سلنا گومز چگونه از عوامل آسیب‌زا در زندگیش رها شد تا بهترین در نوع خود باشد

7 مرداد 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - سلنا گومز چگونه از عوامل آسیب‌زا در زندگیش رها شد تا بهترین در نوع خود باشد
سلنا گومز چگونه از عوامل آسیب‌زا در زندگیش رها شد تا بهترین در نوع خود باشد
امتیاز مطلب: 81%

چگونه زنی که تمام زندگیش تحت تاثیر رسانه‌ها بوده، مسیر خودش را پیدا می‌کند؟ جواب خلاص شدن از عوامل مخرب است. در ادامه با یوکن همراه باشید.

همان‌طورکه همه می‌دانیم، گفتن این حرف از عمل کردن به آن، آسان‌تر است. چگونه می‌توان این عوامل مخرب را تشخیص داد و اقدامات لازم را برای از بین بردنشان انجام داد؟ سلنا گومز می‌تواند جواب این سوال را بدهد.

دانستن تمام جوانب و فشارهای رسانه‌ای کار راحتی نیست. علاوه بر آن، این ستاره در پشت صحنه مجبور بود با چند مشکل مربوط به سلامتی دست و پنجه نرم کند. روابط او با جاستین بیبر و ویکند (The Weekend) که سر و صدای زیادی به پا کرده بود، باعث شد تا زیر نگاه‌های موشکافانه‌ی عموم قرار بگیرد. وقتی وضعیت این‌گونه سخت می‌شود، پیدا کردن خود در میان این هرج و مرج کار دشواری است.

با این حال، سلنا از عهده این‌ کار برآمد. او به مدت چهار سال از موسیقی دور ماند و در این وقفه زمانی به دنبال یافتن راه‌هایی برای خلاص شدن از عوامل مخرب و مضر در زندگیش بود. این روند به او کمک کرد تا درک جدیدی از روابط گذشته و سبک موسیقی خود داشته باشد. امروزه او به فردی صاف و ساده تبدیل شده است که راجع به گذشته مثبت فکر می‌کند و از تامل کردن درباره کارهای گذشته‌ی خود ترسی ندارد. 

به نظر می‌رسد که ایجاد وقفه و استراحت در واقع فرصتی برای رشد شخصی فراهم می‌کند.

سلنا زندگی مجردی را با آغوش باز پذیرفت

در آن چهار سال دوری از موسیقی سلنا گومز با ویکند که خواننده و ترانه سرای کانادایی است، رابطه جدیدی را شروع کرد. این دو تنها حدود 10 ماه باهم بودند و مانند هر زوج مشهور دیگری، ریز و درشت روابطشان مورد توجه مطبوعات قرار گرفت.

با این‌که این زوج هرگز دلیل جدایی‌شان را اعلام نکردند، مجله مردم معتقد است که فاصله‌ی دور میان آنها احتمالا یکی از عوامل جدایی آنان بوده است. کمی قبل از به‌هم زدن رابطه‌شان، عکسی از سلنا گومز با دوست سابق خود یعنی جاستین بیبر پخش شد که به‌نظر می‌رسید با یکدیگر آشتی کرده بودند.

اکنون بیشتر از دو سال است که او مجرد است و این دوران مجردی، مزایای غیرمنتظره زیادی برای او به همراه داشته است.

سلنا گومز - خواننده زن - مجرد - تاثیر رسانه - تغییر در زندگی - بهترین خودت باش

دوست دارم در آخر روز به اتاقم بروم. تنها من و سگم هستیم. با لباس‌های گشاد مانند مادربزرگ‌ها، در تختخوابم کش و قوس می‌آیم. بیشتر از دو سال است که تنها هستم و با این وضعیت کاملا راحتم -سلنا گومز در روزنامه «وال استریت ژورنال»

همچنین تنها بودنش به او این امکان را فراهم آورد تا از سلامت روان خود بیشتر آگاه شود. او زمانی که مشغول تولید آلبوم Rare بود، توانست دید بهتری نسبت به شرایط روحی خود پیدا کند. تا قبل از آن، اعتماد به نفس کمتری داشت اما تمرکز روی خودش این اجازه را داد تا در کل احساس قدرت بیشتری کند.

ماه گذشته، این خواننده اعلام کرد که به اختلال دوقطبی مبتلا شده است. اما برای سلنا دانستن اینکه احتمال کمک گرفتن از دیگران برای وضعیت خود و پیدا کردن افراد قابل اعتماد زیاد است،آرامش خاطر بیشتری بخشید.

