آدم های شاد با داشتن چه خصوصیاتی محبوب هستند؟

16 خرداد 1399 - 6:10
انگیزشی - آدم های شاد با داشتن چه خصوصیاتی محبوب هستند؟
آدم های شاد با داشتن چه خصوصیاتی محبوب هستند؟
امتیاز مطلب: 96%

حتما شما هم مثل بقیه عاشق آدم های شاد و خوش خنده هستید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در جمعی هستید و توجه تان به سوی خوش خنده ترین فرد جلب شده است. احتمالا او را فردی مهربان، پرانرژی و موفق می دانید و با خود فکر کرده اید چرا خودتان شاد نیستید. اگر می خواهید برای داشتن زندگی شادتر تغییراتی در گفتار و رفتار خود ایجاد کنید با یوکن همراه باشید تا به چند نکته ی مهم اشاره کنیم.

همه می خواهند شادتر زندگی کنند اما چه کسانی می توانند ادعا کنند واقعا زندگی شادی دارند. تحقیقی در کشور آمریکا انجام شده است که نشان می دهد از هر سه شهروند تنها یک نفر واقعا شاد است. اگر خودتان از جمله افراد شاد نباشید قطعا یک فرد شاد در اطراف خود می شناسید. به نظر شما چرا آدم های شاد اینقدر جذاب و دوست داشتنی هستند؟

به رفتار و تفکر افراد شاد توجه کنید که به این نتیجه برسید شما هم می توانید عادت های شاد بودن را در خود ایجاد کنید. اکنون به شما می گوییم آدم های شاد چه خصوصیات رفتاری فوق العاده ای دارند؟

آنها خیلی خوب و مهربان هستند

شاید این خصیصه خیلی کلی به نظر برسد اما آدم های شاد واقعا خوب و مهربان هستند. آنها وارد هر جمعی شوند محبوب اند و همه دلشان می خواهد با آنها وقت بگذرانند. افراد شاد بسیار متواضع، ملاحضه کار و مددرسان هستند. به هیچ کس و هیچ چیزی حسودی نمی کنند و وقت خود را با غرزدن و نگران بودن تلف نمی کنند. صبر زیادی دارند و وقت و توجه خود را صرف عزیزانشان می کنند. در واقع حس شادی و خشنودی عمیق آنها باعث شده به چنین خصوصیاتی دست پیدا کنند. آنها روابط اجتماعی مثبتی برقرار می کنند که باعث می شود اطرافیان شان هم راحت باشند.

بسیار صادق و راستگو هستند

خشنودی واقعی با دروغ و کلک به دست نمی آید. افرادی که به خودشان دروغ می گویند اغلب به اطرافیان هم دروغ می گویند و از این روابط ناسالم عذاب می کشند. لازمه ی صداقت، داشتن ذهنی آگاه است. افراد شاد خود را به خوبی می شناسند و از نشان دادن خود واقعی شان هیچ ترسی ندارند. آنها همیشه خودشان هستند و هیچ وقت به وانمود کردن رفتاری متفاوت نیاز ندارند. وقتی به خودتان اجازه دهید خود واقعی تان باشید، زندگی هم برایتان آسان تر می شود. آدم های شاد با کنار گذاشتن دروغ ها، به الگویی الهام بخش برای دیگران تبدیل می شوند که آنها را به رشد و شکوفایی می رساند.

دارای روحیه ی همکاری هستند

آدم های شاد تمایلی به تسلط داشتن بر دیگران و قرارگرفتن در مقام های بالا ندارند. آنها پیروزی و موفقیت را با هم تیمی هایشان تقسیم می کنند. بنابراین دلیل آنکه بسیاری از افراد برتر در مسابقات از کسانی که در این موفقیت به آنها کمک کردند یاد می کنند این استکه کسی نمی تواند به تنهایی چنین مسیری را بپیماید و قبول اینکه تمام امتیازها را تنها یک نفر به دست آورده باشد برایشان غیرقابل قبول است. برای آدم های شاد، برنده شدن یا به تنهایی در مقام اول قرار گرفتن نشانه ی نادیده گرفتن دیگران و زحمت هایشان است. افرادی که به زحمت های دیگران اهمیت می دهند و لذت موفقیت را با دیگران به اشتراک می گذارند زندگی شادتری دارند.

دارای لبخند زیبایی هستند

آیا از تاثیر لبخند زدن روی خودتان و اطرافیان مطلع هستید؟ یکی از خصوصیات آدم های شاد، داشتن لبخندی زیباست. حتما می دانید لبخند زدن از روی شادی و خرسندی شکل دیگری دارد. هر کسی می تواند دندان هایش را نشان دهد اما افراد شاد با تمام انرژی لبخند می زنند. حتما شما هم خنده ی واقعی را از لبخند مصنوعی تشخیص می دهید. وقتی در معرض دریافت شادی های زندگی قرار گیرید بدون شک تحسین کننده هایی را به خود جذب می کنید.

احساسات و افکار متعادلی دارند

آدم های شاد حتی کوچکترین اتفاقات خوشایند زندگی شان را جشن می گیرند. این رفتار منابع شادی را در اختیارشان قرار می دهد که خیلی ها توجهی به آنها ندارند. افراد شاد به مسائلی که برای خیلی ها ناراحت کننده است اهمیت نمی دهند. آنها می دانند چه چیزی ارزش لذت بردن دارد و از چه چیزهایی باید دوری کنند. آدم های شاد می توانند میان خوشی ها و ناخوشی ها تعادل برقرار کنند؛ پس با داشتن دید مثبت به زندگی قادرند تمام چالش ها را به فرصتی برای رشد و یادگیری تبدیل کنند.

