20 ایده برای اینکه شجاع باشید و تغییراتی مثبت در زندگی‌تان ایجاد کنیم

22 شهریور 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - 20 ایده برای اینکه شجاع باشید و تغییراتی مثبت در زندگی‌تان ایجاد کنیم
20 ایده برای اینکه شجاع باشید و تغییراتی مثبت در زندگی‌تان ایجاد کنیم
امتیاز مطلب: 97%

برای اینکه بخواهید زندگی بهتری داشته باشید و موقعیت بالاتری پیدا کنید، مجبور هستید هزینه‌هایی بپردازید. گاهی باید ریسک پذیری خود را نشان دهید و به قدری شجاع باشید که اتفاقات غیرمنتظره را قبول کنید. قطعا آنچه در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود به دست آورده‌اید، نتیجه‌ی تصمیمات درستی است که با شجاعت اتخاذ کرده‌اید. با یوکن همراه باشید تا شجاع باشید و ایده‌های نو داشته باشید تا به یک موقعیت تازه دست یابید.

گاهی باید آنقدر شجاع بود تا غیرمنتظره‌ترین اتفاقات را هم تصور کرد. پس از ترس ، اضطراب و دل نگرانی بگذرید تا در مسیر درست زندگی قرار بگیرید. بدون شک اتفاقات زیادی در زندگی ما رخ می‌دهد که برای خیلی از آنها نیاز به ریسک کردن نخواهیم داشت. افرادی که می‌توانند به بهبود زندگی شما کمک کنند و موقعیت‌هایی که خود به خود در نزدیکی شما قرار دارند از جمله این اتفاقات هستند.

با این حال، همین اتفاقات غیرمنتظره هم به خاطر شجاعت‌های قبلی بوده که در زندگی داشته‌اید. شجاعت تاثیرات فوق‌العاده‌ای دارد که می‌توانید آن را برای سال‌های متمادی در زندگی خود ببینید.

برای اینکه شجاع باشید باید از منطقه‌ی امنی که برای خود ساخته‌اید، بیرون بیایید و وارد عرصه عمل شوید. برای شجاع بودن نیاز به نگرشی خلاقانه برای دست‌یابی به موقعیتی بهتر دارید.

اگر زندگی‌تان پر از تلاطم، اضطراب و افسردگی است و هیچ هدف مشخصی ندارید، زمان آن فرارسیده که کمی جرات به خرج داده و تغییراتی در زندگی‌تان ایجاد کنید. همان‌طور که می‌دانید، تفکرات بزرگ که نتایج شگفت‌انگیزی به دنبال دارد نیازمند شجاعت خواهد بود.

اگر آماده‌اید تا تغییرات بزرگی در زندگی خود ایجاد کنید، در این مقاله 20 ایده را برای قدم گذاشتن در این مسیر به شما آموزش خواهیم داد.

1. چه مساله‌ای باعث ناراحتی‌تان می‌شود؟

در کدام بخش از زندگی‌تان احساس ناراحتی می‌کنید؟ در رابطه، شغل، خانواده، درآمد؟ آن بخشی که بیشتر شما را نگران کرده انتخاب کنید. اگر بیش از یک مساله باعث دلهره و ناراحتی‌تان شده است، آن موضوعی را انتخاب کنید که با تغییرش می‌توانید به نتیجه‌ی بهتری برسید.

چطور شجاع باشیم و تغییراتی مثبت در زندگی مان ایجاد کنیم؟

2. تجزیه و تحلیل کنید

ببینید چه کارهایی در طول روز، ماه یا سال انجام داده‌اید یا چه انتخاب‌هایی داشته‌اید که شما را به این میزان از ناراحتی رسانده است؟ تجزیه و تحلیل کنید تا متوجه شوید کدام انتخاب است که شما را از پیشرفت بازداشته و باعث ناراحتی‌تان می‌شود؟

3. نگرش‌تان را تغییر دهید

سعی کنید دید جدیدی نسبت به حوزه‌ی ناراحت کننده زندگی‌تان داشته باشید. اگر زندگی ایده‌آلی را برای خود تجسم کنید، دوست دارید این حوزه از زندگی‌تان چگونه باشد؟ در این زندگی ایده‌آل با چه کسانی ارتباط خواهید داشت؟ چه کارهایی را انجام خواهید داد؟ چه احساسی نسبت به آن خواهید داشت؟ شخصیت شما با نگرشی تازه چه تغییراتی خواهد کرد؟ همه چیز را درباره‌ی دید تازه و ایده‌آل خود یادداشت کنید.

4. از موقعیت‌های جدید و تجربیات اطرافیان‌تان بهره ببرید

به سراغ مجلات، کتاب‌ها، سایت‌ها، فیلم‌ها و دیگر منابع بروید تا با تجربیات افراد موفقی آشنا شوید که زندگی همانند زندگی ایده‌آل شما دارند. اگر می‌خواهید زندگی در شهر دیگری را تجربه کنید، به دنبال مکانی نباشید که شبیه مکان فعلی زندگی‌تان است. بلکه ماجراجو باشید تا بتوانید با موقعیت‌های جدید بیشتری آشنا شوید.

