14 روش افراد مثبت اندیش برای مقابله با انرژی منفی

1 دی 1399 - 11:58
مثبت اندیشی - 14 روش افراد مثبت اندیش برای مقابله با انرژی منفی
14 روش افراد مثبت اندیش برای مقابله با انرژی منفی
امتیاز مطلب: 64%

انرژی منفی در هر جایی وجود دارد. برخی افراد مدام از زندگی و اطرافیانشان گله و شکایت دارند، عادت‌های بدی در آن‌ها شکل گرفته که حال‌شان را خراب می‌کند. احساساتی که این افراد از خود بروز می‌دهند بر افکار و کارهایشان تاثیر منفی می‌گذارد، اما اگر می‌خواهید موفق شوید باید منابع انرژی منفی را از خود دور کنید. با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم مثبت‌اندیش‌ها چگونه از انرژی منفی در امان‌اند.

اغلب افراد به سادگی تحت تاثیر احساسات و انرژی‌های منفی قرار می‌گیرند و تعداد معدودی هستند که می‌دانند چطور با انرژی منفی مقابله کنند. در ادامه مقاله، 14 روش را معرفی می‌کنیم که به شما یاد می‌دهد چطور همانند مثبت‌اندیش‌ها انرژی منفی را از خود دور کنید و زندگی بهتری داشته باشید.

1. از درون شاد هستند

افراد شاد برای داشتن احساس شادی و خوشبختی، نیازی به محرک‌های بیرونی ندارند. آن‌ها به این درک رسیده‌اند که اگر این محرک‌ها از بین بروند، حال‌شان خراب می‌شود. در مقابل، این افراد به دنبال منبع درونیِ انرژی مثبت هستند و با حضور ذهن این کار را انجام می‌دهند.

2. افکار مثبت را در خود پرورش داده‌اند

افکار روی اعمال تاثیر می‌گذارد، پس اگر به دنبال منفی‌بافی باشید، آینده‌ی خوبی در انتظارتان نخواهد بود. افراد مثبت‌اندیش، بهانه‌هایی را که ذهن‌شان می‌تراشد قبول نمی‌کند. آن‌ها با داشتن باورهای مثبت و یافتن جنبه‌های مثبت در پس هر مشکلی، خود را از نظر ذهنی برای موفقیت آماده می‌کنند.

3. خودشان را باور دارند

بکی جی می‌گوید:

هرگز اجازه ندهید افکار منفی بر شما تسلط پیدا کند. افراد زیادی وجود دارند که باید از کنارشان رد شوید، اما آن‌چه اهمیت دارد این است که به خودتان باور داشته باشید.

دلایل زیادی وجود دارد که به خودتان باور داشته باشید، حتی وقتی احساس می‌کنید خیلی بی‌ارزش هستید. افکار منفی موانع موقتی‌اند و در اغلب مواقع ساخته‌ی ذهن ما هستند و اصلا وجود خارجی ندارند.

4. از افراد منفی‌باف دوری می‌کنند

اطرافیان تاثیر زیادی روی زندگی ما دارند. اگر وقت‌تان را با افراد مثبت‌اندیش سپری کنید، به احتمال بیشتری شاد و راضی خواهید بود. اما اگر بیش از اندازه به منفی‌باف‌ها و کسانی که مدام از همه گله دارند معاشرت کنید، به سختی می‌توانید نگرش منفی گرایانه را از زندگی‌تان بیرون کنید.

5. به طور منظم ورزش می‌کنند

تمرین ورزشی باعث آزادسازی ماده‌ای شیمیایی به نام اندورفین می‌شود که «احساس خوب» به دنبال دارد. اگر رفتار درستی با بدن‌تان داشته باشید، استرس‌تان کاهش یافته و شادی‌تان بیشتر می‌شود. اما اگر به نیازهای بدن‌تان توجهی نکنید، با پیامدهای منفی آن مواجه خواهید شد.

6. زمانی را در طبیعت سپری می‌کنند

وقت‌گذرانی در طبیعت ذهن‌تان را باز می‌کند و باعث ایجاد آرامش‌تان می‌شود. افراد مثبت‌اندیش بخشی از روز خود را برای رفتن به طبیعت و تحسین زیبایی‌های پیرامون صرف می‌کنند. این کار باعث می‌شود حس و حال خوبی پیدا کنید.

