چگونه می‌توان به کشور کانادا مهاجرت کرد؟

27 شهریور 1398 - 9:00
مدیریت شخصی - چگونه می‌توان به کشور کانادا مهاجرت کرد؟
چگونه می‌توان به کشور کانادا مهاجرت کرد؟
امتیاز مطلب: 88%

کانادا از نظر وسعت در رتبه دوم جهان قرار دارد، یکی از قدرت‌های صنعتی بزرگ دنیا محسوب می‌شود و با پذیرش بیش از 300هزار مهاجر، یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. کانادا را یک کشور چندفرهنگی می‌نامند که 60 برنامه مهاجرتی برای قشرهای مختلف مردم سرتاسر دنیا دارد. با توجه به شرایط مطلوبی که  کانادا برای مهاجرت به این کشور فراهم کرده باشد قطعا یکی از اولین گزینه‌هایی است که برای مهاجرت به ذهن افرادی که قصد مهاجرت از ایران را دارند خطور می‌کند. اگر می‌خواهید درباره‌ی چند و چون مهاجرت به کشور کانادا بیشتر بدانید با یوکن همراه باشید و این مقاله را بخوانید. 

صفر تا صد مهاجرت از ایران

روش‌های زیادی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد مانند سرمایه‌گذاری، تخصص، مهارت در کار استان کبک، تحصیلی و... که هر کدام شرایط خاص خودشان را دارند. اما در کنار این روش‌ها دولت کانادا برنامه‌های دیگری را هم برای جذب بیشتر مهاجرانی که به اقتصاد و آینده کانادا کمک خواهند کرد پیش روی داوطلبان مهاجرت به این کشور  قرار داده است همچون

نیروی کار ماهر

برای مهاجرت به کانادا از این طریق افراد جوان‌ که سن‌شان پایین‌تر است شانس بیشتری دارند. این افراد  باید دارای تحصیلات بالا و  سابقه کار مناسب باشند و در کنار اینها به مهارتهای زبان انگلیسی و فرانسه هم مسلط باشند. 

برنامه‌های سرمایه‌گذاری فعال (Active Investment)

اگر وضعیت مالی خوبی دارید این روش مناسب‌ترین روش برای مهاجرت به کانادا برایتان محسوب می‌شود. .علاوه بر داشتن سرمایه لازم باید سابقه مدیریت در شغل مشابه در کشور خودتان را هم داشته باشید. البته اگر برای سرمایه‌گذاری ایالت کبک را انتخاب کنید نیاز به سابقه مدیریت در کشور خودتان را ندارید. 

مهاجرت تحصیلی به کانادا

یکی از پرطرفدارترین روش‌های کسب اقامت در کانادا مهاجرت تحصیلی است. هر سال بیش از 130هزار نفر دانشجو به کانادا وارد می‌شوند. بیشتر این افراد بعد از اتمام تحصیل نیز موفق به ماندن در کانادا می‌شوند. اما اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در کانادا براساس هر دانشگاهی متفاوت است، اما به‌طورکلی مواردی همچون شرایط زیر را می‌طلبد.

  • داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه (البته در بعضی از این موسسات امکان تحصیل به شرط گذراندن موفقیت‌‌آمیز دوره‌های زبان وجود دارد.)
  • قبولی با توجه به شرایط مورد نظر رشته در دانشگاه مربوطه
  • پرداخت هزینه‌های تحصیلی (هزینه‌های مطالبه‌شده از دانشجویان بین‌‌المللی عموماً بیش‌تر از هزینه‌های دریافت‌شده از دانشجویان کانادایی است.)

چگونه می‌توان به کشور ایتالیا مهاجرت کرد؟

بعد از گرفتن پذیرش از دانشگاه موردنظرتان، برای دریافت ویزای تحصیلی هم باید مدارکی را به سفارت کانادا تحویل دهید که در زیر به آن اشاره خواهم کرد. اما مهم‌ترین نکته درباره این مدارک، بخش تمکن مالی فرد است بنابراین باید پرینت حساب با گردش مالی قابل‌توجهی داشته باشید تا شانس بیشتری برای ورود به کانادا پیدا کنید. 

کشور کانادا داراری تعداد زیادی دانشگاه و موسسات آموزشی است که همه‌ی آنها جز معتبرترین مراکز تحصیلی در دنیا هستند و مدرک‌شان اعتبار زیادی دارد. در ادامه با تعدادی از دانشگاه‌های مشهور این کشور آشنا خواهیم شد. 

دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

بزرگ‌ترین و مشهورترین دانشگاه کاناداست که در شهر تورنتو واقع شده است. این دانشگاه رقم بالای 73هزار نفر دانشجو دارد و در رتبه نوزدهمین دانشگاه برتر دنیا جای گرفته است. دانشکده‌های این دانشگاه بزرگ عبارتند از دانشکده تربیت بدنی،موسیقی، هنر و علوم، مهندسی، پزشکی، دندانپزشکی، اطلاعات، داروسازی و جنگل‌داری.

در این دانشگاه  700 رشته در مقطع کارشناسی و 222 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌شود.. شهریه دانشجویان برای مقطع کارشناسی بین 35000 تا 40000 دلار و برای مقاطع دانشجویان ارشد و دکتری به 18000 تا 50000 دلار هم می‌رسد.

چگونه می‌توان به کشور نیوزلند مهاجرت کرد؟

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)

این دانشگاه یکی از موسسات دولتی کشور کاناداست که در سال 1827 در استان بریتیش کلمبیا تاسیس شد.  این دانشگاه در مقطع کارشناسی 33هزار و 556 دانشجو و در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری 7هزار و 379 دانشجو از 120 کشور دنیا دارد. .در رتبه بندی دانشگاه مجله تایمز این دانشگاه با 18 دانشکده در دو پردیس اصلی که یکی در ونکوور و دیگری در کلونا قرار دارد در رتبه 36 دنیا و رتبه دوم کانادا قرار گرفت. بهتر است این را هم بدانید که حداقل نمره آیلتس برای پذیرش در این دانشگاه نمره 5/6 است. 

چگونه می‌توان به کشور سوئد مهاجرت کرد؟

دانشگاه واترلو (University of Waterloo)  

دهمین دانشگاه کانادا با بیش از 3000 دانشجو است که در شهر واترلو و استان انتاریو قرار دارد. این دانشگاه 6 دانشکده دارد از جمله دانشکده علوم، ریاضیات، مهندسی، هنر، محیط زیست و بهداشت کاربردی اما عمده شهرت این دانشگاه به خاطر رشته‌های مهندسی به‌ویژه مهندسی کامپیوتر است. ‌اش ناشی از رشته‌های مهندسی و علی الخصوص کامپیوتر می باشد.  راسموس لردورف، مبدع زبان برنامه‌نویسی پی‌اچ‌پی از مشهورترین افرادی است که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است. . نکته جالب توجه دیگر درباره این دانشگاه این است که ایران جز 5 کشوری است که بیشترین دانشجو را در مقاطع ارشد و دکتری دارد. حداقل نمره زبانی که این دانشگاه می پذیرد برای آزمون آیلتس نمره 7، آزمون تافل اینترنتی 90 و  PTE 63 است که نسبتا نمره‌ی بالایی است. 

چگونه می‌توان به کشور آلمان مهاجرت کرد؟

دانشگاه مونترال (University of Montreal)

مونترال دهمین شهر محبوب دانشجویی در دنیاستو رتبه‌ی چهارم را در کشور کانادا داراست. است. نکته متفاوت درباره‌ی دانشگاه مونترال این است که این دانشگاه به زبان دوم کانادا یعنی زبان فرانسوی تدریس می‌شود. 

دانشگاه آلبرتا (University of Alberta) 

این دانشگاه قدیمی در سال 1908 در شهر ادمونتون ساخته شده است. دانشگاه آلبرتا 39 هزار دانشجو دارد که بالغ بر 8 هزار نفر آن در مقاطع ارشد و دکتری مشغول به تحصیل‌اند. این دانشگاه جز صد دانشگاه برتر دنیا و 5 دانشگاه ممتاز کانادا به حساب می‌آید و افراد بنامی همچون جو کلارک (نخست وزیر سابق کانادا) و ریچارد ادوارد تایلور (برنده جایزه نوبل فیزیک) در آن درس خوانده‌اند. دانشکده‌های دانشگاه آلبرتا عبارتند از دانشکده‌ی  آموزش، تحصیلات تکمیلی و پژوهش، تربیت‌بدنی، توانبخشی،  پرستاری، پزشکی و دندانپزشکی، داروسازی، حقوق، هنر، بهداشت عمومی، کشاورزی، جنگل‌داری، علوم، مهندسی، دانشکده سن‌ژان و... .