چطور شجاع باشیم و تغییراتی مثبت در زندگی مان ایجاد کنیم؟

5. با افراد شجاع ارتباط برقرار کنید

به دنبال افرادی باشید که در زندگی خود تغییرات بزرگی ایجاد کرده و مسیر جدیدی در پیش گرفته‌اند. سعی کنید از تجربیات آنها استفاده کنید و ببینید چطور توانسته‌اند رویای خود را به واقعیت مبدل کنند. در هیجان موفقیت آنها غرق شوید تا این هیجان وارد زندگی شما هم شود.

6. خلاقیت خود را تقویت کنید

پیش از اینکه بخواهید تغییراتی در نگرش خود نسبت به زندگی ایجاد کنید، تغییرات خلاقانه‌ای در حوزه شغلی یا شخصیتی خود بوجود آورید. ابتدا از روش‌های قدیمی اجتناب کنید. از خود بپرسید «چطور می‌توانم این کار را به صورت متفاوتی به انجام برسانم؟» در مورد روابط از خود بپرسید«چطور می‌توانم کمی شیطنت و شوخ‌طبعی را وارد پیام‌های خود کنم؟» یا «چطور می‌توانم به صورت جذاب‌تری با این فرد در ارتباط باشم؟»

7. عادت‌های خود را تغییر دهید

عادات روزانه خود را تغییر دهید تا بتوانید موقعیت جدید را آسان‌تر تحمل کنید. برای مثال، از مسیر متفاوتی به محل کار خود بروید. عادات صبحگاهی خود را تغییر دهید. در وسط روز کمی پیاده‌روی کنید، عادت‌های خسته‌کننده خود را ترک کنید و همیشه خود را به چالش بکشید تا حال بهتری داشته باشید.

چطور شجاع باشیم و تغییراتی مثبت در زندگی مان ایجاد کنیم؟

8. به دنبال موقعیت‌های جدید باشید

به جای اینکه منتظر بمانید تا سرنوشت یا افراد دیگر موقعیت‌های جدید را در اختیارتان قرار دهند، خودتان موقعیت‌های جدید و قابل مدیریت را بوجود آورید. پس پروژه جدیدی را شروع کنید. در مهمانی‌ها شرکت کنید تا با افراد تازه آشنا شوید. روابط جدید ایجاد کنید و تبدیل به کسی شوید که خود موقعیت‌های جدید را به دست می‌آورد.

9. ارزش‌های خود را بشناسید

هرچقدر هم بخواهید تغییرات بزرگی در زندگی‌تان ایجاد کنید، این تغییرات باید همگام با ارزش‌های اصلی شما باشند. این ارزش‌ها چارچوب اصلی زندگی‌تان هستند و اگر بخواهید موقعیتی ایجاد کنید که این ارزش‌ها را نفی می‌کند، هیچ‌وقت راضی و خوشبخت نخواهید بود.

10. اهداف خود را بنویسید و جلوی چشم‌تان قرار دهید

شاید رغبتی به این کار نداشته باشید، اما نوشتن اهداف می‌تواند انگیزه‌ای در شما بوجود آورد تا آنها را عملی کنید. اهداف خود را روی یک تخته بنویسید و جلوی چشم‌تان بگذارید. این تخته می‌تواند حاوی تصاویر یا پوسترهایی باشد که اهداف شما را یادآوری می‌کند.

چطور شجاع باشیم و تغییراتی مثبت در زندگی مان ایجاد کنیم؟

11. اهداف خود را به‌روز‌رسانی کنید

تخته‌ای که اهدافتان را روی آن نوشته بودید به‌روزرسانی کنید. با توجه به کارهای جدیدی که یاد گرفته‌اید، تحقیقاتی که انجام داده‌اید و ارزش‌هایی که دارید، اهداف خود را تغییر دهید. شاید اهداف خود را چندین بار تغییر دهید تا در نهایت به آن چیزی که می‌خواهید برسید. زندگی ما در حال تغییر و تکامل است، پس برای اینکه آنها را چندین بار تغییر داده‌اید، نگران نباشید.

12. عمل کنید

به رفتارهای خود نگاهی موشکافانه بیندازید. به فعالیت‌ها و رفتارهای جدید و متفاوت فکر کنید که می‌توانید آنها را جایگزین رفتارهای قبلی کنید. چه کارهای کوچک و بزرگی را می‌توانید برای تغییر این رفتارها انجام دهید؟ آنها را بنویسید، اول هر ماه آنها را بازبینی کرده و تغییرات موردنیاز را اعمال کنید.

