راز پیدا کردن خوشبختی در زندگی

3 آبان 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - راز پیدا کردن خوشبختی در زندگی
راز پیدا کردن خوشبختی در زندگی
امتیاز مطلب: 81%

هر کس هرازگاهی روز بدی را تجربه می‌کند. اما، گاهی اوقات به نظر می‌رسد که این روزهای بد تمامی ندارند. این شرایط می‌تواند افسرده کننده باشد. آیا اکنون همین گونه احساس می‌کنید؟ روز و یا حتی هفته‌ی بدی را می‌گذرانید؟ پس با یوکن همراه باشید.

شغلی که می‌خواستید را به دست نیاوردید، شما و بهترین دوست‌تان با هم قهر هستید، شریک زندگی‌تان با شما قطع رابطه کرده است. این لیست می‌تواند ادامه پیدا کند. اما زندگی همین است. بالا و پایین دارد و حتی اگر اکنون این گونه به نظر نرسد، اما همه چیز بهتر خواهد شد. شما دوباره خوشبختی را پیدا خواهید کرد. در حقیقت، برای سریع‌تر خوشحال شدن می‌توانید کارهایی انجام دهید.

تغییر تنها چیز ثابت در زندگی است.     - هراکلیتوس

یک درس زندگی مهم که بودیسم به ما آموزش می‌دهد این است که زندگی به طور مداوم در حال تغییر است. این را زمانی که احساس افسردگی می‌کنید و فکر می‌کنید دیگر احساس شادمانی نخواهید کرد به یاد داشته باشید. در حال حاضر، شما ممکن است فکر کنید «چگونه این به من کمک می‌کند؟» اما، فقط برای یک لحظه به این فکر کنید. تغییر دائمی یعنی همه چیز موقت است، از جمله درد شما.

ایده تغییر دائمی آنیتیا (anitya) نامیده می‌شود، که به معنای بی‌ثباتی است. زندگی در جریان است. شما هرگز همان لحظه را دو بار تکرار نخواهید کرد. هر روز از روز قبل متفاوت است. بدن شما، افکار شما و جهان اطراف شما تغییر کرده است. یادآوری این در طول زمان‌های سخت می‌تواند به شما کمک کند. این نیز می‌گذرد.

با این حال، در مورد این موضوع فقط در زمان‌های سخت فکر نکنید. این درس زندگی را در هرلحظه قدر بدانید. از اینکه چقدر کنترل شادی خود را در دست می‌گیرید، شگفت‌زده خواهید شد و شروع به قدردانی از تمام لحظات کوچک زندگی خود می‌کنید، زیرا می‌دانید درحالی‌که می‌توانید باید از آنها لذت ببرید.

شادی یک ایستگاه نیست که به آن می‌رسیم، بلکه شیوه سفر است.   - مارگارت لی رنجبک

خوشبختی در زندگی - روز بد

خوشبختی فقط اتفاق نخواهد افتاد. شما باید برای آن تلاش کنید. اگر امروز غمگین هستید، مجبورید سخت‌تر کار کنید. تجربه شخصی آرین فالکونر در این زمینه در داشتن استراحت‌های کوتاه است. او یا برای 5 تا 10 دقیقه مدیتیشن می‌کند یا به آهنگ‌های انگیزشی گوش می‌دهد تا جهت انرژی‌ش تغییر کند. ریلکس کردن زمانی که در برخورد با استرس بیش از حد هستید به شما کمک می‌کند.

شما می‌توانید همین استراتژی را در زندگی خود اعمال کنید، یا اینکه می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید. بازگشت شادی در مورد تغییر تمرکز شماست. اگر ناراحت هستید، فقط یک گوشه ننشینید و به این فکر نکنید که خیلی ناراحت هستید. اگر استرس دارید، به تمام چیزهایی که باید انجام دهید فکر نکنید. آنچه انجام می‌دهید  را متوقف کنید. بلند شوید، کشش انجام دهید و تمرکز خود را روی چیز دیگری قرار دهید. 

کلید خوشبختی این است که به یاد داشته باشید زندگی همیشه در حال تغییر است. نه تنها این لحظه موقت است، بلکه شما بر احساسات خود کنترل دارید. هرچه زودتر این را بدانید، خوشحال‌تر خواهد بود. این درس زندگی را قبول کنید.

وقتی از همه چیز ناامید می‌شوید، به یاد داشته باشید که هر اتفاق بدی در زندگی مثل یک مانع است. از هر مانع برای رسیدن به هدف خود یعنی شادی استفاده کنید. فردا یه روز جدید است. همه چیز بهتر خواهد شد. اکنون زمان حال را در اختیار دارید، از آن برای رشد شخصی خود استفاده کنید.

منبع: Lifehack
 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-23 11:03:46
دسته بندی ها