20 واقعیت زندگی که باید آنها را بپذیریم

7 تیر 1398 - 0:00
مدیریت شخصی - 20 واقعیت زندگی که باید آنها را بپذیریم
20 واقعیت زندگی که باید آنها را بپذیریم
امتیاز مطلب: 98%

هر کسی در زندگی با مشکلات عدیده‌ای دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. گاهی مشکلاتی داریم که فکر می‌کنیم هیچ راه چاره‌ای برای آنها نیست. هر روز ممکن است با احساسات ناخوشایندی مواجه شویم. نگرانی به سراغ‌مان می‌آید، آشفته می‌شویم، در مقابل شکست‌های عاطفی از پا در می‌آییم و احساس تنهایی و بی‌کسی می‌کنیم.

در این شرایط، حسرت‌های زیادی داریم و مدام با خود فکر می‌کنیم زندگی ایده‌آل فرسنگ‌ها با ما فاصله دارد. در این مقاله از یوکن، می‌خواهیم به شما بگوییم برای یک بار هم که شده، از ایده‌آل‌گرایی دست بردارید و واقعیت‌های زندگی را بپذیرید. در ادامه 20 مورد از واقعیت‌های زندگی را بازگو می‌کنیم که طرز تفکر و باورهایتان اجازه نمی‌دهد آنها را قبول کنید.

تمام احساسات و باورهای منفی ما ساخته‌ی ذهن خودمان هستند. خودمان هستیم که به این افکار پر و بال می‌دهیم و ذهن‌مان را درگیر تصورات و توهمات خاصی از زندگی ایده‌آل می‌کنیم.

آیا تاکنون با خود فکر کرده‌اید چرا در زندگی نگران و مضطرب می‌شویم؟ چون می‌ترسیم به آن چیزی که انتظار داریم نرسیم. چرا تعلل می‌کنیم و برای قدم گذاشتن در مسیر هدف‌مان امروز و فردا می‌کنیم؟ چون از تلاش کردن و به نتیجه نرسیدن واهمه داریم. چرا در مقابل شکست‌های عاطفی زانو می‌زنیم؟ چون فکر می‌کنیم لیاقت‌مان بیشتر است و نباید به چنین سرنوشتی دچار می‌شدیم. چرا عصبانی و برآشفته می‌شویم؟ چون فکر می‌کنیم در زندگی به آنچه لیاقتش را داریم نرسیده‌ایم. بدین ترتیب، تمام احساسات منفی‌مان را توجیه می‌کنیم تا وجدان خود را آرام کنیم.

به شما پیشنهاد می‌کنم نفس عمیقی بکشید و تمام افکار منفی را از ذهنتان بیرون کنید. روی چیزهایی متمرکز شوید که می‌توانید وجودشان را در لحظه احساس کنید. به اکسیژنی که وارد ریه‌هایتان می‌کنید، به روشنایی روز، به صداها، به سلامتی بدن‌تان، به داشته‌هایتان، به کسانی که در اطراف شما هستند، توجه کنید. هیچ چیزی را با ایده‌آل‌های خود مورد قضاوت قرار ندهید. اگر واقعیت‌های زندگی را همان‌گونه که هستند بپذیرید، زندگی بهتری خواهید داشت و می‌توانید برای بهبود آنها قدمی بردارید.

در ادامه، 20 واقعیت زندگی را بازگو می‌کنیم که هر فردی باید در زندگی خود آنها را قبول کند:

در زندگی ما مسائل زیادی وجود دارد که قادر به کنترل آنها نیستیم

هیچ‌کسی نمی‌تواند اتفاقات دنیای پیرامون خود را کنترل کند، تنها واکنش نسبت به این اتفاقات تحت کنترل شماست. نوعِ واکنشی که نسبت به اتفاقات زندگی نشان می‌دهید، نشانه‌ی قدرت شماست.

دل شکستگی‌های ما، به خاطر انتظارات بالای ماست

شادی وقتی بدست می‌آید که زندگی را همان‌گونه که هست بپذیریم و قدردان آن باشیم.

20 واقعیت زندگی که باید آنها را بپذیریم!

هیچ‌کسی کامل نیست و نخواهد بود

اگر می‌خواهید منتظر بمانید تا کامل شوید و آنگاه ایده‌ها، استعدادها، تجربیات و موهبت‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، هیچ‌وقت چنین چیزی ممکن نمی‌شود.

