20 راه که با وجود فاصله زیاد از شریک عاطفی، همچنان عاشق بمانیم

25 مهر 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - 20 راه که با وجود فاصله زیاد از شریک عاطفی، همچنان عاشق بمانیم
20 راه که با وجود فاصله زیاد از شریک عاطفی، همچنان عاشق بمانیم
امتیاز مطلب: 60%

شاید خیلی به رابطه از راه دور علاقه نداشته باشید، اما گاهی در چنین شرایطی قرار می‌گیرید. بدون شک، حفظ رابطه‌ی راه دور کار چندان ساده‌ای نیست؛ چراکه فاصله‌ی زیاد باعث بروز مشکلاتی می‌شود. ممکن است زیر بار مشکلات دوام نیاورید و احساس تنهایی و بی‌حوصلگی به سراغتان بیاید؛ اما فاصله خیلی چیزها را جذاب‌تر می‌کند؛ مانند گرفتن دست هم کنار هم غذا خوردن، قدم زدن یا حتی بوی همدیگر را استشمام کردن. پس در رابطه‌ی راه دور می‌توان کارهای پیش‌پاافتاده را به‌کارهای ارزشمند تبدیل کرد. با یوکن همراه باشید. رابطه‌ی راه دور سخت است اما جذابیت خودش را دارد. در این مقاله به شما می‌گوییم چگونه رابطه عاطفی از راه دور را حفظ کنید؟

1. خیلی با هم در تماس نباشید

برای حفظ رابطه‌تان ضرورتی ندارد 12 ساعت روز در تماس باشید و تمام جزئیات را برای هم تعریف کنید. خیلی از زوج‌ها فکر می‌کنند، به خاطر فاصله‌ی فیزیکی باید مدام با هم در ارتباط باشند. درحالی‌که این کار می‌تواند شرایط را بدتر کند. در چنین موقعیتی به‌سرعت از ابراز علاقه به هم خسته می‌شوید. پس اعتدال را رعایت کنید. قرار نیست به خاطر فاصله زیاد، همدیگر را خسته کنید. مهم این است در فرصت مناسب حرفتان را بزنید و احساسات یکدیگر را درک کنید.

فاصله زیاد - شریک عاطفی - تماس از راه دور

2. به دوری به چشم فرصت نگاه کنید

اگر می‌خواهید زندگی خوبی داشته باشید، باید بدانید چطور دور از هم زندگی کنید. این وضعیت را فرصتی برای یادگیری تلقی کنید. با دور بودن می‌توانید عشقتان را بسنجید. به‌جای نگرانی درمورد اینکه دوری محبتتان را به هم کم می‌کند و درنهایت باعث جدایی‌تان خواهد شد، به این باور برسید که دوری می‌تواند پیوندتان را مستحکم‌تر کند.

یک شخصیت سینما و تلویزیون می‌گوید:

ترجیح می‌دهم از تو دور باشم اما گرمی و صمیمیتت را حس کنم تا اینکه در کنارت باشم اما حس کنم از تو خیلی دورم.

3. برای مدیریت انتظاراتتان اصولی داشته باشید

در یک رابطه‌ی عاطفی دو طرف باید بدانند چه انتظاراتی از یکدیگر دارند. پس اصول مشخصی را تعیین کنید تا ناخواسته باعث ناراحتی و رنجش هم نشوید. اگر در دوران آشنایی به سر می‌برید و هنوز رابطه‌تان رسمیت ندارد، آیا در طول این رابطه آشنایی با دیگران بلامانع است؟ چقدر نسبت به طرف مقابل تعهد دارید؟ بهتر است درمورد این مسائل صریح و شفاف باشید.

مدیریت انتظارات - عاشق ماندن - شریک عاطفی

4. مرتب در ارتباط باشید

هر روز به هم «صبح به خیر» و «شب به خیر» بگویید. این اصل بسیار مهمی است. باید درمورد اتفاقات روزمره‌تان با هم صحبت کنید حتی اگر خیلی مهم نباشند. گاهی برای همدیگر عکس، پیام صوتی و تصویری ارسال کنید. با انجام این کارها طرف مقابل توجه و محبت شمارا درک می‌کند.