او پیدا کردن تیم مناسب برای کار با آن‌ را در اولویت قرار داد 

در هر صورت آن‌چه که سلنا نیاز داشت، رها شدن از گرفتاری‌های روابط عاشقانه بود تا بتواند انرژی‌‌اش را روی کارش متمرکز کند. در ابتدا، او زمانی را برای تامل کردن درباره‌ی احساسات و تجارب گذشته خود اختصاص داد تا بتواند آن‌ها را از طریق صدای خود بیان کند.

سپس به گرد هم آوردن گروهی از ترانه‌سرایان و تهیه‌کنندگانی پرداخت که به او بهترین فرصت ممکن برای رسیدن به موفقیت و درخشیدن را می‌دادند. در مصاحبه‌ای با برنامه رادیویی New Music Daily ، سلنا راجع به تغییراتی اساسی که در نحوه انتخاب تیم خود انجام داده بود صحبت کرد.

او گفت در گذشته، از این‌که از تهیه‌کنندگان شخصا درخواست کند و استودیو را در دست بگیرد می‌ترسید. برای همین عادت کرده بود که دیگران به جای او تصمیمات مهم کاری‌اش را بگیرند.

سلنا گومز - تیم کاری - اولویت شغلی - تاثیر رسانه - تغییر در زندگی - بهترین خودت باش

در کل، تمام فرآیند ترانه‌سرایی او این‌گونه با سختی مواجه شده بود و همین به نوبه خود جلوی غرایز خلاقانه او را می‌گرفت. اما این بار، او تصمیم گرفت با افرادی کار کند که نه تنها او را به چالش می‌کشیدند، بلکه از صمیم قلب از او حمایت می‌کردند.

گاهی در طی ضبط برای Rare ناامید می‌شد اما اعضای تیمش به او کمک می‌کردند تا انگیزه خود را حفظ کند و به او یادآور می‌شدند که موسیقی‌دان بودن این سختی‌ها را هم دارد.

فکر می‌کنم گروه خودم را پیدا کرده‌ام. احساس می‌کنم که روز به روز دارم بهتر می‌شوم و این حس را مدیون کسانی‌ام که کنارم هستند و الهام‌بخش من‌اند و مرا به چالش می‌کشند - سلنا گومز در New Music Daily با زین لو

او برای مدتی از شبکه‌های اجتماعی فاصله گرفت و با دلایل بهتری به آن برگشت

شاید خیلی از افراد ندانند که سلنا گومز پنجمین فردی است که بیشترین دنبال‌کننده را در اینستاگرام دارد. در صنعت سرگرمی، دنبال کردن یک رسانه اجتماعی سالم یکی از ضروریات است زیرا این امر می‌تواند از راه‌های بسیاری باعث افزایش یا عدم توجه به یک شخصیت مشهور شود.

به همین دلیل بسیار مهم، این خواننده جوان در 2018 تصمیم گرفت تا به مدت دو سال از اینستاگرام و توییتر دور بماند. سلنا می‌گوید که بستر رسانه‌ای نقش مهمی در ایجاد انتظارات غیر واقعی در مورد زیبایی ظاهری و اندام زنان بازی می‌کند.

در اطلاعیه خود اعلام کرد که می‌خواهد ازرسانه های اجتماعی فاصله بگیرد تا «در لحظه زندگی کند». او همچنین اظهار داشت که نظرات منفی، احساسات مردم را جریحه‌دار می‌کند.

سلنا گومز - اینستاگرام - توییتر - شبکه های اجتماعی - تاثیر رسانه - تغییر در زندگی - بهترین خودت باش

زمانی که شخصی بزرگ و قدرتمند مانند سلنا گومز احساس می‌کند که از سوی عوامل مخرب رسانه‌های اجتماعی تهدید می‌شود، وقت آن است که لحظه‌ای مکث کرده و به حرفهایش دقت کنیم.

وقتی از رسانه‌های اجتماعی دور بودم، با تنهایی خودم و ظاهرم خوشحال‌تر بودم که این به من کمک بسیار بزرگی کرد - سلنا گومز در مجله Dazed Magazine

با این حال، سلنا در ژانویه 2020 دوباره برگشت و از آن موقع تا الان گفته است که می‌خواهد در پست‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی می‌گذارد هوشمندانه‌تر عمل کند.
او به Amy Schumer در مجله Interview Magazine گفت که دوست دارد با هوادارانی که با مشکلات پزشکی مشابهی دست و پنجه نرم می‌کنند، ارتباط برقرار کند. به این ترتیب که رسانه‌های اجتماعی فرصتی را برای او فراهم می‌کند که بتواند درباره‌ی مسائلی که برای خودش مهم است صحبت کند و هم‌چنین با هوادارانی که در شرایط سختی قرار دارند، ارتباط برقرار کند.