چگونه می‌توان به کشور استرالیا مهاجرت کرد؟

دانشگاه یورک (York University)

سومین دانشگاه بزرگ دنیا است و با 51هزار دانشجو در تورنتو، انتاریو قرار گرفته است. دانشگاه یورک علاوه بر 11 دانشکده تعداد زیادی هم مراکز تحقیقاتی دارد و یکی از موسسات پیشرو در تحقیقات و اکتشافات مریخ در کانادا است. رشته‌های هنر، مهندسی، علوم پایه، بازرگانی، حقوق ، تربیت بدنی ، دانشکده علوم انسانی در این دانشگاه تدریس می‌شود.

دانشگاه کویینز (Queen's University)

این دانشگاه دولتی و بسیار قدیمی در سال 1841 در شرق کانادا و در استان انتاریو تاسیس شده و از نظر مجله تایمز رتبه 78 دانشگاه‌های دنیا را به خود اختصاص داده است. دانشگاه کویینز ده دانشکده دارد که عبارتند از دانشکده علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، توانبخشی، بازرگانی، بهداشت، حقوق و  آموزش و بالغ بر 24هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند.

دانشگاه رایرسون (Ryerson University)

یکی از دیگر دانشگاه‌های دولتی کانادا که بیش از 38000 دانشجو دارد و دو هزار نفر از آن را دانشجویان فوق لیسانس و دکتری تشکیل می‌دهد دانشگاه رایرسون است که در شهر تورنتو واقع شده است. . رتبه این دانشگاه در کانادا 24 و در دنیا 475 است و آوازه‌ی قابل‌توجهی در زمینه‌های تحقیقاتی دارد.

چگونه به کشور سنگاپور مهاجرت کنیم؟

دانشگاه مک‌گیل (McGill University) 

یکی از با قدمت‌ترین دانشگاه‌های کاناداست که در شهر محبوب مونترال در سال 1821 ساخته شده است. در این دانشگاه 300 رشته تحصیلی در 21 دانشکده و موسسه تحقیقاتی به دانشجویانی از 120 کشور دنیا تدریس می‌شود. دانشگاه مک گیل رتبه 18 را در دنیا دارد و در کانادا هم ف به‌ویژه در رشته پزشکی جز اولین‌ها شناخته می‌شود. 12 برنده جایزه نوبل هم از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند. 

دانشگاه اتاوا (University of Ottawa)

دانشگاهی معتبر و غیردینی که در شهر اتاوا ساخته شده است. بیش از 40هزار دانشجو در 10 دانشکده مدیریت، هنر، حقوق، مهندسی، آموزش، مطالعات تکمیلی، پزشکی، بهداشت، علوم اجتماعی و.... مشغول تحصیل هستند. دانشگاه اتاوا جزو 10 دانشگاه برتر تحقیقاتی و پژوهشی کانادا و بزرگ‌ترین مدرسه حقوق کانادا را دارد. این دانشگاه همچنین جز محبوب‌ترین دانشگاه‌ها برای ایرانی‌هاست و تعداد قابل ملاحظه‌ای دانشجوی ایرانی هم دارد. 

چگونه می‌توان به کشور نروژ مهاجرت کرد؟

در صورت موفقیت در دانشگاه موردنظرتان در کانادا، مدارک زیر  در سفارت لازم‌تان خواهد شد: پذیرش تحصیلی یکی از مراکز معتبر آموزشی (ادمیشن)

فرم‌های درخواستی براساس نوع ویزا

گواهی تمکن مالی 4 ماه گذشته 

اصل مدارک شناسایی معتبر و عکس

سند بابت املاک و دارایی‌های شخصی فرد

شما برای کار کردن در محدوده داخل دانشگاه مشکلی نخواهید داشت اما برای اشتغال در خارج از دانشگاه محدودیت‌هایی دارد؛ هنگامی که مشغول تحصیل هستید حداکثر 20 ساعت در هفته مجاز به کار کردن هستید. 


 

نویسنده مطلب
سهیلا عادل زاده - سهیلا عادل زاده
دختری خندان و نویسنده‌ای خوشحال، دانشجویی شاد و دوستی با معرفت، پژوهشگر حوزه استارتاپ که عاشق موسیقی راک است. دنبال‌کننده جدی فوتبال، آشپز و نقاشی خلاق و چند نکته دیگر از ویژگی‌های من محسوب می‌شود. حاصل این اندازه خوشحال، خندان و امیدوار بودن می‌شود: سهیلا عادل‌زاده

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-10-23 15:25:59
دسته بندی ها