5. از موقعیت‌های مخاطره‌آمیز اجتناب کنید

اگر فکر می‌کنید حضور در برخی مهمانی‌ها و دورهمی های دوستانه، باعث ناراحتی او می‌شود، از این کار اجتناب کنید یا قبل از هر کاری او را در جریان بگذارید. از چنین مسائلی غفلت نکنید؛ زیرا همین مسائل ممکن است باعث نگرانی یا مشکوک شدن طرف مقابلتان شود و این حس را به او القا کند که هیچ اختیاری ندارد.ممکن است با ارتباط با همکاران یا نامزد سابقتان در دامی بیفتید که خود از روی ناآگاهی، بساط آن را مهیا کرده‌اید. پس قبل از اینکه وارد موقعیتی شوید، خطرات آن را بشناسید. گاهی نیاز است عقلتان را به کار بگیرید و تنها به ندای قلبتان گوش نکنید.

6. برخی کارها را به‌طور اشتراکی انجام دهید

بازی‌های آنلاین ایده‌ی بسیار خوبی است. می‌توانید همزمان فیلم یا سریالی را روی گپ‌فیلم تماشا کنید. تماس‌های ویدئویی داشته باشید و برای هم آواز بخوانید، نقاشی بکشید یا هر کاری که دوست دارید با هم انجام دهید. حتی می‌توانید به خرید آنلاین بروید و برای هم هدیه بخرید. باید کمی خلاقیت داشته باشید تا از فاصله دور هم کارهایی را در کنار هم انجام دهید.

شریک عاطفی - کارهای اشتراکی - عاشق ماندن

7. کارهای مشابه انجام دهید

کتاب، تماشای فیلم، موسیقی و موارد مشابه را در برنامه‌تان قرار دهید. وقتی کتاب مشابهی می‌خوانید یا سریال مشابهی تماشا می‌کنید، حرف‌های مشترک بیشتری خواهید داشت. با این کار با وجود دوری از همدیگر، تجربیات مشترکی دارید و کمتر احساس تنهایی خواهید کرد.

8. گاهی همدیگر را حضوری ببینید

باید در رابطه‌ی راه دور هم ملاقات حضوری داشته باشید. بعدازاین همه فراق، بسیار لذت‌بخش است که دست هم را بگیرید، با هم غذا بخورید و ... چیزهایی که برای خیلی از زوج‌ها تکراری و پیش‌پاافتاده است، اما برای کسانی که در رابطه‌ی راه دور هستند بسیار خاص و وصف‌نشدنی است.

دیدار حضوری - فاصله زیاد - شریک عاطفی - عاشق ماندن

9. هدف‌گذاری کنید

ببینید هدفتان از این رابطه چیست؟ این دوری چقدر طول می‌کشد؟ آینده‌تان به کجا می‌رسد؟ حتماً به این سؤالات ضروری پاسخ دهید. خیلی از افراد نمی‌توانند برای همیشه از هم دور و همچنان عاشق بمانند. بالاخره از یک جایی باید زندگی در کنار هم را آغاز کنید.

پس برنامه‌ریزی کنید. زمان دوربودن و زمان باهم بودنتان را مشخص کرده و هدف مشترکی داشته باشید. لازم است هر دوی شما اهداف مشترکی داشته باشید. بدین‌صورت حتی اگر در جای یکسانی هم زندگی نکنید، در راستای اهداف مشترکتان تلاش می‌کنید و به سوی آینده‌ای می‌روید که موردنظر هر دوی شماست.

10. از زمان‌هایی که با دوستان و خانواده‌تان صرف می‌کنید، لذت ببرید

شاید از عشقتان دور باشید، اما افراد دیگری در کنار شما هستند. باور کنید دنیا حول شریک عاطفی‌تان نمی‌چرخد. می‌توانید تنهایی‌تان را با دوستان و خانواده‌تان تقسیم کنید. زمانی که از عشقتان دور هستید، بیشتر برای دوستان و خانواده‌تان وقت بگذارید. ورزش کنید. سرگرمی جدیدی داشته باشید. فیلم و سریال ببینید. کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید به تنهایی انجام دهید.

11. با یکدیگر صادق باشید

درمورد احساسات ، ترس ، ناامنی، بی‌محبتی، حسادت و ... حرف بزنید. اگر سعی کنید احساساتتان را پنهان کنید، بالاخره در جایی بروز می‌کنند. پس هیچ‌وقت تلاش نکنید به تنهایی با این مسائل کنار بیایید. بلکه روراست باشید. اجازه دهید حمایت طرف مقابل را دریافت کنید. باید از همان ابتدا تمام مسائل را با یکدیگر در میان بگذارید، نه زمانی که رابطه‌تان از هم پاشیده است.