یکی از دلایل مهم داشتن پلتفرم برای من، کمک کردن به دیگران است. شاید به همین خاطر است که از مشهور بودنم راضی‌ام. یعنی، کاملا راضی نیستم ولی می‌گویم هستم چون ارزشش را دارد. می‌دانم که در جایی حال کسی را خوب می‌کنم یا کاری می‌کنم که احساس کند کسی هست که او را درک کند و این برای من با ارزش است - سلنا گومز در مجله Interview Magazine

روابطش را با افراد بهتر کرد

زندگی شخصی سلنا اغلب به عنوان وسیله‌ای برای جلب توجه عموم قرار می‌گرفت. جاستین بیبر و ویکند بعد از این‌که روابط خود را با سلنا قطع کردند، با دختران مشهور دیگری قرار گذاشتند. 

هرچند سلنا از آن دسته آدمهاست که علاقه‌ای به بدگویی راجع به دوستان قبلی خود ندارد. ابتدا، اظهار کرد که هیچ مشکلی میان او و همسر جاستین بیبر، یعنی هیلی بیبر نیست.

سپس به بیلبورد درباره‌ی رابطه خود با ویکند گفت. او گفت از این‌که آنها هم‌چنان روابط دوستانه خود را باهم ادامه می‌دهند احساس افتخار می‌کند و این چیزی است که هرگز تجربه نکرده است.

آنها روابط خود را در حد دوستان صمیمی ادامه می‌دهند و به هر طریق ممکن به تشویق و حمایت از یکدیگر می‌پردازند. حتی سلنا اخیرا، شنیدن آهنگ ویکند را در اسپاتیفای (Spotify) پیشنهاد می‌داد.

یکی از جنبه‌های رهایی یافتن از عوامل مخرب که به ندرت مورد توجه قرار می‌گیرد در واقع خداحافظی کردن با تمام احساسات منفی است. سلنا به راحتی می‌توانست به هر دلیلی نارضایتی خود را از روابط قبلی خود نشان دهد اما او بهتر از هر کس دیگری می‌داند که عبوس بودن یا اوقات تلخی کردن هیچ فایده‌ای ندارد. بهترین گزینه این است که روابط گذشته را همان‌طور که بودند بپذیریم و از نتایج خوب و مثبت آن درس بگیریم.

همیشه موقعیتی در زندگی یک شخص پیش می‌آید که باید از دست روی دست گذاشتن بپرهیزد و کاری انجام دهد. سلنا گومز فهمید برای موفق شدن در کار خوانندگی خود باید از تمام عوامل مخرب در زندگیش خلاص شود. و اینکار بدون داشتن افرادی که می‌توانست به آنها تکیه کند، میسر نمی‌شد.

سلنا گومز - بهبود روابط - کمک به دیگران - تاثیر رسانه - تغییر در زندگی - بهترین خودت باش

مجبور بودم که همه چیز را روشن بیان کنم چون مردم زیادی داشتند درمورد زندگیم قضاوت می‌کردند و این آزارم می‌داد. من هنوز جوانم و هم‌چنان تغییر خواهم کرد. کسی حق ندارد بگوید زندگی من چگونه باید رقم بخورد - سلنا گومز در مجله Interview Magazine

برای برخی افراد، رها شدن از عوامل مخرب به آسانی کوچ کردن به شهری جدید یا تغییر شغل یا قطع روابط با دیگران است اما برای برخی دیگر، یک اقدام چند مرحله‌ای است که نیازمند زمان، صبر و گرفتن تعدادی تصمیم دشوار است.

شرایط شما هر چه که باشد باید بدانید آن‌چه که در آخر کار مهم است، رها شدن از تمام عوامل مضر است. گزینه‌هایی که بعد از رهایی یافتن از عوامل منفی در پیش رو خواهید داشت، به اندازه‎‌ای زیاد است که حتی نمی‌توانید تصور کنید.

منبع: goalcast

نویسنده مطلب
noorieh razavi sani - نوریه رضوی‌ثانی
نوریه رضوی‌ثانی هستم. مترجم و نویسنده‌ی محتوا. به زمینه‌های مختلف روانشناسی، موفقیت، ادبیات ملل، فیلم و سریال و ماشین‌های آفرود علاقمندم و بصورت جدی پیگیری می‌کنم.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-07-27 09:46:22
دسته بندی ها