7. ول‌خرجی نمی‌کنند

شاید با تخفیف‌ها و حراجی‌های زیادی مواجه شوید و وسوسه‌ی خرید اضافی به سراغ‌تان بیاید. البته خرید در لحظه باعث ایجاد احساس بهتر در شما می‌شود، اما در طولانی مدت، عادت غلطی است که افراد مثبت‌اندیش همیشه از آن دوری می‌کنند. آن‌ها تمایل دارند برای کشف جهان و ایجاد خاطراتی به‌یادماندنی هزینه کنند.

8. شکست را قبول می‌کنند

افراد مثبت‌اندیش از پذیرش شکست واهمه‌ای ندارند، زیرا می‌دانند تنها راه پیشرفت و یاد گرفتن، شکست است. هر زمان در کاری شکست می‌خورند، به جای نا امیدی و گله و شکایت، بیشتر تلاش می‌کنند تا به موفقیت برسند. هرچند شکست با احساسات منفی همراه است، اما آن‌ها به این درک رسیده‌اند که این احساسات گذراست و خیلی زود از بین می‌رود. برای شتاب دادن به از بین بردن احساسات منفی، مثبت فکر می‌کنند.

9. بسیار مسئولیت‌پذیرند

مثبت‌اندیش‌ها مسئولیت تمام اتفاقاتی را که در زندگی‌شان رخ می‌دهد می‌پذیرند. آن‌ها شکست و پیروزی را نتیجه افکار و اقدامات خود می‌دانند. افراد مثبت‌اندیش هرگز عوامل خارجی را مقصر نمی‌دانند و روی بخش‌هایی از درون خود تمرکز می‌کنند که می‌توانند آن‌ها را بهبود دهند.

با این کار، آن‌ها به جای ناامیدی به خاطر چیزهایی که از کنترل‌شان خارج است، به دنبال پیشرفت مستمر هستند.

10. روی افکار خود کنترل دارند

ذهن انسان به سادگی می‌تواند با افکار منفی از کنترل خارج شود. مثبت‌اندیشان می‌دانند که اگر افکارشان را کنترل نکنند، کنترل رفتارهایشان را هم از دست خواهند داد. به همین دلیل، کنترل ذهن را از طریق روش‌هایی چون مدیتیشن به دست می‌آورند.

11. زمانی را صرف تمدد اعصاب می‌کنند

افراد مثبت‌اندیش به جای این‌که سعی کنند بی‌عیب و نقص باشند، می‌دانند گاهی باید سرعت را کم کرد، اهداف و آرزوها را در اولویت بعدی قرار داد و تنها کمی استراحت کرد. با این کار، از خستگی‌ای که باعث تولید انرژی‌های منفیِ زیادی می‌شود اجتناب می‌کنند.

در حقیقت، مثبت‌اندیشان یک گام به عقب بر می‌دارند تا روز بعد حرکتی رو به جلو داشته باشند.

12. می‌دانند همیشه راه حلی وجود دارد

گاهی زندگی زیادی به شما سخت می‌گیرد. در این مواقع ممکن است به توانایی‌های خود برای حل مشکلات فعلی شک کنید. اما حقیقت این است که همیشه راهی برای غلبه بر موانع وجود دارد و مثبت‌اندیشان به این درک رسیده‌اند. حتی اگر به پایین‌ترین حد ممکن برسند، باور دارند که این اتفاق باعث می‌شود قوی‌تر از قبل شوند.

13. به خوبی می‌دانند چه زمانی «نه» بگویند

«بله» و «نه» گفتن در لحظه، بسیار ارزشمند است. برخلاف تصورات عمومی، این دو کلمه قدرت زیادی دارند و نحوه‌ی استفاده از آن‌هاست که می‌گوید چه اتفاقاتی در زندگی‌تان رخ خواهد داد.

افراد مثبت‌اندیش به جای جلب رضایت دیگران، روی اولویت‌های خودشان تمرکز می‌کنند. به همین خاطر می‌دانند که کارهای زیادی وجود دارد که نیازی نیست به آن‌ها پاسخ مثبت دهند.

14. به دنبال تایید گرفتن از دیگران نیستند

اگر بگذارید عقاید و نظرات دیگران روی زندگی‌تان سایه بیاندازد، از احساس خوب و شاد بودن دور خواهید ماند. خیلی از افراد از این‌که تایید نشوند و مورد انتقاد قرار بگیرند، می‌ترسند. اما مثبت‌اندیشان نگرش متفاوتی دارند. آن‌ها عدم تایید را نشانه‌ای از صحیح بودن خودشان می‌دانند. حقیقت این است، موارد زیادی وجود دارد که شما برایشان نیاز به تایید دیگران ندارید.

 

منبع: lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-12-22 01:45:17
دسته بندی ها