12. از برنامه‌ی زمانی هم مطلع باشید

با اطلاع از ساعت کاری و وقت‌های آزاد یکدیگر، به‌موقع پیام بفرستید یا تلفن بزنید و بدین ترتیب برای طرف مقابل مزاحمتی به وجود نیاورید. باید زمان‌های حساس زندگیِ یکدیگر را بشناسید، مانند زمان قبل از امتحانات ترم، تعطیلات پایان‌ترم، سفرهای کاری و ... . این مسئله وقتی در نواحی زمانی متفاوتی از هم زندگی می‌کنید، اهمیت بیشتری دارد.

13. صفحات مجازی یکدیگر را دنبال کنید

پست‌های یکدیگر را در شبکه‌های مجازی لایک کنید. در اینستاگرام و فیس‌بوک برای هم پیام بنویسید و با این کار توجهتان را به طرف مقابل نشان دهید. توجه به یکدیگر در رابطه‌ی عاطفی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است.

صفحات مجازی - فاصله زیاد - شریک عاطفی

14. برای یکدیگر هدیه‌های خاص بخرید

برای شریک عاطفی‌تان هدیه‌های به‌یادماندنی بخرید، مانند آویزی کوچک، جاکلیدی، عطر. اغلب افراد به چیزهای کوچک در زندگی روزمره‌شان دلبستگی پیدا می‌کنند. معمولاً خاطراتمان را به اشیاء گره می‌زنیم به امید اینکه با نگاه کردن به آنها، خاطرات خوش در ذهنمان تداعی شود. پس شاید چیزی به چشممان معمولی بیاید، اما برای دیگری ارزش و اهمیت زیادی داشته باشد.

15. یک برنامه پیام‌رسان خوب داشته باشید

اپ پیام‌رسان بسیار مهم است زیرا پیام‌های نوشتاری رایج‌ترین راه ارتباطی بین شماست. شما نیازمند اپلیکیشنی هستید که امکاناتی فراتر از کلمات و صورتک‌ها در اختیارتان قرار دهد. در حال حاضر اپ های پیام‌رسان زیادی وجود دارد که می‌توانید به‌صورت رایگان از آنها استفاده کنید. استیکرهای جذاب و بانمک نیز کمک زیادی به رابطه راه دورتان خواهد کرد.

16. با پست هدیه و نامه ارسال کنید

برای شریک عاطفی‌تان نامه و کارت‌پستال بفرستید. گاهی هیجان‌انگیز است که برای یکدیگر به روش سنتی هدیه ارسال کنید. در روز تولد، سالگرد آشنایی و غیره با استفاده از خدمات ارسال گل، برای هم گل بفرستید.

17. مثبت اندیش باشید

برای حفظ رابطه‌ی راه دور باید به شریک عاطفی‌تان انرژی مثبت بدهید. انتظار سخت است، شاید گاهی احساس تنهایی و دلسردی کنید اما همواره به خودتان یادآوری کنید که نتیجه‌ی این صبر و تحمل بسیار لذت‌بخش خواهد بود. برای اینکه مثبت اندیش بمانید، همیشه قدردان باشید؛ قدردان اینکه کسی را دوست دارید و او هم شما را دوست دارد، قدردان سلامت و امنیتتان باشید و قدر تمام چیزهای کوچک زندگی‌تان را بدانید.

18. درباره‌ی دوستان و آشنایان حرف بزنید

گاهی گفتن چیزهایی که درمورد دوستان و آشنایانتان شنیده‌اید می‌تواند لذت‌بخش باشد.

19. در هر فرصتی تماس ویدئویی برقرار کنید

نگاه کردن به چشمان یکدیگر و شنیدن صدای هم باعث می‌شود احساس کنید همه‌چیز خوب است و احساس بهتری داشته باشید.

تماس ویدئویی - فاصله زیاد - شریک عاطفی

20. روی یکدیگر نام‌های بانمک بگذارید

این کار جذابی است و عشقتان را بیشتر می‌کند.

منبع: lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-11-04 16:59:06
دسته بندی ها