چگونه می‌توان به کشور نروژ مهاجرت کرد؟

27 شهریور 1398 - 5:00
مدیریت شخصی - چگونه می‌توان به کشور نروژ مهاجرت کرد؟
چگونه می‌توان به کشور نروژ مهاجرت کرد؟
امتیاز مطلب: 83%

حتما تا به حال از شرایط خوب مهاجرت به کشور‌های اسکاندیناوری به گوش‌تان خورده است. نروژ یکی از همان کشور‌هاست که 385هزار و 207 کیلومتر مربع وسعت دارد و جمعیت آن چیزی حدود 5 میلیون نفر است. اقتصاد این کشور در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و نرخ بیکاری آن 3.5 درصد است و منابع نفتی و انرژی زیادی دارد. با امکان دسترسی بالا به تکنولوژی در این کشور شهروندان از سطح رفاهی بالایی برخوردارند و با وجود آب‌وهوای سرد و کوهستانی‌اش هر سال تعداد زیادی مهاجر تقاضای پناهندگی به‌ویژه از طریق ویزای کار به این کشور را دارند. اگر می‌خواهید درباره مهاجرت به نروژ بیشتر بدانید با یوکن همراه باشید و این مطلب را تا انتها بخوانید.

صفر تا صد مهاجرت از ایران

قبل از اینکه شرایط ویزای کار نروژ را شرح دهم باید بدانید که نرخ مالیات در این کشور بالا و 21 درصد است و براساس میزان درآمد، تأهل یا تجرد، فرزند داشتن یا نداشتن، سن و عواملی دیگر تغییر می‌کند.

ویزای کار در نروژ

یافتن کار در نروژ از دو طریق ممکن است

1. پیدا کردن کار در این کشور از منابع مربوطه و دریافت دعوت نامه کاری (job offer)

2. یافتن کار و استخدام در زمان تحصیل در کشور نروژ یا بعد از فارغ‌التحصیلی در این کشور

چگونه می‌توان به کشور کانادا مهاجرت کرد؟

شغل‌هایی که آینده بهتری در نروژ دارند هم در دسته بندی‌های زیر قرار می‌گیرند

  • مهندسی نفت و گاز
  • مهندسی کشاورزی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی برق
  • مهندسی مکانیک
  • آرایشگری (باید مدرک مورد تأیید داشته باشید)
  • آشپزی و هتلداری
  • مدیریت 
  • رشته‌های شاخه سلامت
  • و غیره.

چگونه می‌توان به کشور استرالیا مهاجرت کرد؟

به طور کلی مدارک زیر برای ویزای کار نروژ مورد نیاز است. 

  • پاسپورت دارای اعتبار
  • فرم ‌ها و چک لیست‌های متقاضی 
  • چند قطعه عکس
  • مدارک تحصیلی و رزومه کاری
  • پیشنهاد کاری متقاضی به همراه قرارداد و مبلغ حقوق ذکر شده در قرارداد
  • اثبات محیا بودن مکان زندگی در کشور نروژ

امکان همراهی همسر و خانواده و اخذ اقامت برای آن‌ها در صورتی ممکن است که بتوانید ثابت کنید از تمکن مالی برای حمایت از آن‌ها در نروژ برخوردار هستید. 

چگونه به کشور سنگاپور مهاجرت کنیم؟

هزینه زندگی در نروژ

حقیقتا نروژ کشوری گران است اما میزان درآمد در آن بالا است. درواقع اگر به کرون (واحد پولی نروژ) درآمد داشته باشید خیلی دغدغه مالی نخواهید داشت. هزینه مسکن در شهر‌های بزرگ آن مثل اسلو و... بالاست اما در شهر‌های کوچک‌تر مناسب‌تر است. 

مهاجرت تحصیلی به کشور نروژ 

نروژ یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیل است چون هزینه تحصیل در این کشور رایگان است و خدمات درمانی هم در نروژ بسیار کمتر از سایر کشور‌هاست. این کشور از جمله کشور‌های نفت خیز دنیاست و در همین راستا رشته‌هایی مانند مهندسی مکانیک، مهندسی نفت و گاز، معماری، مهندس برق و سایر رشته‌های مشابه در این کشور آینده خوبی خواهند داشت بنابراین اگر شما قصد اقامت دائم در نروژ را دارید این رشته‌ها را مد نظر داشته باشید.

چگونه به کشور سنگاپور مهاجرت کنیم؟

زبان ملی این کشور نروژی است اما نگران نباشید چون در دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. البته اگر حتی اندکی به زبان نروژی مسلط باشید زندگی باکیفیت‌تری در این کشور خواهید داشت. اگر هم قصد یادگیری این زبان را دارید برای کاهش هزینه حتما این زبان را در ایران فرا بگیرید چون شهریه آموزش زبان در نروژ بسیار بالاتر از ایران است. ضمن اینکه اگر موفق به گرفتن پذیرش تحصیلی در نروژ شوید امکان حداکثر 20 ساعت کار در هفته به شما داده می‌شود. برای گرفتن پذیرش تحصیلی هم مثل بقیه کشور‌ها، مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 5.5 یا 6 و اثبات داشتن تمکن مالی کافی (مبلغی حدود 100هزار کرون نروژ) نیاز است.