با افراد شاد معاشرت دارند

آدم های شاد تنها نمی مانند. آنها همیشه به دنبال ارتباط برقرار کردن با افرادی شبیه خودشان هستند و قدرت تاثیرگذاری مثبت روی دیگران را دارند. خوشحالی و شادی مسری است. بیشتر مردم تمایل دارند دیگران را زیرنظر بگیرند و از جذاب ترین رفتارهایی که در آنها پیدا می کنند الگو بگیرند. اگر مردم طوری با اطرافیان خود رفتار کنند که دوست دارند دیگران هم همان طور با آنها رفتار کنند نتیجه ای مقاومت ناپذیر به دست می آید که حتی روی افرادی که فقط شاهد این رفتار هستند هم تاثیرگذار خواهد بود.

آنها در زمان حال زندگی می کنند

توجه داشتن به هر ثانیه ی باارزشی که می گذرد بخش اساسی احساس شادی است. اگر زندگی در زمان حال اینقدر آسان و تاثیرگذار است چرا بیشتر مردم وقت و انرژی خود را صرف فکر کردن درباره ی گذشته و آینده می کنند. آدم های شاد از زندگی خود رضایت دارند. آنها به اتفاقاتی که در حال رخ دادن است واقف اند و احساس خشنودی می کنند. این مساله به آنها کمک می کند برخلاف دیگران که نسبت به همه چیز نگران هستند فرصت های عالی زندگی شان را پیدا کنند. این تنها بخش کوچکی از حضور پرانرژی آدم های شاد در تمام موقعیت های زندگی شان است.

گوش های خوبی برای شنیدن دارند

هیچ کسی تمایل به معاشرت با یک آدم غرغرو و افسرده را ندارد. در واقع در یک فضای خالی نمی توان انتظار وجود یک هارمونی مناسب را داشت. آیا می توانید تصور کنید در یک گروه آکاپلا (یک نوع موسیقی آوازی یک یا چند نفره که بدون همراهی ساز نواخته می شود) بدون شنیدن صدای دیگر اعضا قادر به آوازخواندن باشید؟ برای ساخت یک آکورد دلنواز باید به صداهایی که در اطراف تان وجود دارد گوش دهید و بهترین زمان را برای اجرای خود پیدا کنید.

آدم های شاد همیشه به دنبال نوع نگاه تازه ای هستند. احساسات دیگران برای آنها اهمیت دارد زیرا می دانند با نادیده گرفتن تمایلات شخصی شان نتیجه ی بهتری برای همه به دست خواهد آمد. آدم های شاد برای یادگیری مداوم خود متعهد هستند و به این نتیجه رسیده اند تنها راه انجام این کار سکوت کردن و گوش دادن به دیگران است.

بسیار کم توقع هستند

اگر توقع پایینی داشته باشید به کمترین چیزها رضایت خواهید داد. این تفکر باعث می شود رویکرد پایدارتر و غیرمادی تری نسبت به زندگی داشته باشید. افرادی که از اطرافیان خود انتظار دارند همیشه در خدمت شان باشند و اوامرشان را بدون کم و کاست انجام دهند، در نهایت به نارضایتی بیشتری هم می رسند. شادی واقعی از درون به دست می آید نه از اعمال و رفتاری که خارج از ذهن رخ می دهد. آدم های شاد به این موضوع واقف اند و بیشتر از دیگران از خودشان توقع دارند. آنها به جای توقع داشتن از دیگران با خود در صلح هستند و مشکلات و چالش ها را با ذهنیتی باز می پذیرند تا بدون ناراحتی و تعصب به پیدا کردن راه حل مناسب برای مساله اقدام کنند.

آنها قضاوت نمی کنند

هیچ کسی دوست ندارد مورد قضاوت قرار گیرد زیرا بیشتر قضاوت ها اشتباهی انجام می گیرند. آدم های شاد بنا بر تجربه ی شخصی خود می دانند زندگی سراسر یادگیری است و هر موقعیتی می تواند باعث ایجاد تغییراتی در افراد شود. پس با داشتن چنین تفکری، داشتن فکرهای منفی و بیهوده و حسادت ورزیدن به دیگران کاری بی معناست. آدم های شاد می دانند هر کسی نقطه ضعف هایی دارد و در زمان مناسب، ظرفیت آگاهی تازه ای برای همه وجود خواهد داشت. این تفکر، آدم های شاد را نسبت به کسانی که مدام در حال قضاوت دیگران هستند به همنشین های بهتر و صبورتری مبدل می کند.

در پایان ...

پیمودن مسیر منتهی به شادی و رضایت کار چندان ساده ای نیست. این کار نیازمند فروتنی صادقانه است که به طور ذاتی در تمام انسان ها وجود ندارد. آدم های شاد به دلایل خاصی محبوب و موفق هستند. هر کسی همانند آنها لبخند بزند بدون شک در مسیر درستی قرار گرفته است.

اکنون زمان آن رسیده متوجه شوید چه چیزهایی را می توانید از این افراد یاد بگیرید. آدم های شاد دوست ندارند دیگران به آنها حسادت کنند. آنها همیشه دوست دارند شادی خود را با دیگران تقسیم کنند و به ایجاد انگیزه در اطرافیان شان بپردازند. آدم های شاد در عین الهام بخش بودن برای دیگران همواره به دنبال یادگیری نکاتی جدید هستند که در وجود دیگران می بینند. به همین خاطر همه عاشق آدم های شاد هستند. اکنون شادترین فردی که در کنارتان است را در آغوش بکشید و به او اجازه دهید شما را در مسیر زندگی بهتری قرار دهد.

منبع: lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-01 11:20:02
دسته بندی ها