لحظه‌ای را که با نگرانی پشت‌سر گذاشته‌اید، هدر رفته است

نگران بودنِ شما، حلال مشکلات‌تان نیست. بهتر است در مواجهه با واقعیت‌های زندگی و موقعیت‌های چالش‌برانگیز، به جای نگرانی، به دنبال درس‌هایی باشید که هر یک از تجربیات زندگی به شما می‌آموزند. هدف‌تان این باشد که از درس‌هایی که بهای یادگیری‌شان را پرداخته‌اید، بهترین بهره را ببرید.

20 واقعیت زندگی که باید آنها را بپذیریم!

بهترین درس‌ها را از سخت‌ترین تجربیات می‌آموزید

گاهی نیاز است روزهای سختی را پشت سر بگذاریم تا تجربیات ارزشمندی به دست آوریم. پس برای اینکه تجربیات‌تان ارزشمند باشد، محکم و استوار بمانید و هر رنجی را تحمل کنید.

از موفقیت‌ها مغرور و از شکست‌ها ناامید نشوید

تمام انسان‌ها در زمان موفقیت و شکست خود را نشان می‌دهند و شخصیت‌شان را هویدا می‌کنند. در اوج موفقیت و ثروت فروتنی پیشه کنید و در اوج سختی‌ها نیز محکم و بااراده باقی بمانید. در هر شرایطی، ایمان‌تان را حفظ کنید تا شادی‌هایتان مداوم و غم هایتان زودگذر باشد.

20 واقعیت زندگی که باید آنها را بپذیریم!

پرمشغله بودن نشانه‌ی کارایی و بهره‌وری بالا نیست

کاری که با تمرکز و دقت انجام شود، کارایی خواهد داشت و به نتیجه می‌رسد. پس انرژی و تمرکز خود را برای انجام کارهای بی‌ارزش و بیهوده تلف نکنید. فقط به دنبال تمام کردن یک کار نباشید، بلکه سعی کنید هر کاری را به بهترین نحو ممکن به انجام برسانید.

با بی‌تدبیری، پول بیشتر سبب بوجود آمدن مشکلات بیشتر می‌شود

بدون‌شک همه‌ی ما برای گذران زندگی نیاز به پول داریم. باید صبح تا شب کار کنیم، پول به دست آوریم، پس‌انداز کنیم، سرمایه‌گذاری کنیم، اما بدون هدف و برنامه‌ریزی خرج نکنیم. با مدیریت نادرست پول، تمام زحمات‌مان بر باد می‌رود. پس نحوه‌ی خرج کردن پول مهم‌تر از کسب درآمد است.

20 واقعیت زندگی که باید آنها را بپذیریم!

با داشتن پول بیشتر، لزوما شادتر نخواهیم بود

اگر با وجود دارایی زیاد و تمام امکانات رفاهی باز هم خوشحال نیستید و احساس کمبود می‌کنید، شادی را در سادگی جستجو کنید. وقتی آشفتگی‌های ذهنی و فیزیکی‌تان را سروسامان دهید، از زندگی لذت بیشتری خواهید برد.

تجملات و ابزارهای فناوری ما را از زندگی شاد دور کرده‌اند

باید لبخند، توجه، اعتماد و وقت‌مان را به یکدیگر هدیه کنیم. باید یاد بگیریم به جای فضای مجازی، در دنیای واقعی برای هم وقت بگذاریم و از گرمای نگاه و توجه هم لذت ببریم. پس، از دنیای مجازی فاصله بگیرید و حال نزدیکان‌تان را جویا شوید.

20 واقعیت زندگی که باید آنها را بپذیریم!

زیبایی‌ها را در ظاهر هر چیزی جستجو می‌کنیم

خودتان را همان‌گونه که هستید دوست بدارید و سعی کنید در رفتار و منش افراد به دنبال زیبایی‌ها باشید. گابورِی سیدیبِی می‌گوید: اگر از زشتی ظاهرم نمی‌گفتند، هرگز به دنبال زیبایی‌های درونم نبودم و اگر سعی نمی‌کردند مرا از پا درآورند، هرگز متوجه نمی‌شدم که شکست ناپذیرم.

گاهی بیهوده با یکدیگر جروبحث می‌کنیم

سعی کنید با دیگران گفت‌و‌گوی موثر داشته باشید و بیهوده جدل نکنید. اکثر اوقات آرامش داشتن، ارزشمندتر از پیروزی در گفت‌و‌گوست. نیازی نیست در تمام بحث‌هایی که پیش می‌آید، شرکت کنید و سعی کنید بر دیگری غالب شوید.