یکی دیگر از جنبه‌های مثبت مهاجرت به کشور نروژ این است که با اخذ ویزا این کشور شما اجازه سفر به بسیاری از کشور‌های اروپایی از جمله اتریش، بلژیک، بلغارستان، جمهوری قبرس، کروتیا (کشوری در اروپای شرقی میان‌ هانگاری و دریای آدریاتیک)، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، هلند، ایرلند، ایتالیا، لیتوانی، لوگزامبورگ، جزیره مالت، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوانی، اسپانیا و... را نیز در یافت خواهید کرد. در ادامه درباره‌ی تعدادی از دانشگاه‌های مشهور نروژ توضیح خواهم داد.

چگونه می‌توان به کشور ایتالیا مهاجرت کرد؟

دانشگاه اسلو

قدیمی‌ترین و پرافتخار‌ترین دانشگاه نروژ است که در سال 1811 ساخته شده است. این دانشگاه از دانشکده‌های: الهیات، علوم اجتماعی، حقوق، علوم انسانی، ریاضیات، علوم طبیعی، آموزش، پزشکی و دندانپزشکی تشکیل شده است و تا کنون 5 نفر از پژوهشگران آن موفق به کسب جایزه نوبل شده‌اند. اگر زبان نروژی بلد نیستید بهتر است که به دنبال پذیرش برای مقاطع ارشد و دکتری در این دانشگاه باشید چون تدریس در لیسانش به زبان نروژی است. 

دانشگاه برگن (University Bergen)

این دانشگاه نیز جز دانشگاه‌های دولتی نروژ است که در سال 1946 تاسیس شده است و 6 دانشکده علوم انسانی، حقوق، ریاضی، علوم طبیعی، پزشکی و دندانپزشکی، روانشناسی و علوم اجتماعی دارد. بیشتر دانشجویان مقطع دکتری در این دانشگاه را خارجیان تشکیل می‌دهند.

چگونه می‌توان به کشور نروژ مهاجرت کرد؟

دانشگاه علم و فناوری نروژ یا دانشگاه فنی و علوم طبیعی نروژ (Norwegian University of Science and Technology)

این دانشگاه دومین دانشگاه بزرگ نروژ است و در رشته مهندسی هم در صدر بهترین دانشگاه‌های نروژ قرار می‌گیرد. 

دانشگاه آگدر (University of  Agder)

این دانشگاه جزو دانشگاه‌های جدید و مدرن نروژ است که در رشته‌های بهداشت و علوم ورزشی، علوم انسانی، آموزش و پرورش، هنر، علوم اجتماعی، مهندسی و علوم پایه، مدیریت و کسب و کار، حقوق و آموزش دانشجو می‌پذیرد. پردیس دانشگاه نیز در شهر‌های کریستین سند و گریمیستا قرار دارد.

چگونه می‌توان به کشور نیوزلند مهاجرت کرد؟

دانشگاه استوانگر (University of Stavanger) 

این دانشگاه در شهر استوانگر در جنوب غربی نروژ و در سال 2005 ساخته شده است. این دانشگاه تعداد 10888 دانشجو در رشته‌های علوم تربیتی، پزشکی، اقتصاد، جامعه‌شناسی، علوم پایه، مدیریت و... دارد و برای پذیرش در آن باید حداقل نمره زبان 6 در آیلتس و 80 در تافل را کسب کنید. 

چگونه می‌توان به کشور سوئد مهاجرت کرد؟

دانشگاه ترومسو  (University of Tromso)

این دانشگاه شمالی‌ترین دانشگاه دنیاست و اگر آب‌وهوای سرد شهر ترومسو برایتان قابل تحمل است گزینه خوبی برای اپلی است. تعداد 11948 دانشجو در دانشکده‌های دانشکده علوم سلامت، دانشکده علم و فناوری، دانشکده علوم انسانی، علوم اجتماعی و آموزش، دانشکده اقتصاد، دانشکده هنرهای زیبا، دانشکده تربیت بدنی، علوم اجتماعی و دانشکده حقوق به تحصیل پرداخته‌اند. مدارک لازم برای اخذ پذیرش از این مجموعه هم شامل مدرک و ریز نمرات مقاطع قبلی، رزومه، انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه، نمره زبان انگلیسی (تافل: 85 و آیلتس: 6.5) و... است.

چگونه می‌توان به کشور آلمان مهاجرت کرد؟

در کنار جنبه‌های مثبت اقامت در کشور نروژ، پیشنهاد می‌کنم قبل از مهاجرت به این کشور سفری داشته باشید تا پیش‌زمینه‌ای از آب‌وهوا و شیوه زندگی در این کشور به دست بیاورید. 

 

نویسنده مطلب
سهیلا عادل زاده - سهیلا عادل زاده
دختری خندان و نویسنده‌ای خوشحال، دانشجویی شاد و دوستی با معرفت، پژوهشگر حوزه استارتاپ که عاشق موسیقی راک است. دنبال‌کننده جدی فوتبال، آشپز و نقاشی خلاق و چند نکته دیگر از ویژگی‌های من محسوب می‌شود. حاصل این اندازه خوشحال، خندان و امیدوار بودن می‌شود: سهیلا عادل‌زاده

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-10-23 15:55:10
دسته بندی ها