی دارد، اما اگر مدام عصبی می‌شوید یا مطمئن هستید دلیل آن استرس و فشار کاری نیست، به دنبال دلیل آن بگردید. بهتر است در این باره صمیمانه و آرام صحبت کنید تا ببینید در رابطه‌تان چه می‌گذرد.

بحث را به بیراهه کشیدن در حین یک گفت و گوی جدی

بدون شک بعد از رسیدن به خانه از سرکار یا زمان استراحت و خواب، وقت مناسبی برای یک بحث جدی نیست، اما گاهی شریک عاطفی‌تان از صحبت درباره‌ی هر موضوعی طفره می‌رود. ظاهرا او تلاش می‌کند از صحبت کردن درباره‌ی آنچه شما مطرح کرده اید اجتناب کند. شاید این نشانه‌ی خطرناکی است که به شما می‌گوید درخصوص آینده‌ی رابطه‌تان کمی محتاط باشید.

پنهان کردن شما از دوستانش

اگر مدتی است رابطه‌ای را شروع کرده اید اما شریک عاطفی‌تان چندان تمایلی ندارد شما را به دوستان صمیمی اش معرفی کند، آن را زنگ هشداری در نظر بگیرید. اگر او در مورد رابطه با شما جدی است، نباید تردیدی از خود نشان دهد. آیا مدام می‌گوید آمادگی معرفی شما به دوستانش را ندارد و بهانه تراشی می‌کند؟ شاید در روزهای پر تب و تاب رابطه‌ی جدید نمی خواهید با واقعیت رو به رو شوید؛ اما حقیقت این است، این کار او نشان می‌دهد خیلی هم به رابطه با شما رغبت ندارد!

منبع: brightside

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-02-13 11:35:48
دسته بندی ها