20 واقعیت زندگی که باید آنها را بپذیریم!

ما خودمان را با ایده‌آل‌هایمان و دیگران را با رفتارهایشان قضاوت می‌کنیم

با اطرافیان‌تان آنگونه رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند. فروتنی پیشه کنید و سعی‌تان بر این باشد که گفتار، رفتار و ارزش‌هایتان یکی باشند.

همیشه از هر دست بدهیم، از همان دست نمی‌گیریم

اگر توقع داشته باشید همان‌گونه که با دیگران رفتار می‌کنید، با شما رفتار کنند، ناامید و افسرده خواهید شد؛ زیرا همه به اندازه‌ی شما مهربان و رئوف نیستند.

20 واقعیت زندگی که باید آنها را بپذیریم!

کسی را تا ابد تحقیر نکنید

قدرتی را که با دستان خودتان به دیگران داده‌اید، از آنها پس بگیرید. هیچ‌کسی لایق تحقیر همیشگی نیست. پس خود را از عیب‌جویی و سرزنش اطرافیان رها کنید. وقتی زندگی‌تان سروسامان می‌گیرد و بهترین اتفاقات برایتان رخ می‌دهد که تصمیم بگیرید اختیار زندگی خودتان را برای همیشه به دست بگیرید و به کسی جز خودتان متکی نباشید.

قبول شکست، آسان‌تر از شروع دوباره است

شروع دوباره، قبول این حقیقت است که شکست تنها بخشی از گذشته‌ی ماست، نه سرنوشت ما.

20 واقعیت زندگی که باید آنها را بپذیریم!

برای موفقیت در هر کاری باید بهایش را پرداخت کنیم

سعی کنید از جمله افرادی نباشید که توقع دارند بدون اینکه هیچ بهایی بپردازند، آرزوهایشان را محقق کنند. در زندگی هر کسی فرازونشیب‌هایی وجود دارد. وقتی برای رسیدن به هدفی تلاش می‌کنید، از خودتان بپرسید: برای رسیدن به این هدف باید از چه چیزهایی دست بکشم؟

همیشه گام‌های کوچک باعث رسیدن به موفقیت می‌شود

با اینکه پیشرفت فناوری، سرعت دست‌یابی به هدف را افزایش داده است، باز هم نباید از ثمره‌ی تلاش، صبر و پایداری غافل شد. پس برای رسیدن به برخی از اهداف، باید قدم‌های کوچک اما مداوم بردارید.

20 واقعیت زندگی که باید آنها را بپذیریم!

وقتی شانس در خانه‌مان را می‌زند، همیشه آماده‌ی استفاده از آن نیستیم

خیلی از بهترین فرصت های زندگی، ما را از نظر احساسی و عقلی، به رشد و تعالی می‌رساند. گاهی این فرصت‌ها باعث می‌شود از منطقه‌ی امن خود بیرون بیاییم. به همین خاطر، در مواجهه با فرصت‌های خوب زندگی، آمادگی استفاده از آنها را نداریم.

عمر ما به دست خودمان کوتاه می‌شود

همه‌ی انسان‌ها روزی با مرگ مواجه می‌شوند؛ اما افزایش کیفیت زندگی و داشتن عمر طولانی، غیرممکن نیست. امروز کیفیت زندگی‌تان چطور بود؟ این بهترین سوالی است که می‌توانید هر روز از خودتان بپرسید. نحوه‌ی گذراندن روزها حاکی از نحوه‌ی سپری کردن عمرمان است.

20 واقعیت زندگی که باید آنها را بپذیریم!

در پایان ...

واقعیت‌های زندگی را بپذیرید. چیزهای زیادی وجود دارد که توانایی کنترل یا تغییر آنها را ندارید. تنها باید صبور باشید و سعی کنید از آنها درس بگیرید. اجازه ندهید تجربیات گذشته، تجربیات امروز شما را به چالش بکشد و توانایی‌تان را تضعیف کنند.

روی گام‌های کوچکی که امروز می‌‌توانید بردارید تمرکز کنید و یک قدم به هدف‌تان نزدیک‌تر شوید. آینده نامعلوم است و همین بی‌خبری، هر لحظه از زندگی را برای ما به تجربه‌ای ناب و هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند. گذشته را از یاد نبرید تا اشتباهات قبلی خود را تکرار نکنید، اما در گذشته غرق نشوید و افسوس آن را نخورید.

منبع: marcandangel

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-06-25 10:39:24
دسته بندی ها