13. به دنبال یک تغییر بزرگ باشید

شما نیاز به تعداد زیادی از تغییرات و تصمیمات کوچک خواهید داشت تا یک تغییر اساسی در زندگی‌تان ایجاد کنید. توصیه می‌کنیم از تغییرات کوچک و قابل مدیریت شروع کنید. حتما یک تغییر بزرگ در زندگی خود ایجاد کنید تا ببینید چقدر در مقابل ریسک‌ها و تغییرات بزرگ مقاوم هستید.

چطور شجاع باشیم و تغییراتی مثبت در زندگی مان ایجاد کنیم؟

14. برای خود تکیه‌گاه پیدا کنید

شما نیاز به کسی دارید که تکیه‌گاهتان باشد و حمایت‌تان کند تا کارهایی انجام دهید که در این مسیر به آنها نیاز دارید. باید اطمینان حاصل کنید که این شخص قابل اعتماد است و به اندازه‌ی کافی شجاعت دارد.

15. هر آنچه در ذهن‌تان می‌گذرد را به زبان بیاورید

منظورمان این نیست بی‌پروا باشید و با حرف‌هایتان کسی را برنجانید. اغلب افراد به خاطر اینکه می‌ترسند نظر دیگران درموردشان تغییر کند، تفکرات و باورهای خود را بروز نمی‌دهند. سعی کنید با بیان عقاید خود، شخصیت واقعی‌تان را نشان دهید.

16. به دنبال راضی نگه‌داشتن دیگران نباشید

اینکه بخواهید نترس باشید و در زندگی هدف و ایده‌ی خود را دنبال کنید، ممکن است باعث ناراحتی دیگران شود. با اینکه باید به نیازهای همسر و خانواده‌ی خود توجه نشان دهید، اما در تصمیم‌گیری‌هایتان به این فکر کنید که چه چیزی برایتان بهتر است. شما نباید نظر و هدف خود را به خاطر خشنود کردن دیگران تغییر دهید.

چطور شجاع باشیم و تغییراتی مثبت در زندگی مان ایجاد کنیم؟

17. موضوع را هرگز فراموش نکنید

در اغلب اوقات ترسی که ما از تغییر داریم به واقعیت مبدل نمی‌شود یا اگر هم این ترس به حقیقت برسد، به آن اندازه که فکر می‌کردیم وحشتناک نخواهد بود. حتی اگر خیلی هم ناراحت‌کننده باشد، این ناراحتی به سرعت از بین می‌رود و با فواید این تغییر یا تصمیم مواجه خواهید شد. برخی تصمیمات در زمان حال می‌تواند آزاردهنده باشد. اما در آینده زندگی بهتری را برایتان به ارمغان آورد. پس ارزش ریسک کردن را دارد.

18. باور کنید لایق زندگی بهتری هستید

یکی از دلایلی که باعث می‌شود برخی از افراد در زندگی هیچ ریسکی نکنند این است که فکر می‌کنند لیاقت یک زندگی شجاعانه را ندارند. همه‌ی ما لایق یک زندگی شاد و بی‌دغدغه هستیم. برای ساختن چنین زندگی‌ای بیش از فعالیت‌های شجاعانه، نیازمند انرژی خواهید بود. پس در کوه فریاد بزنید من فردی لایق و شایسته هستم و آن را باور کنید.

19. هر موقعیتی که دارید، از آن لذت ببرید

اغلب زندگی را بیش از حد جدی می‌گیریم و تنها روی مشکلات زمان حال و آینده تمرکز می‌کنیم. ما در بین مسائل منفی غرق شده‌ایم و نسبت به تمام چیزهای مثبتی که به سمت‌مان می‌آید، بی‌توجهی می‌کنیم. این جدیت را در رابطه با موضوعات مهم زندگی داشته باشید و به خودتان اندکی فرصت شاد بودن بدهید. گاهی اشتباه کنید و از اشتباهات درس بگیرید تا به زیبایی‌های اطراف‌تان پی ببرید.

چطور شجاع باشیم و تغییراتی مثبت در زندگی مان ایجاد کنیم؟

20. شجاعت را شعار زندگی خود قرار دهید

شجاع یا نترس را در ادامه‌ی نام خود بیاورید. هر کاری که انجام می‌دهید و هر تصمیمی که می‌گیرید از خود بپرسید «آیا من این کار را با شجاعت انجام دادم؟» خود را فردی شجاع بدانید که عاشق عمل کردن است، از شانس‌های خود استفاده می‌کند، خلاقیت دارد و از ریسک کردن نمی‌ترسد. سعی کنید در تمام مراحل زندگی‌تان، شجاع و نترس باشید. وقتی شجاع باشید، ترس، ناامیدی، خستگی و ناراحتی هیچ جایی در زندگی شما نخواهد داشت.

 

منبع: liveboldandbloom

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-09-17 10:05:13
دسته بندی ها